تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798430013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 16 هزار نفر در سال 93 در حوادث جاده ای جان باختند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور : بیش از 16 هزار نفر در سال 93 در حوادث جاده ای جان باختند تهران – ایرنا- معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور گفت: تعداد کشته شدگان حوادث جاده ای در پایان سال 93 به 16هزار و 872 نفر رسید.


به گزارش ایرنا، سردار "محمدرضا مهماندار" معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور که به همراه "محمود صفارزاده" معاون تحقیقات و فناوری راه و شهرسازی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شرکت کرده بود، افزود: آمار تلفات جاده ای در سال گذشته به 16 هزار و 882 نفر رسید این در حالی است که بیشترین کشته ها را در سال 84 با 28 هزار نفر داشتیم.
معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور با اشاره به هماهنگی دستگاه های امدادی پلیس و سایر دستگاه های مرتبط با حوزه حمل و نقل ادامه داد: بخش عمده ای از حوادث مربوط به مسائل انسانی می شود بنابراین نیاز به تغییر فرهنگ در این حوزه داریم.
وی با بیان اینکه همه محققین در این حوزه سه عامل اصلی را در وقوع تصادفات مربوط به انسان، راه و وسیله نقلیه می دانند ادامه داد: بیشترین سهم مربوط به انسان می شود.
مهماندار دربخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه دو شاخص عمده در دنیا برای ارزیابی وضعیت ایمنی در کشورها مورد ارزیابی قرار می گیرد گفت: یک شاخص کشته به ازای 100 هزار نفر جمعیت است و شاخص دیگر کشته به ازای 10000 وسیله نقلیه است سازمان بهداشت جهانی شاخص کشته به ازای 100 هزار نفر جمعیت را انتخاب کرده که مقیاس خیلی خوبی نیست چرا که چیزی که عامل خطر است وسیله نقلیه است.
**وجود شش کشته به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه
معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ادامه داد: اگر مقیاس ما کشته به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه باشد در حال حاضر ایران به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 6 نفر کشته دارد که این آمار در اروپا 2.7 و در آسیا 10.2 نفر است.
وی اضافه کرد: اگر ما بحث شاخص جمعیت را در نظر بگیریم در حال حاضر کشور ما به ازای 100 هزار نفر جمعیت 18 نفر کشته دارد که این آمار در کشور روسیه 18.6 نفر در برزیل 19.3 نفر و در عمان29.5 نفر است.
سردار مهماندار هم چنین درباره اینکه شنیده شده پیشنهاداتی برای کاهش سرعت مجاز در جاده ها از طرف پلیس مطرح شده و آیا این پیشنهاد راهکار کاهش تلفات جاده ای است یا خیر اظهار داشت: در بعد ایمن سازی و کاهش تصافات و تلفات ناشی از آن همه مولفه ها باید با هم حرکت کنند ولی ممکن است سرعت هر یک از آنها متفاوت باشد که این موضوع ما را دچار چالش خواهد کرد.
معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ادامه داد: به طور مثال در بخش ایمن سازی راه و استفاده ازتکنولوژی قطعا سرعت ما می تواند خیلی بالاتر از فرهنگ سازی و کار آموزش و تغییر فرهنگ مردم در حوزه رانندگی باشد البته در سالیان اخیر سرعت ما در بخش فرهنگ سازی نیز سرعت خوبی بوده که در اینجا جا دارد از صدا و سیما قدردانی کنیم.
**عامل اصلی شدت حوادث سرعت است
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که تجربه دنیا نشان داده کشورهایی که سرعت را محدود کردند تعداد تلفاتشان کاهش پیدا کرده گفت: عامل اصلی شدت حوادث سرعت است واینکه کاهش سرعت در میزان تلفات و تصادفات و شدت حوادث اثر دارد شکی نیست اما تصمیم گیری در این مورد (کاهش سرعت مجاز در جاده ها) فقط در اختیار پلیس نیست بلکه نیازمند همکاری همه سازمان ها از جمله وزارت راه و شهرسازی است.
سردار مهماندار درباره اینکه آیا پلیس راهور برای افرادی که درصدد احراز شغل رانندگی هستند آموزش های خاصی در نظر دارد یا خیر گفت: سازمان راهداری آموزش های ویژه و مراحل خاصی برای افرادی که درصددند تا شغل رانندگی را به طور حرفه ای دنبال کنند مراحل خاصی پیش بینی کرده است.
**رتبه ما در جهان خوب نیست
در ادامه برنامه "محمود صفارزاده" معاون تحقیقات و فناوری راه و شهرسازی درگفتگوی تلفنی گفت: رتبه ما در جهان در این رابطه خوب نیست و نمی توانیم شاخص کل را بیان کنیم لذا شاید سوم یا چهارمین کشور از آخر باشیم.
صفارزاده نیز در بخش دیگری از این برنامه درصد تعیین کردن برای مولفه هایی که منجر به بروز سوانح رانندگی می شود را سخت عنوان کرد و گفت: مجموعه ای از عوامل در بروز سوانح رانندگی دخیل هستند لذا درصد تعیین کردن برای هر یک از عوامل از جمله جاده ها، آسفالت و نشانه گذاری شاید مغلطه بازی باشد.
شبس**1708/1547



04/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن