تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799212248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا دانشجویان اخراجی مشمول طرح خرید خدمت می شوند؟/ ارسال بیش از 100 هزار پیامک برای ثبت نام کننده ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


آیا دانشجویان اخراجی مشمول طرح خرید خدمت می شوند؟/ ارسال بیش از 100 هزار پیامک برای ثبت نام کننده ها جامعه > مشکلات مردم - جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی گفت که فعلا تصمیمی برای ثبت نام جدید از مشمولان جریمه خدمت سربازی گرفته نشده و بیش از 100 هزار پیامک برای ثبت نام کنندگان ارسال شده است.


به گزارش خبرآنلاین، سرویس مشکلات مردم خبرگزاری همیشه شاهد سوالات پرتکرار حوزه نظام وظیفه است. سوالاتی که با طرح جدید خرید خدمت یا همان جریمه مشمولان فراری بیشتر هم شده است.
یکی از کاربران سوال خود را این طور مطرح می کند: من دانشجوی اخراجی دانشگاه هستم. می خواستم بدانم دانشجوی اخراجی با چه شرایطی مشمول طرح خرید خدمت سربازی می شود؟
سردار کریمی، جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی در این باره می گوید دانشجویان اخراجی در صورتی که از تاریخ آخرین مدرک تحصیلیشان هشت سال گذشته باشد، مشمول طرح هستند و در ثبت نام های بعدی می توانند به سازمان برای پرداخت جریمه مراجعه کنند.
سوال بعدی توسط یکی دیگر از کاربران اینطور مطرح می شود: من متولد سال 62 هستم که تا سال 81 در مدرسه روزانه درس می خواندم و بعد از آن در دوره شبانه ادامه تحصیل دادم. در طرح خرید خدمت جریمه را از سالی حساب کرده اند که مدرسه روزانه می رفتم و می گویند مدرسه شبانه حساب نیست. دلیلش چیست؟ چرا باید دوره شبانه حساب نشود؟
جانشین سازمان نظام وظیفه اما می گوید که دوره روزانه و شبانه مانند هم هستند و تنها داوطلبان آزاد هستند که دوره تحصیل آزادشان حساب نیست.
او می گوید: حتی اگر فرد در دوره شبانه پذیرفته شده باشد پیوستگی تحصیلش از بین نرفته و از زمانی که دوره روزانه و شبانه اش تمام شده می بایست غیبتش محاسبه شود.
سوال بعدی در مورد پر بودن پادگان هاست. یکی از مشمولان می نویسد: من و تعداد زیادی از سربازان برای خدمت سربازی، به مرکزی معرفی شدیم که به ما گفتند مرکز تا دو ماه دیگر پر است. در این دو ماه ما نه می توانیم سرکار برویم نه کار خاصی انجام بدهیم. تقصیر ما چیست که مرکز جا ندارد و سربازی ما دوماه عقب می افتد؟
سردار کریمی در توضیح این امر می گوید: پارسال زمانی که اعلام شد اگر تا تاریخ مقرر معرفی صورت بگیرد مدت سربازی همان 21 ماه باقی می ماند، حجم زیادی از مشمولان به سازمان نظام وظیفه مراجعه کردند که به سال بعد و 24 ماه خدمت سربازی نخورند. به همین دلیل مراکز پاسخگوی این حجم مراجعه نبود و به همین دلیل اعزام بعضی ها تاخیر افتاد که سازمان نظام وظیفه برای این مراجعه زیاد، کار خاصی نمی تواند انجام دهد.
کاربر دیگری پرسیده که برای این که مشمول طرح جریمه سربازان غایب قرار گیرد آیا مجموع فرار به اضافه غیبت حساب می شود یا باید فرار و غیبت مستمر باشد؟
جانشین سازمان نظام وظیفه در توضیح این مورد می گوید که تاریخ فرار هر چه باشد، از آن زمان هشت سال محاسبه می شود و آخرین فرار مدنظر است نه چیز دیگر.
آخرین مورد هم در مورد جور کردن پول جریمه است و مشکلاتی که ایجاد کرده. یکی از کاربران می نویسد: مهلتی که پس از آمدن پیامک برای جور کردن پول گذاشته شده بسیار کم است و در مدت یک هفته ما نمی توانیم آن مبلغ را مهیا کنیم. اگر سازمان نظام وظیفه چهار پنج ماه به ما وقت می داد خیلی بهتر بود.
سردار کریمی با بیان این که پس از رسیدن پیامک، فرد یک هفته وقت برای گرفتن برگه و ده روز برای پرداخت مبلغ جریمه وقت دارد می گوید: کسی که در طرح ثبت نام کرده، از چند ماه پیش می دانسته که قرار است بالاخره یک روز مبلغ جریمه را بدهد در نتیجه نیازی نیست منتظر بمانند تا برایشان پیامک بیاید.
او ادامه می دهد: هنوز تصمیمی برای ثبت نام جدید از مشمولان طرح غیبت سربازی گرفته نشده و تاکنون بیش از 100 هزار پیامک برای ثبت نام کننده ها ارسال شده است. 304  

کلید واژه ها: مشکلات خوانندگان - سربازی -




شنبه 20 تیر 1394 - 10:04:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن