تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803733253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیشترین سهم در حوادث جاده ای مربوط به انسان است/ در سال 93 بیش از 16 هزار نفر در حوادث جاده ای جان باختند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛
بیشترین سهم در حوادث جاده ای مربوط به انسان است/ در سال 93 بیش از 16 هزار نفر در حوادث جاده ای جان باختند
معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور گفت: تعداد کشته شدگان حوادث جاده ای در در پایان سال 93 به 16هزار و 872 نفر رسید.

بیشترین سهم در حوادث جاده ای مربوط به انسان است/ در سال 93 بیش از 16 هزار نفر در حوادث جاده ای جان باختند
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آمار بالای حوادث رانندگی امشب 3 مرداد در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور سردار "محمدرضا مهماندار" معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور مورد بررسی قرار گرفت.  
 
مهماندار در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه آمار دقیق تلفات جاده ای کشور در سال گذشته چیست گفت: آمار تلفات جاده ای در سال گذشته به 16 هزار و 882 نفر رسید این در حالی است که بیشترین کشته ها را در سال 84 با 28 هزار نفر داشتیم.  
 
معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور با اشاره به هماهنگی دستگاه های امدادی پلیس و سایر دستگاه های مرتبط با حوزه حمل و نقل ادامه داد: بخش عمده ای از حوادث مربوط به مسائل انسانی می شود بنابراین نیاز به تغییر فرهنگ در این حوزه داریم. 
 
وی با بیان اینکه همه محققین در این حوزه سه عامل اصلی را در وقوع تصادفات مربوط به انسان، راه و وسیله نقلیه می دانند ادامه داد: بیشترین سهم مربوط به انسان می شود. 
 
در ادامه برنامه محمود صفار زاده معاون تحقیقات و فناوری راه و شهرسازی طی گفتگوی تلفنی گفت: رتبه ما در جهان در این رابطه خوب نیست و نمی توانیم شاخص کل را بیان کنیم لذا شاید سوم یا چهارمین کشور از آخر باشیم.
مهماندار در ادامه برنامه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه دو شاخص عمده در دنیا برای ارزیابی وضعیت ایمنی در کشورها مورد ارزیابی قرار می گیرد گفت: یک شاخص کشته به ازای 100 هزار نفر جمعیت است و شاخص دیگر کشته به ازای 10000 وسیله نقلیه است سازمان بهداشت جهانی شاخص کشته به ازای 100 هزار نفر جمعیت را انتخاب کرده که مقیاس خیلی خوبی نیست چرا که چیزی که عامل خطر است وسیله نقلیه است. 
 
**در حال حاضر ایران به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 6 نفر کشته دارد 
معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ادامه داد: اگر مقیاس ما کشته به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه باشد در حال حاضر ایران به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 6 نفر کشته دارد که این آمار در اروپا 2.7 و در آسیا 10.2 نفر است. 
 
وی اضافه کرد: اگر ما بحث شاخص جمعیت را در نظر بگیریم در حال حاضر کشور ما به ازای 100 هزار نفر جمعیت 18 نفر کشته دارد که این آمار در کشور روسیه 18.6 نفر در برزیل 19.3 نفر و در عمان29.5 نفر است. 
 
سردار مهماندار هم چنین درباره اینکه شنیده شده پیشنهاداتی برای کاهش سرعت مجاز در جاده ها از طرف پلیس مطرح شده و آیا این پیشنهاد راهکار کاهش تلفات جاده ای است یا خیر اظهار داشت: در بعد ایمن سازی و کاهش تصافات و تلفات ناشی از آن همه مولفه ها باید با هم حرکت کنند ولی ممکن است سرعت هر یک از آنها متفاوت باشد که این موضوع ما را دچار چالش خواهد کرد. 
 
معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ادامه داد: به طور مثال در بخش ایمن سازی راه و استفاده ازتکنولوژی قطعا سرعت ما می تواند خیلی بالاتر از فرهنگ سازی و کار آموزش و تغییر فرهنگ مردم در حوزه رانندگی باشد البته در سالیان اخیر سرعت ما در بخش فرهنگ سازی نیز سرعت خوبی بوده که در اینجا جا دارد از صدا و سیما قدردانی کنیم. 
 
**عامل اصلی شدت حوادث سرعت است/ تصمیم گیری درباره کاهش سرعت مجاز در جاده ها فقط در اختیار پلیس نیست 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که تجربه دنیا نشان داده کشورهایی که سرعت را محدود کردند تعداد تلفاتشان کاهش پیدا کرده گفت: عامل اصلی شدت حوادث سرعت است واینکه کاهش سرعت در میزان تلفات و تصادفات و شدت حوادث اثر دارد شکی نیست اما تصمیم گیری در این مورد (کاهش سرعت مجاز در جاده ها) فقط در اختیار پلیس نیست بلکه نیازمند همکاری همه سازمان ها از جمله وزارت راه و شهرسازی است. 
 
صفارزاده نیز در بخش دیگری از این برنامه درصد تعیین کردن برای مولفه هایی که منجر به بروز سوانح رانندگی می شود را سخت عنوان کرد و گفت: مجموعه ای از عوامل در بروز سوانح رانندگی دخیل هستند لذا درصد تعیین کردن برای هر یک از عوامل از جمله جاده ها، آسفالت، نشانه گذاری و.... شاید مغلطه بازی باشد.  
 
 
در پایان برنامه سردار مهماندار درباره اینکه آیا پلیس راهور برای افرادی که درصدد احراز شغل رانندگی هستند آموزش های خاصی در نظر دارد یا خیر گفت: سازمان راهداری آموزش های ویژه و مراحل خاصی برای افرادی که درصددند تا شغل رانندگی را به طور حرفه ای دنبال کنند مراحل خاصی پیش بینی کرده است.


انتهای پیام/ 











۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن