تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804255750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک بام و دو هوای صنعت خودرو در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک بام و دو هوای صنعت خودرو در ایران مشهد – ایرنا – رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی مدیریت صنعت خودرو در کشور را در یک حالت بینابین و مصداق ضرب المثل "یک بام و دو هوا" دانست.


حمیدرضا فولادگر عصر شنبه در حاشیه اجلاس یک روزه روسای خانه های صنعت، معدن و تجارت کشور در مشهد در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: حالت بینابینی در مدیریت صنعت خودرو در کشور باعث شده که قیمت گذاری خودرو به نحو حساب شده انجام نگیرد.
وی تاکید کرد: باید اصل 44 قانون اساسی در صنعت خودرو اجرا و مدیریت آن به بخش خصوصی واگذار گردد و عرصه عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت باشد.
وی گفت: متاسفانه صنعت خودرو در ایران را نه می توان دولتی دانست که قیمت گذاری و نظارت بر آن توسط دولت انجام گیرد و نه می توان خصوصی تلقی کرد که قاعده مندی این بخش در آن رعایت گردد.
فولادگر اظهار کرد: حالت بینابینی در مدیریت صنعت خودرو در کشور باعث شده که به نوعی فعالان این صنعت از پاسخگویی و نظارت بر عملکردشان فرار کنند.
وی افزود: زمانی که از دولت خواسته می شود در زمینه مشکلات این صنعت پاسخگو باشد، می گوید صنعت خودرو خصوصی است؛ اگر خصوصی است پس چرا مدیران این صنعت را دولت منصوب می کند.
رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که تغییر در قیمت خودرو در ماه های آتی چگونه خواهد بود، گفت: صنعت خودرو متقاضی افزایش قیمت بود اما شورای رقابت تحقق این امر را عقب انداخت و به مرداد ماه جاری که شاخص های اقتصادی سال 94 نسبت به سال 93 استخراج شده باشد، موکول کرد.
فولادگر افزود: وظیفه شورای رقابت قیمت گذاری خودرو نیست بلکه باید در جایی که انحصار تولید است مدل بدهد و رویه تعیین کند، با این حال 90 درصد صنعت خودرو در کشورمان که مربوط به دو شرکت می باشد ، شبه انحصاری است.
وی بیان کرد: اخیرا از شورای رقابت شنیدیم که زمینه مناسبی برای افزایش قیمت خودرو در ماه های آتی نخواهد بود، از آن طرف هم نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشت.

*متوسط فعالیت صنایع کوچک در کشور کمتر از 40 درصد است
رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر وضعیت صنایع کوچک در کشور گفت: اکنون متوسط فعالیت صنایع کوچک کمتر از 40 درصد ظرفیت تولید آنها می باشد، این در حالیست که 20 درصد از واحدهای کوچک تعطیل هستند.
فولادگر افزود: واحدهای صنفی نیز دچار رکود هستند و مجموع این عوامل نشان می دهد که از رکود خارج نشده ایم.
وی بیان کرد: دولت نهم با اتخاذ سیاست های حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک و زودبازده حمایت از صنایع کوچک را در دستور کار قرار داد و در یک مقطع زمانی کوتاه در سالهای 85 و 86 اقداماتی در این راستا انجام شد اما کمتر از 50 درصد تسهیلات این طرح به این صنایع رسید و بیشتر آن در بخش غیرمولدها هزینه شد.
وی اظهار کرد: دولت یازدهم نیز طی دو سال اخیر توجه خود را معطوف به صنایع بزرگ کرده و مبنای رشد اقتصادی و تولید ناخالص ملی در سه فصل متوالی در سال 93 نسبت به سال 92 را همین نرخ رشد صنایع بزرگ قرار داده است.
وی گفت: این در حالیست که سالهای 92 و 93 به دلیل نوسانات شدید ارز و بحران های اقتصادی ناشی از تحریم ها در اقتصاد کشور، دوران بحران زای اقتصادی به شمار می رود و نمی تواند مبنا و سال پایه برای مقایسه قرار گیرند.

*مسائل ملی را فدای رقابت انتخاباتی نکنیم
رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که دلواپسان نگرانی خود را از عرصه سیاسی به عرصه اقتصادی آورده و توقع مردم را بالا برده اند، گفت: نباید مسائل ملی را فدای رقابت انتخاباتی کنیم.
فولادگر افزود: در مذاکرات هسته ای نباید مسائل سیاسی و جناحی در اولویت قرار گیرد زیرا تیم مذاکره کننده به نمایندگی از ملت وارد مذاکرات شده و نباید این تصور را داشته باشد که اگر هر چه سریعتر انتخابات را به نتیجه برساند از آن به نفع خود استفاده سیاسی خواهد کرد، زیرا این عمل عین خیانت است.
وی اظهار کرد: در مسائل ملی باید سلایق سیاسی و جناحی کنار گذاشته شود هرچند در عرصه انتخابات رقابت جناح های مختلف سیاسی زیر چارچوب قوانین اسلامی لازم است.
فولادگر ادامه داد: تا سه ماه آینده که متن توافق نامه اولیه حالت اجرایی به خود گیرد هنوز موانع و چالش هایی پیشرو است، هر چند هیات دولت برای دفاع از منافع ملی مجاهدت به خرج داد اما پاسخ آری یا نه به نتیجه این تلاش ها در روزهای آینده مشخص خواهد شد.
رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: با فرض اینکه با همین توافق اولیه و قطع نامه 2231 شورای امنیت به جلو پیش رویم آثارش یک شبه در اقتصاد کشورمان ظاهر نشده و تحریم ها یک شبه برداشته نمی شود.
فولادگر افزود: براساس جمع بندی مذاکرات بخشی از تحریم ها لغو و بخشی دیگر تعلیق می شود اما بخشی دیگر از آنها طی فرآیندهای لغو خواهد شد.
وی بیان کرد: اگر همه چیز خوب پیش برود و هیچ کدام از کشورهای گروه 5+1 کارشکنی نکنند حداقل 10 سال طول می کشد که پرونده هسته ای کشورمان از شورای امنیت بیرون بیاید و به آژانس بین المللی اتمی برود و قابلیت اجرا پیدا کند.
وی گفت: معلوم نیست 29 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در بانکهای خارجی به طور کامل به کشور بازگردد و در صورت بازگشت پول اگر در بخش زیرساخت ها هزینه شود قطعا تورم زا نخواهد بود.
فولادگر افزود: اگر این پول سریع به ریال تبدیل و به صوت نقدینگی به بخشهای مختلف تزریق شود اثر تورمی خود را خواهد داشت.
وی بیان کرد: در صورت آزادسازی پول بلوکه شده ایران در بانکهای خارجی در ابتدا باید سهم صندوق توسعه ملی از آن داده شود و باقی آن به صورت پروژه، قرارداد، کالای سرمایه ای و واسطه ای و تکمیل زیرساخت ها هزینه گردد.
بیست و چهارمین اجلاس سراسری روسای خانه های صنعت، معدن و تجارت کشور امروز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.
7489/1211



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن