تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804434615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماندگاری مردم در بیجار در گرو ایجاد شغل و سرمایه گذاری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ماندگاری مردم در بیجار در گرو ایجاد شغل و سرمایه گذاری است سنندج - ایرنا - بیجار در 90 کیلومتری شرق سنندج یکی از شهرستان های با استعداد بخصوص در حوزه کشاورزی است که با سرمایه گذاری در این شهرستان بخشی از ارزش افزوده بخش کشاورزی را برای کردستان کسب کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا دشت های حاصلخیز و مردمان سخت کوش این دیار شرایط را برای انجام فعالیت های کشاورزی مهیا کرده و در صورت حمایت از کشاورزان و سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی می توان بیجار را به یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی در منطقه غرب کشور تبدیل کرد.
متاسفانه نبود شغل و بیکاری بخصوص در سال های اخیر بیجار را به یکی از شهرستان های مهاجر فرست تبدیل کرده و جمعیت آن روز به روز کاهش می یابد که مسوولان باید برای ماندگاری مردم در این شهرستان تدابیر لازم را بیاندیشند.
در آستانه سفر رئیس جمهوری به استان کردستان، مردم و مسوولان شهرستان بیجار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دغدغه ها، مسایل و مشکلات و همچنین مطالبات خود را از دولت بیان کردند.
امام جمعه اهل تشیع بیجار حضور رئیس جمهوری در کردستان را به فال نیک گرفت و با خیرمقدم به دکتر روحانی و هیات همراه به ظرفیت های مذهبی بالای این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به هجمه های دشمنان برای تضعیف نظام می طلبد که دولت در زمینه تقویت منابع مالی و نیروی انسانی ادارات، نهادهای دولتی و نهادهای بخش مردمی بیشتر تلاش کند.
حجت الاسلام علی مرادی با بیان اینکه بیجار از ظرفیت های بالایی برای ایجاد شغل و رونق اقتصادی برخوردار است افزود: متاسفانه مهاجر فرصتی و به تبع آن رشد منفی جمعیت یکی از مشکلات فعلی بیجار است که عوامل مختلفی از جمله بیکاری در آن دخیل است.
او از مسوولان دولت تدبیر و امید خواست در این زمینه خط فکری ویژه برای این مشکل که در حال تبدیل شدن به یک معضل برای استان کردستان و در آینده ای نه چندان دور برای کشور خواهد شد، تدبیر نمایند.
وی بیجار را یکی از مناطق مستعد کشاورزی دانست و اظهار کرد: این شهرستان از پتانسیل قوی برخوردار است اما از نظر بهره مندی از منابع آبی و صنایع تبدیلی نسبت به دیگر شهرهای همجوار هیچ رشد مناسبی نداشته است.
امام جمعه اهل تشییع بیجار همچنین بر بهینه سازی راه های روستایی و احداث راه آهن زنجان – بیجار - قروه تاکید کرد و افزود: احداث خط راه آهن می تواند به توسعه بیجار و خروج آن از بن بست کمک شایانی کند و ارتباط بیشتر بین این شهرستان با مراکز صنعتی دیگر نقاط کشور برقرار نماید.
حجت الاسلام مرادی همکاری بانک ها و ادارات دولتی برای جذب سرمایه گذار و ادامه حضور سرمایه گذار را یک امر مهم و حیاتی دانست و تاکید کرد: وقتی یک سرمایه گذار برای احداث کارخانه آرد کلی سرمایه گذاری می کند و سپس بخاطر عدم همکاری بانک ها، کار را ناتمام رها می کند و می رود، چطور باید انتظار ورود سرمایه گذار جدید به منطقه داشته باشیم.
امام جمعه اهل سنت بیجار نیز از بیکاری به عنوان یکی از مهمترین معضلات این شهرستان نام برد و گفت: انتظار ما از دولت فراهم کردن بسترهای لازم برای ایجاد شغل است.
ماموستا خالدی بر ایجاد اشتغال از طریق طرح های زود بازده و سپس احداث حداقل یک کارخانه تاکید کرد و افزود: انتظار داریم شرکت های دولتی در بیجار سرمایه گذاری کنند.
او با بیان اینکه مردم کردستان بالاترین رای را به نسبت جمعیت به دکتر روحانی دادند گفت:
توجه به مناطق کمتر برخوردار مانند کردستان و رساندن آن به جایگاه استان های برخوردار از دیگر انتظارات مردم کردستان از دکتر روحانی است.
او به محرومیت زیاد روستاهای شهرستان بیجار با توجه به گستردگی جغرافیایی اشاره کرد و گفت: این محرومیت در سال های اخیر به علت کم آبی و عدم توسعه مناسب راه های روستایی بیشتر شده و به شدت روستائیان را در فشار مهاجرت قرار داده است.
وی با تاکید بر اینکه عمران روستاها، آبادانی و توسعه شهری و استانی راه همراه دارد از رییس جمهوری خواست در وهله اول به عمران روستاها و سپس شهرهای کم برخوردار توجه ویژه داشته باشد و در ردیف برنامه های اولویت دار خود قرار دهد.
نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی نیز انتقال هرچه سریع ترآب از سدهای سیازاخ و تلوار را مورد تاکید قرار داد و گفت: این اقدام منجر به عمران روستاهای در مسیر خط انتقال آب و رونق کشاورزی خواهد شد و در ماندگاری مردم در روستا خیلی می تواند مفید واقع گردد.
سیدمحمد بیاتیان از رییس جمهوری خواست در خصوص تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح ها عنایت ویژه ای به استان کردستان داشته باشد.
او در ادامه به وجود معادن غنی منطقه نیز اشاره کرد و افزود: این ظرفیت تاکنون مغفول مانده و خام فروشی نیز دردی از محرومیت شهرستان درمان نمی کند بلکه ایجاد کارخانجات تبدیلی از جهات مختلف می تواند عمران، ماندگاری، رشد جمعیت و توسعه همه جانبه را به همراه داشته باشد.
به گفته بیاتیان کارخانه های صنعتی می تواند به کمک دیگر بخش های کشاورزی، معدن و اشتغالزایی بیاید و از این رو توجه به کشاورزی صنعتی و صنعت ماشین های کشاورزی در این شهرستان تاثیر بسیار مهمی در تحول کشاورزی، جذب سرمایه گذار، اشتغالزایی و ایجاد مشوق برای دیگر سرمایه گذاری های مرتبط دارد.
کاظمی یکی از سرمایه گذاران شهرک صنعتی بیجار می گوید: شهرک صنعتی بیجار با کمتر از نصف ظرفیت فعال است، چند طرح نیمه تمام مانده اند، خط تولید ماشین های سنگین با سرمایه گذاری زیادی اکنون در میانه راه مانده است و دیگر صنایع و شرکت های موجود با مشکلات زیادی با کمتر از نصف ظرفیت فعال و خیلی نیز تعطیل شده اند.
وی به لزوم توجه جدی به فعال سازی صنایع و کارخانجات نیمه تمام و نیمه فعال تاکید نمود و خواستار راه اندازی شهرک غذایی تبدیلی برای بیجار به عنوان انبار غله کشور گردید تا با راه اندازی کارخانجات و کارگاه های کوچک زود بازده بتواند شغل ایجاد کرد.
امام جمعه شهر توپ آغاج بیجار نیز گفت: شهر جدید توپ آغاج در شبانه روز حدود 12ساعت آب شرب ندارد و رفع این مشکل بیشتر بخاطر تبدیل شدن به شهر بوجود آمده است و ادارات ذیربط از بار مسوولیت آن شانه خالی می کنند.
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر به دلخوری مردم از تبدیل شدن به شهر سخن گفت و تاکید کرد: اگر حالا از مردم سووال شود، از بین روستا شدن مجدد و یا شهرماندن یکی را انتخاب کنید، بیش از 80درصد مایل هستند همان روستا می ماندند خیلی به نفع شان بود.
وی به تامین آب روستاهای حومه شهر توپ آغاج توسط آبفای روستایی اشاره کرد و گفت: چون عنوان شهر روی توپ آغاج هست، ادارات ذیربط به تفاهم لازم جهت اقدام برای رفع مشکل آب شرب نرسیده اند.
علیرضا جبرئیلی رییس شورای شهر بابارشانی نیز به مشکل کدر بودن آب شرب مردم اشاره کرد و افزود: تلاش های زیادی برای رفع این مشکل صورت گرفته است ولی مشکل همچنان ادامه دارد و از رییس جمهوری استدعا داریم با اختصاص منابع مالی مناسب برای رفع این مشکل بطور دائم دستور لازم صادر کنند.
شهرستان بیجار با داشتن حدود 95 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق کردستان واقع شده است.ک/4
7350/1904



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن