تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803722509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تداوم روند مهاجرت نقدینگی به بورس


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: سطح سرمایه‌گذاری در بورس دیروز با افت سنگینی مواجه شد. آمارها نشان می‌دهد که حتی در زمان رشد شاخص در۱۰ روز گذشته حجم‌ سرمایه‌گذاری در پارکینگ پول ۱۲درصد رشد کرده است.

به گزارش تراز ،هرچند بيشتر سرمايه‌گذاران ‌انتظار داشتند پس از انجام توافق هسته‌اي گشايش‌هاي بزرگي در بازار‌ها و قيمت‌ها ايجاد شود اما بررسي بازار‌ها نشان مي‌دهد كه اثر رواني مذاكرات هسته‌اي در طول هفته‌هاي اخير در بازار‌ها از بين رفته است و اكنون بازار‌ها رفتار اقتصادي‌شان را نشان مي‌دهند.
اين رويه در بورس تهران نيز تكرار شده و شاخص بورس تهران پس از انجام توافق هسته‌اي در وين بسيار سرد رفتار كرد و حتي با نزول مواجه شد.
اين نزول شائبه دستكاري در بازار را تقويت كرد و برخي رسانه‌ها ازجمله رسانه رسمي دولت از وجود دست‌هاي پنهان در نزول شاخص‌ها خبر دادند؛ موضوعي كه توسط كارشناسان رد شد.به زعم كارشناسان، توافق هسته‌اي يك اثر رواني كوتاه‌مدت در بازار داشت كه ۱۰روز قبل از انجام توافق هسته‌اي نمايان و منجر به رشد شاخص كل بورس تهران قبل از تدوين بر جام شد.
به اعتقاد كارشناسان، اكنون بورس تهران روال طبيعي خود را در پيش گرفته و اين روال طبيعي بيشتر تحت‌تأثير مولفه‌هاي اقتصادي است.
بررسي روند سرمايه‌گذاري در بازار سهام نشان مي‌دهد كه سرمايه‌گذاران همسو با تحليل كارشناسان فعلا اعتقادي به رشد بلندمدت شاخص ندارند.
آمارها نشان مي‌دهد در شرايطي كه شاخص بورس قبل از انجام مذاكرات هسته‌اي روند رو‌به رشدي را دنبال مي‌كرد، حجم سرمايه‌گذاري سهامداران در بازار اوراق با درآمد ثابت كه از آن به پاركينگ پول ياد مي‌شود، ۱۲درصد رشد كرده است.
دست‌كم ۱۰روز قبل از تدوين سند وين شاخص كل بورس تهران توانست با ۶۵۰۰هزار واحد افزايش از ۶۲هزار واحد به ۶۸هزارو۵۰۰ واحد برسد.
اما در همين مدت هم سهامداران بخش زيادي از سهامشان را در اوراق با درآمد ثابت مانند اوراق مشاركت، صكوك اوراق تسهيلات مسكن و صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري قابل معامله سرمايه‌گذاري كرده‌اند.
اين نشان مي‌دهد كه سرمايه‌گذاران هنوز چشم‌انداز مثبتي براي سودآوري در بازار سهام متصور نيستند.
سرمايه‌گذاران در اين مدت بيش از ۴۰۰ميليارد تومان در اوراق با درآمد ثابت سرمايه‌گذاري كرده‌اند.آمار‌ها همچنين نشان مي‌دهد كه حجم سرمايه‌گذاري در اوراق با درآمد ثابت با ۳۲درصد رشد به رقم بي‌سابقه ۴۴۰۰ميليارد تومان رسيده است.
اين معادل ۵۰درصد از كل معاملات انجام شده در بازار فرابورس ايران است. از ابتداي سال تاكنون در مجموع ۸۸۰۰ميليارد تومان اوراق بهادار در فرابورس دادوستد شده است.
سال گذشته در همين مدت سرمايه‌گذاران ۳۳۰۰ميليارد تومان در بازار اوراق بادرآمد ثابت سرمايه‌گذاري كرده بودند.
ديروز همچنين شاخص كل بورس تهران براي چندمين روز متوالي پس از تدوين سند وين با نزول مواجه شد و ارزش روزانه معاملات در بورس هم با افت سنگيني مواجه شد.
ادامه اين روند منجر به افزايش شتاب مهاجرت نقدينگي به سمت پاركينگ پول مي‌شود.
سرمايه‌گذاران با اين كار در تلاش براي پوشش ريسك و حفظ ارزش دارايي‌هايشان در مقابل تورم ۱۷درصدي هستند چراكه اوراق با درآمد ثابت كه اصطلاحا به آن پاركينگ پول گفته مي‌شود، سود تضمين‌شده‌اي را به‌صورت فصلي يا ماهانه براي سرمايه‌گذاران تضمين مي‌كند.
به باور كارشناسان، بروز شائبه در مورد رقم دقيق دارايي‌هاي بلوكه‌شده كه قرار است به ايران بازگشت داده شود، ادامه سياست‌هاي انقباضي از سوي دولت و فقدان برنامه‌ها و چشم‌انداز‌هاي مثبت اقتصادي و حتي برنامه‌هاي مدون براي حضور سرمايه‌گذاران خارجي ازجمله دلايل بروز اين رفتار از سوي سرمايه‌گذاران است.
كما اينكه به اعتقاد تحليلگران بازار سرمايه اثرات رفع تحريم‌هاي اقتصادي در خوشبينانه‌ترين حالت در سال ۹۵ در سود سهام شركت‌هاي بورس نمايان خواهد شد و شاخص‌هاي بورس براي رشد به رشد اقتصادي و افزايش سود شركت‌ها نياز دارد در حالي كه سود سالانه شركت‌هاي بورس در سال‌جاري روند نزولي داشته است.
در حال حاضر شركت‌هاي بورس و فرابورس پيش‌بيني كرده‌اند ۳۱۶هزارو ۵۰۰ميليارد تومان معادل ۱۰۰ميليارد دلار سود به‌دست بياورند كه از اين مقدار ۵۹هزار ميليارد تومان معادل ۱۸ميليارد دلار سود خالص است.
اين ميزان سود خالص نسبت به آخرين پيش‌بيني‌هاي انجام شده از سوي شركت‌هاي بورس، ۲۵۰۰ميليارد تومان كاهش نشان مي‌دهد.





زمانبندی انتشار: 31 تير 1394 - 11:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن