تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804437075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روند کاهشي اوراق مسکن در بورس با خروج بورس‌بازان از معاملات صوري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۱ق.ظ)
روند کاهشي اوراق مسکن در بورس با خروج بورس‌بازان از معاملات صوري موج - قيمت اوراق تسهيلات مسکن در بورس همان‌ طور که کارشناسان پيش‌بيني کرده بودند روند نزولي خود در کانال ۶۰ هزارتوماني را پيگيري کرده است. به گفته يک کارشناس بازار سرمايه اين روند کاهشي اوراق تسهيلات مسکن به دليل خروج بورس‌بازان و دلالان از معاملات صوري اين اوراق اتفاق افتاده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، حميدرضا چراغي، کارشناس بازار سرمايه، در خصوص احتمال کاهش مجدد قيمت اوراق تسهيلات اظهار کرد: اوراق تسهيلات مسکن پس از آن که دلالان و سفته‌بازان در سال ۹۲ تعداد زيادي برگه حق تقدم استفاده از تسهيلات مسکن خريداري کرده و سپس با افزايش جهشي قيمت هر برگه را تا ۱۰۰ هزار تومان به فروش رساندند، سازمان بورس و اوراق بهادار ورود کرد و با اجراي برخي دستورالعمل‌ها، روند کاهشي قيمت اوراق آغاز شد، اما؛ با توجه به اين‌که اين دلالان همچنان تعداد زيادي برگه تسهيلات مسکن در دست خود داشتند، اجازه کاهش جهشي قيمت اوراق تسهيلات در فرابورس را نمي‌دادند.
کارشناس بازار سرمايه ادامه داد: با توجه به دو ساله بودن تاريخ انقضاي اوراق آن‌ها توانستند با حفظ قيمت در کانال ۹۰ و ۸۰ هزار توماني، به‌ تدريج برگه‌هاي تسهيلات مسکني که در دست داشتند را به فروش برسانند و با توجه به سودده نبودن فعاليت در خريد و فروش اين اوراق از يک‌ سو و تمام شدن اوراقي که در دست دلالان بود از سويي ديگر، در هفته‌هاي اخير شاهد رشد نزولي قيمت‌ها و ورود به کانال ۶۰ هزارتوماني هستيم که پيش‌بيني مي‌شود اين واقعي شدن قيمت اوراق تا مرز ۵۹ هزار تومان نيز ادامه يابد.
وي معتقد است؛ يکي ديگر از دلايل کاهش قيمت اوراق تسهيلات را ارائه انواع وام مسکن در بانک‌ها هستند که با دادن وام‌هاي ۸۰، ۶۰ و ۴۰ ميليون توماني مرتبط با صندوق پس‌انداز مسکن يکم، وام ۶۰ ميليون توماني خريد و ساخت مسکن بانک‌هاي تجاري و مؤسسات مالي و اعتباري، وام‌هاي ۵۰، ۴۰ و ۳۰ ميليون توماني بازسازي بافت فرسوده، صدور مجوز ورود ليزينگ‌ها به بخش مسکن باعث مي شود دست متقاضيان واقعي خريد مسکن و مصرف‌کنندگان حقيقي آن را براي استفاده از انواع تسهيلات باز باشد و به همين دليل استفاده از وام ۴۵ ميليون توماني خريد مسکن جذابيت کمتري دارد، در نتيجه مجموعه اين عوامل رسيدن قيمت اوراق تسهيلات به نرخ واقعي را تضمين مي‌کند.
همچنين، عضو ناظر مجلس شوراي اسلامي در شوراي عالي بورس و اوراق بهادار نيز با اشاره به تشکيل بورس مسکن در آينده‌اي نزديک از مديريت بازار عرضه و تقاضا و در نتيجه کاهش سودهاي غيرمتعارف برخي فعالان بازار مسکن در بورس مسکن خبر داد.
محمدرضا پورابراهيمي در خصوص راه‌اندازي بورس مسکن اظهار کرد: در بحث بورس کالا گزارشي تهيه شده بود که بتوان در زيرمجموعه اين بورس، بحث خريد و فروش املاک و مسکن نيز مطرح شود. نياز به کار کارشناسي بيشتري دارد، ولي؛ شوراي عالي بورس در حال طراحي بورس تخصصي با مکانيزم‌هاي بازار سرمايه در زمينه خريد و فروش املاک و مستغلات است.
به گفته عضو ناظر مجلس شوراي اسلامي در شوراي عالي بورس و اوراق بهادار، راه‌اندازي چنين بازار سرمايه‌اي مي‌تواند هم شفافيت قيمت را در پي داشته باشد و هم تعادل عرضه و تقاضاي مسکن را مديريت کند، اما؛ از آنجايي که مسکن کالايي منحصر به فرد و يگانه است، احتمالا ايجاد چنين بازاري تا حدودي سخت است.
وي در خصوص مديريت قيمت مسکن با ايجاد بورس مسکن تأکيد کرد: در حال حاضر قيمت مسکن از سوي دلالان و سفته‌بازان بازار مسکن تعيين مي‌شود حال آنکه اگر عرضه و تقاضا مديريت شود، قيمت مسکن به نرخي بسيار پايين‌تر از نرخ فعلي مي‌رسد و اساسا بورس مسکن به سود خريداران و مصرف‌کنندگان واقعي کالاي مسکن خواهد بود.
به گفته پورابراهيمي ايجاد بورس مسکن از افزايش قيمت آن جلوگيري مي‌کند، اما؛ گروه‌هاي در برابر تشکيل بورس مسکن مقاومت مي‌کنند، از جمله اين گروه‌ها برخي بنگاه‌هاي معاملات املاک هستند، چراکه؛ در حال حاضر قيمت مسکن شفاف نيست و با ايجاد بورس مسکن شفافيت به بازار مسکن و املاک برمي‌گردد، بنابراين کساني که همواره در تلاش‌اند در بازار مسکن به سودهاي غيرمتعارف دست يابند، با ايجاد بورس مسکن مخالفت مي‌کنند.
وي با بيان اين که بازارهاي مالي و حجم معاملاتي که در بورس مسکن صورت خواهد گرفت، جذابيت زيادي براي فعالان بازار سرمايه ايجاد مي‌کند، خاطرنشان کرد: قرار است در بورس مسکن افزايش حجم معاملات مسکن با سودهاي متعارف جايگزين معاملات کم با سودهاي کلان و غيرمتعارف شود تا سرمايه‌گذاران به سمت بورس مسکن گسيل شوند.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اين که تلاش داريم تا در بورس مسکن هم فروشندگان و خريداران انبوه مسکن و هم خرده‌فروشان و تک‌خريداران واحد مسکوني از جمله مسکن مهر در اين بازار سرمايه ورود کنند، گفت: البته مي‌توان در ابتداي فعاليت بورس مسکن، معامله‌ کنندگان بلوک‌هاي ساختماني مسکوني و مسکن انبوه را به سمت معامله در اين بازار سرمايه هدايت کرد، ولي؛ قرار است همه علاقه‌مندان به فعاليت در بازار مسکن در اين بورس حضور داشته باشند.
هرچند طرح ايجاد بورس مسکن براي حل مشکل تأمين مالي بخش مسکن و درنهايت رونق آن مورد تأکيد دولت يازدهم، مثبت ارزيابي مي‌شود، اما؛ به گفته کارشناسان، از آنجايي که مسکن کالايي منحصر به فرد است، ايجاد چنين بازاري دشوار و ميزان موفقيت آن مبهم است.
با توجه به ابهامات موجود در اين زمينه، طرح مذکور در ابتدا نيازمند رفع ابهامات و شفاف‌سازي و اعلام سازوکارهاي اجرايي از سوي مجريان طرح است. در گام بعدي ارتقاي سطح عمومي و اطلاع‌رساني به مردم در خصوص جزئيات امکان معامله ملک در بورس مسکن الزامي به نظر مي‌رسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن