تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798534606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد سیگنال مثبت در روند آتی بورس/بازگشت قیمت‌ها به سطوح پایین دور از انتظار است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فعال بازار سرمایه مطرح کرد
ایجاد سیگنال مثبت در روند آتی بورس/بازگشت قیمت‌ها به سطوح پایین دور از انتظار است
فعال بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه ایران این روزها با دریافت سیگنال‌های مثبت از بخش‌های مختلف، تا حدودی بهبود یافته و از نظر وضعیت ارزش کل معاملات، روند شاخص‌ها و سایر فاکتور های موجود تاحدودی مثبت شده است.


محمد رضا گیوکی فعال بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط روزهای اخیر بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت‌های فعلی سهام به سطح پایینی رسیده و در کنار احیای امیدواری سرمایه‌گذاران به حصول توافق جامع، این روزها شاهد رشد شاخص و قیمت سهام در بازار سرمایه هستیم.


فعال بازار سرمایه در توضیح رشد حجم و ارزش معاملات گفت: افزایش حجم و ارزش معاملات روزانه بازار نویدبخش این موضوع است که رفته رفته سرمایه‌گذاران اقدام به ورود منابع خود به بورس می‌کنند که این اتفاق می‌تواند یکی از مشکلات بازار را که کمبود نقدینگی است از بین ببرد.


گیوکی با اشاره به تاثیر روند مذاکرات بر بورس تصریح کرد: در واقع خبرهای مثبت از مذاکرات از اواخر هفته قبل تاثیرات مثبتی را بر فضای عمومی، به ویژه بر گمانه زنی ها و انتظارات مثبت داشت که به موجب  آن یک حرکت جمعی از سوی حقیقی های بازار به راه افتاد و تاثیر قابل ملاحظه ای  در مجموع خریدها را رقم زد.


وی با اشاره به دریافت سیگنال‌های مثبت بازار سرمایه ادامه داد: بازار سرمایه ایران این روزها با دریافت سیگنال‌های مثبت از بخش‌های مختلف، تا حدودی بهبود یافته و از نظر وضعیت ارزش کل معاملات، روند شاخص‌ها و سایر فاکتور های موجود تاحدودی مثبت شده است، اما نکته مهم تر میزان پایداری این روند است. 


این فعال بازار سرمایه اظهار داشت: روند گذشته بازار تاکنون نشان داده است که جهش های افراطی و ناگهانی متأثر از عوامل غیر بنیادی مانند جوسازی مسائل و واکنش های سیاسی، شایعات و هیجانات ناشی از یک سری اخبار است که این گونه جهش ها در بازار سهام و شاخص ها به همان سرعت و میزان هم می توانند جهت معکوس را طی کنند و به سقوط تبدیل شوند.


گیوکی با تاکید بر دوری از خرید هیجانی گفت: عبور از مرز تحلیل ها و خرید هیجانی به‌دور از تحلیل و خوش‌بینی غیر‌منطقی می‌تواند این بار باعث آسیبی جدی تر و غیرقابل بازگشت به بازار تحمیل کند. به هر حال در شرایط کنونی قیمت سهام اکثر شرکت ها کمتر از ارزش ذاتی آنها  است حتی اگر انتظارات سهامداران محقق نشود.


وی در ادامه تصریح کرد: بازگشت قیمت‌ها به سطوحی کمتر از وضعیت فعلی دور از انتظار است، بهترین مسیری که می‌توان برای یافتن ارزش هر سهم و همچنین روند اصولی بازار در نظر گرفت تطابق رشد سهم ها و شاخص با واقعیت‌های اقتصادی است،این جمله بارها بیان شده است که بازار سرمایه آیینه تمام نمای اقتصاد کشور است، پس به طور منطقی هم جهت با شرایط اقتصادی حرکت خواهد کرد به‌طوریکه هر رشدی که در بر گیرنده واقعیت نباشد به زودی تغییر مسیر خواهد داد.


فعال بازار سرمایه در پایان گفت: از سویی دیگر هر چند در هفته گذشته شاهد مثبت شدن شاخص‌های بازار بودیم اما با توجه به طولانی شدن شرایط رکود در بازار، هنوز سرمایه‌گذارانی وجود دارند که حاضرند با نازلترین قیمت‌ها نیز سهام خود را بفروشند و از بازار خارج شوند اما در این میان ورود سرمایه های خارجی به اقتصاد ایران به ویژه بازار سرمایه کشور یکی دیگر از عواملی است که انتظار می رود در صورت تحقق آن، مشکل کمبود نقدینگی در بازار تا حدودی کاهش یابد. در نهایت به نظر می رسد که بهترین استراتژی برای سهامداران فعلی ماندن در بورس باشد.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

حافظ این بار غزل پول سرود/ آینده طلایی در انتظار اهالی تالار شیشه‌ای
شفافیت در بازار سرمایه افزایش یافته است
روند صعودی بازار سرمایه با خوشبینی نسبت به مذاکرات




۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن