تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803059661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگاه مادر در فیلم های ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جایگاه مادر در فیلم های ایرانی تهران - ایرنا - بی تردید در همه ادیان به ویژه اسلام مادر مقام رفیع و ارجمندی داشته و همگان به عظمت و بزرگی از او یاد می کنند موضوعی که صنعت سینمای ایران در صدد است با برگزاری جشنواره فیلم و عکس مادر نگاه ویژه ای به آن داشته باشد.


به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، نخستین جشنواره فیلم و عکس مادر مردادماه امسال در تهران برگزار می شود تا بیش از پیش به اهمیت جایگاه مادر در جامعه بپردازد.
واقعیت این است که آثار فاخر در خصوص مقام مادر در سینمای ایران اندک است از این رو سینمای ایران در تلاش است با برگزاری جشنواره فیلم و عکس مادر اندکی به نیازهای جامعه در این زمینه پاسخ دهد.
فیلم مادر به کارگردانی زنده یاد علی حاتمی شاید یکی از آثار فاخر در این زمینه باشد که می توان از آن به عنوان یک الگو برای تولید سایر آثار در خصوص مادر مورد توجه قرار داد.

** برگزاری جشنواره فیلم مادر را به فال نیک می گیریم
کارگردان فیلم گهواره ای برای مادر با تاکید بر اهمیت و ماندگاری جشنواره فیلم مادر گفت: مقام و شأن مادر آنقدر بالاست که انسان با هیچ گونه ادبیاتی نمی تواند پاسخگوی آن باشد.
پناه برخدا رضایی درباره جشنواره فیلم و عکس مادر گفت: جشنواره های موضوعی حسن و ضعف های خود را دارد اما برگزاری جشنواره با موضوع مادر را به فال نیک می گیرم زیرا یک موضوعی خاص و متفاوتی است ضمن اینکه رویکرد انسانی و اخلاقی در این مضمون نهفته است.
وی افزود: در مورد برگزاری جشنواره فیلم مادر باید توجه داشت که این جشنواره تنها به شرط یک یا دو روز برگزاری نباشد و تنها خاطره ای در ذهن نگذارد و استمرار داشته باشد.

**ثبات مدیریت جشنواره ها
کارگردان فیلم گهواره ای برای مادر در ادامه گفت: عیب جشنواره های موضوعی این است که با تغییر مدیریت ها جشنواره ها ثبات پیدا نمی کند و منحل می شود امیدوارم آینده جشنواره فیلم مادر چنین نشود.
رضایی ادامه داد: قطعا اگر جشنواره فیلم مادر رونق پیدا کند و ادامه دار باشد جشنوارهای قابل احترام و قابل ستایشی خواهد بود.
وی درباره ساخت فیلمی درباره مادر گفت: پرداختن به مقام شامخ مادر و منزلت و جایگاه زن از دغدغه های اصلی من بوده است و این مسئله در تمامی آثارم نمود عینی دارد.

** فیلم مادر حاتمی بهترین است
رضایی با بیان اینکه فیلم «مادر» به کارگردانی زنده یاد علی حاتمی بهترین فیلمی است که تاکنون درباره مادران ساخته شده است، اظهار داشت: من بارها این فیلم را دیده ام و همیشه از مادری که در این فیلم حضور دارد تأثیرات مثبت زیادی گرفته ام. تأثیری که مادر در فیلم زنده یاد علی حاتمی دارد در سایر فیلم هایی که تاکنون در رابطه با جایگاه مادر ساخته شده اند کمتر دیده می شود.
وی درباره انتخاب فاطمه گودرزی به عنوان دبیر جشنواره نیز گفت: زمانیکه شنیدم این بانوی سینما به عنوان دبیر جشنواره انتخاب شدند بسیار خوشحال شدم زیرا معتقدم او بازیگری است که در سینما و تلویزیون نقش مادر را به خوبی ایفا کرده است و به همین دلیل هم به خوبی می تواند از عهده این جشنواره برآید.
نخستین جشنواره فیلم و عکس مادر به دبیری فاطمه گودرزی مردادماه در تهران برگزار می شود.
فراهنگ**9246**1569



30/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن