تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798759048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رنج مضاعف بیماران مازندرانی برای دسترسی به پزشکان متخصص


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رنج مضاعف بیماران مازندرانی برای دسترسی به پزشکان متخصص ساری-ایرنا- کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی دولتی مازندران به عنوان مراکزی با تعرفه دولتی همیشه با ازدحام بیماران روبرو بوده ولی بدلیل پاره ای مشکلات موجب رنج مضاعف برای بیماران شده است .


دادن نوبت تا حتی سه ماه , نشستن چند ساعته در مطب پس از ماهها انتظار , ازدحام جمعیت بیمار , پاسخ گو نبودن تلفن های کلینیک برای نوبت گیری و نیز منظم نبودن نوبت ها و مسایل دیگر از عمده مشکلات مراکز فوق است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، این کلینیک ها که زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند غالبا در جوار و یا داخل بیمارستان های دولتی استان و در فضای محدودی قرار دارند و با دریافت تعرفه و هزینه دولتی ویزیت بیماران توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص کانون توجه و مراجعه تعداد زیاد بیماران از اقصی نقاط مازندران هستند .
کلینیک مرحوم باغبان واقع در ساری تنها کلینیک خارج از فضای بیمارستان که در ساختمانی مستقل مشغول به فعالیت است و مابقی کلینیک ها غالبا در گوشه ای از بیمارستان های دولتی مازندران تعبیه شده اند و در فضای ناکافی خدمات دهی به بیماران را انجام می دهند .
ارائه خدمات دولتی در قالب دریافت هزینه ویزیت ارزان از سوی پزشکان متخصص وفوق تخصص دراین کلینیک ها ، منجر به حضور تعداد زیادی بیمار برای برخورداری از خدمات این مراکز شده است .
علاوه بر ارزان بودن هزینه ویزیت ، حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص متبحر و سرشناس مزید بر علت شلوغی بیش از حد این کلینیک ها شده است و برغم فراهم نبودن برخی بسترهای لازم باعث شده بیماران برای درمان دردهای خود تحمل سختی ها ومشقات ویزیت در این کلینیک ها را به جان بخرند .
برخی از بیماران مراجعه کننده به کلینیک های دولتی مازندران درگفت وگو با خبرنگار ایرنا مشکلات موجود برای بهره گیری از خدمات پزشکان متخصص و فوق تخصص را رنجی مضاعف می دانند و خواستار اتخاذ تصمیم اصولی و راهبردی مسوولان برای رفع این مشکلات شدند .
فاطمه – ق که خود را بیمار یکی از متخصصان غدد کلینیک مصطفوی ساری معرفی می کند به خبرنگار ایرنا گفت : فعالیت پزشکان متخصص و فوق تخصص متبحر در این کلینیک ، این مرکز را به نقطه امید بسیاری از بیماران مبدل کرده است .
وی ادامه داد : این پزشکان عضو هیات علمی علاوه بر ارائه خدمات درمانی در کلینیک ها ، ویزیت بیمار در بیمارستان های دولتی و نیز تدریس در دانشگاه ها را نیز برعهده دارند .
به گفته این بیمار تعداد محدود پزشکان متخصص و فوق تخصص به همراه مشکلات موجود در کلینیک های درمانی دولتی ، مشکل بیشتری را برای بیماران بوجود آورده است.
وی با بیان اینکه با فعالیت این پزشکان در کلینیک های دولتی امکان حضور آنان برای ویزیت و ارائه خدمات درمانی در مطب و دیگر مراکز فراهم نیست و ادامه داد : می بایست از فرصت حضور این پزشکان به نحو احسن استفاده و سیستم مناسبی برای نوبت دهی ایجاد شود .
رضا – الف که خود را بیمار یکی از متخصصان خون کلینیک طوبی ساری معرفی می کند ، گفت: متخصصان محدود خون مازندران در این کلینیک مشغول فعالیت هستند که البته تمرکز متخصصان در یک مرکز علاوه بر مزایای دسترسی بهتر ، مشکلات دیگری را به همراه دارد .
به گفته این بیمار حضور پزشکان فوق تخصص باعث شده تا تعداد زیادی بیمار به این کلینیک ها مراجعه بکنند ولی حضور بیماران غالبا بدون ساماندهی مناسب است و افراد مجبور به گذراندن ساعتها وقت برای ویزیت به علت تعداد کم پزشکان هستند.
بیمار مراجعه کننده به کلینیک بیمارستان رازی قائمشهر که در انتظار حضورپزشک برای ویزیت بود ، به خبرنگارایرنا گفت :بعد از چند روز تلاش و تقلا ، خوشبختانه امروز موفق به دریافت نوبت شدم .
وی عنوان کرد: برای گرفتن نوبت از ساعت شش صبح به این کلینیک مراجعه کردم و دربرگه دست نوشت دیگر بیماران ، اسم خود را نوشتم .
به گفته این بیمار پس از مراجعه منشی پزشک و اعلام تنها ویزیت 30 بیمار در یک روز ، ناچارا 20 نفر از بیماران فهرست پنجاه نفره حذف شدند .
وی با ابراز خرسندی از قرارداشتن نامش در 20 نفر اول ، افزود : حضور پزشک متبحر بیماری های عفونی در این کلینیک چاره ای برای تحمل این سختی ها را برایم نگذاشته است .
احمد – م نیز به خبرنگار ایرنا گفت : طبابت پزشکان مجرب و متبحر درتخصص های مختلف در کلینیک های دولتی مازندران باعث شده تا مردم برای دسترسی به این پزشکان محلی به جزء این کلینیک ها نداشته باشند .
وی ادامه داد : گفته می شود این پزشکان اجازه طبابت در مطب های خصوصی را ندارند ولی می توان با برنامه ریزی مناسب تر نسبت به استفاده بهتر از تخصص این افراد را فراهم آورد .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تعیین 280 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه کلینیک های ویژه درمانی استان خبر داد و گفت : تاکنون یکصد میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته است .
علیرضا مردانشاهی با اشاره به اینکه در تمامی 22 شهرستان مازندران درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی فعال است ، گفت : به غیر از درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی مرحوم باغبان ساری ، درمانگاه های تخصصی دیگر شهرستان ها در محل بیمارستان و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان فعالیت می کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران محدودیت فضا و مکان را از مشکلات همیشگی درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی استان برشمرد وابراز امیدواری کرد با تخصیص این اعتبارات و ایجاد کلینیک های ویژه براساس مدل ارائه شده وزارت بهداشت ، این مشکل برطرف شود .
وی گفت : در حال حاضر ساخت و توسعه سه هزار متر مربع کلینیک ویژه در شهر ساری و یکهزار و 500 متر در دیکر شهرهای مازندران در دستور کار قرار دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از اجرای طرح نوبت دهی مناسب تر به بیماران دراین کلینیک ها خبرداد و افزود : اجرای سیستم نوبت دهی مناسب و الکترونیکی به بیماران از جمله مسایلی است که دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای پیاده کردن در کلینیک ها موردنظر دارد .
به گفته مردانشاهی با اجرای این طرح ضمن کاهش زمان معطلی بیماران در کلینیک ها کلافگی آنها را نیز کاهش خواهد داد . ک/4
2096 /1899
گزارش از فاطمه قنبری قادیکلایی



30/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 333]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن