تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812956403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزراي خارجه هند و پاكستان درباره تبادل اسرا به توافق رسيدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزراي خارجه هند و پاكستان درباره تبادل اسرا به توافق رسيدند
كراچي - محمود قريشي و پرناب موكرجي وزراي خارجه پاكستان و هند روز عصر چهارشنبه در اسلام آباد با يكديگر ديدار و درباره تبادل اسرا به توافق رسيدند.

به گزارش ايرنا، در دور چهارم گفت وگوي نمايندگان دو كشور،طرفين در خصوص انجام اقداماتي براي اعتمادسازي متقابل ، حل و فصل مناقشه كشمير، مبارزه با تروريسم و قاچاق مواد مخدر به تبادل نظر پرداختند.

قريشي و موكرجي همچنين درباره روابط اقتصادي و تجاري و سفرمتقابل اتباع هندي و پاكستاني به توافقاتي نايل شدند.

مقام‌هاي دو كشور در پايان اين دوراز گفت وگوها،معاهده دسترسي زندانيان دو كشور به كنسولگري‌هاي كشور متقابل و تسهيل در صدور رواديد را امضا كردند.

وزير خارجه پاكستان در پايان ديدار با همتاي هندي خود با اظهار خرسندي از روند گفت و گوهاي انجام شده بين دو كشور گفت :پنجمين دور مذاكرات جامع صلح بين هند و پاكستان در ژوئن سال جاري ميلادي ( خرداد ‪ (۸۷‬آغاز خواهد شد.

قريشي با اشاره به موضوع خط لوله و اهميت انتقال گاز ايران به شبه قاره افزود : طرح بزرگ خط لوله صلح ضمن تامين نيازهاي انرژي هند و پاكستان مي تواند نقش موثري در توسعه اقتصادي دو كشور داشته باشد .

وزير خارجه هند نيز در سخناني با اشاره به سودمند بودن اين گفت وگوها تصريح كرد: گفت و گوهاي بعدي بطور قطع در محيطي صميمي و در راستاي حل اختلافات و توسعه روابط تجاري و اقتصادي بين دو كشور برگزار مي‌شود.

وزارت خارجه پاكستان پيشتر اعلام كرده بود كه محمود قريشي وزير خارجه اين كشور در ژوئن سال جاري ميلادي از هند ديدار خواهد كرد و به احتمال زياد اواخر سال ‪ ۲۰۰۸‬نيز مانموهان سينگ نخست وزير هند از پاكستان ديدن خواهد كرد .

پيش از برگزاري اين نشست ، وزير خارجه هند با پرويز مشرف رييس جمهوري و يوسف رضا گيلاني نخست وزير پاكستان ديدار و گفت و گو كرده بود.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن