تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797930627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظر مدیر شبکه سه درباره برنامه «هفت»: هم خوب نیست، هم ما پول نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


نظر مدیر شبکه سه درباره برنامه «هفت»: هم خوب نیست، هم ما پول نداریم فرهنگ > تلویزیون - شهروند نوشت:

وضع رسانه ملی به کلاف سردرگمی تبدیل شده که به نظر می‌رسد نه‌تنها هیچ‌کس توانایی گشودن آن را ندارد، بلکه همه؛ از مدیران سازمان صداوسیما گرفته تا منتقدان و نمایندگان مجلس همگی کمر به افزایش گره‌های کور این سازمان بسته‌اند. در این میان این هنرمندان و برنامه‌سازان هستند که بیشترین آسیب را از این کشمکش‌ها می‌بینند؛ چراکه دستمزدهای آنان است که در این کشمکش پرداخت نمی‌شود. کمبود بودجه رسانه‌ ملی که از‌ سال ٩١ مدیران این سازمان را تحت فشار زیادی قرار داده، میراث دولت دهم است؛ دولتی که با کاهش و عدم پرداخت بودجه به سازمان این بحران را به رسانه ملی هدیه داد. حالا مدیران سازمان پیوسته درحال کوچک‌سازی و حذف برنامه‌های زنده تلویزیون هستند. برنامه‌هایی مثل «رادیو هفت»، «مجله تئاتر»، «دستان» که به تازگی با اعلام رسمی مدیر شبکه سوم سیما برنامه سینمایی «هفت» نیز به این فهرست اضافه شده است. غلامرضا میرحسینی در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود تأکید کرده مردم باید از شرایط سخت مالی صداوسیما خبر داشته باشند تا دیگر توقعات گذشته خود را از این سازمان نداشته باشند. از طرف دیگر منتقدان و نمایندگان مجلس دایم از عدم کیفیت برنامه‌های صداوسیما گله‌مند هستند. این سازمان را متهم به «آنتن فروشی» می‌کنند و معتقد هستند صداوسیما با همه کاهش بودجه‌اش همچنان باید برنامه‌های با کیفیت، متنوع و ... تولید کند. شاید بتوان پاسخ بخشی از مشکلات اخیر تلویزیون را در گفت‌وگوی میرحسینی پیدا کرد که در این گزارش می‌خوانید.

میراث دولت دهم،  رسانه ملی رابه بحران کشاند
میرحسینی با تأکید بر این‌که بودجه سازمان به شدت کاهش پیدا کرده، درباره وضع شبکه سه سیما به «مشرق‌نیوز» می‌گوید: «شبکه سه از پخش ١٢ ساعت در روز، به ٨ ساعت‌ونیم در روز کاهش پیدا کرده است و مابقی کارهای تکراری و تأمینی است.» البته آن‌طور که او توضیح می‌دهد در انتخاب این برنامه‌های تأمینی و تکراری باید دقت در عملکردشان داشته باشند تا بیننده آن را پس نزند؛ «یعنی ما سه ساعت و نیم کاهش تولید داریم چون بودجه نیست، این را باید مردم بدانند که رسانه ملی در چه شرایطی دارد کار می‌کند، با چه سختی‌هایی! اما به خاطر محدودیت منابع، بعضا ما شرمنده مردم عزیز هستیم.» اما این تنها بخشی از مشکلات مالی است که میرحسینی درباره آن صحبت می‌کند. ماجرای کاهش بودجه و مشکلات مالی صداوسیما از‌ سال ٩١ آغاز شد. زمانی که دولت دهم تنها یک‌سوم بودجه تصویب شده را به این سازمان پرداخت کرد و بدهی‌های زیادی را روی دست مدیران سابق گذاشت. بعد از آن در‌ سال ٩٢ (آخرین ‌سال استقرار دولت دهم) دولت، بودجه صداوسیما را به میزان قابل توجهی کاهش داد. یعنی بودجه این سازمان از ۱۶۲۲‌میلیارد تومان (میزان بودجه‌ سال ۹۱) به ۹۰۵‌میلیارد تومان تقلیل یافت. حتی پس از این کاهش بودجه رسمی، برخی منابع آگاه گفتند، دولت دهم مكلف شده بود ماهانه ۱۴‌میلیارد تومان به صداوسیما پرداخت کند. اما دولت دهم این اقدام را هم نیمه تمام باقی گذاشت؛ به‌طوری که ماه اول پس از این ابلاغ رسمی ۷میلیارد تومان و در ماه بعدی تنها ۳‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان به صداوسیما پرداخت کرد و البته این روند در دولت یازدهم برای یاری رساندن به رسانه ملی متوقف ماند.

برنامه «هفت» تا تغییر رویکرد متوقف خواهد ماند
هرچند که میرحسینی تنها دلیل توقف برنامه سینمایی«هفت» را کاهش بودجه سازمان نمی‌داند. او می‌گوید: «با توجه به رویکرد جدید شبکه سه که درواقع رویکرد ورزشی، مسابقات و تفریح بر آن غالب شده است، ما باید یک بازنگری در برنامه‌ها انجام دهیم که چه تعداد از برنامه‌ها با این رویکرد همخوانی دارند و چه تعداد از برنامه‌ها را می‌توان آرام‌آرام نزدیک کرد.» توضیحات میرحسینی شباهت زیادی به توضیحات مدیر شبکه آموزش دارد که برنامه‌های پرطرفدار «دستان» و «رادیو هفت» در این شبکه به دلیل هم‌خوانی نداشتن این برنامه‌ها با رویکردهای شبکه آموزش متوقف شدند. بنابراین برنامه تلویزیونی «هفت» هم تا رسیدن به نگاه شبکه سوم متوقف خواهد ماند.
نگاه رسانه ملی به سینما «ارزشی» است
اما مسأله تنها رویکرد این شبکه نیست. مدیر شبکه سه از کیفیت برنامه هم رضایت ندارد؛ «این «هفت» که الان روی آنتن داریم، واقعیت امر برنامه اثر‌گذار، موثر و پیشگام در حوزه سینما نیست. البته متوقف به معنای ممنوع نیست بلکه ما داریم کار کارشناسی انجام می‌دهیم، تیم فکری و اتاق فکر داریم و حتما زمانی که به آن مرحله رسیدیم، برنامه «هفت» مجدد خواهیم داشت.» میرحسینی نگاه‌ رسانه ملی را به سینما، «نگاه ارزشی» توصیف می‌کند و معتقد است سینما صرفا، صنعت و تجارت نیست که باید چرخ آن بچرخد؛ «باید چهارچوب برنامه هفت طوری باشد که برای من مدیر مشخص باشد که سینما به‌عنوان یک رسانه در نظام جمهوری اسلامی ایران چه سهمی و نقشی در فرهنگ‌سازی دارد؟ در نتیجه نگاه ما این است که سینما، سینمای ارزشی (منظور از ارزشی، در تمام حوزه‌هاست) باید مورد حمایت جدی قرار گیرد، مدیریت سینما باید مورد آسیب شناسی قرار بگیرد، اشکالاتی که در سینمای ما وجود دارد باید به آن نقب زده شود، ضعف‌هایی که در حوزه کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی و تکنیکی وجود دارد باید کاملا مورد توجه قرار گیرد و درنهایت «هفت» براساس بضاعت خود و با توجه به مخاطب خودش، به همه یا بخش‌هایی از این موضوع بپردازد.»

خرید رایت فیلم‌های سینمایی هزینه بالایی دارد
شبکه سوم سیما زمانی به دلیل فیلم‌ها و سریال‌های خارجی محبوبی که پخش می‌کرد بسیار مورد توجه بود. اما مدتی است که این روند دیگر در شبکه سوم سیما ادامه ندارد که براساس توضیحات میرحسینی این مشکل هم باز به بودجه کاهش یافته صداوسیما بازمی‌گردد؛ «در مورد فیلم‌های سینمایی خرید رایت‌های مجموعه کمپانی‌های میجر، هزینه بسیار بالایی برای سازمان دارد و در این شرایط واقعا امکانش نیست.» اما در مورد سریال‌ها او نظر دیگری دارد و معتقد است باید مجموعه‌های نمایشی داخلی را به جهت این‌که می‌توانند روی ساخت آن کنترل و نظارت داشته باشند تقویت کنند؛ «سریال‌های خارجی عموما متناسب با فرهنگ ما نیست، اگر با نگاه فان و سرگرمی بخواهیم نگاه کنیم، شاید در طول سال‌های اخیر، نگاه به سریال‌های شرقی بیشتر بوده است به‌خصوص آثار کره‌ای. چرا؟ چون چه از نظر پوشش و سایر زمینه‌ها به ما نزدیک‌تر یا قابل اغماض‌تر بوده‌اند. به‌ هرحال سریال‌های خارجی به خواست ما ساخته نمی‌شوند چه اتفاقی بیفتد که از میان همه آثار خارجی تولید شده، یک یا دو نمونه از آثار متناسب با فرهنگ ایرانی در رسانه، در سیما، پخش شود.»

سریال‌های پخش شده در ماه رمضان مناسب عید نوروز بودند
در چنین شرایطی سیدرمضان شجاعی‌کیاسری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با انتقاد از کیفیت و محتوای برنامه‌های تلویزیون در ماه مبارک رمضان به «خانه ملت» گفته است: «برنامه‌های رسانه ملی به لحاظ کمی برای ماه رمضان کفایت می‌کردند اما محتواهای بسیار ضعیفی داشتند و معنویتی که لازمه برنامه‌های ماه مبارک رمضان است در آنها کمتر دیده شد.» او تأکید دارد که محتوای سریال‌هایی که پخش شدند بیشتر مناسب عید نوروز بودند تا ماه رمضان؛ «سریال «دردسرهای عظیم ٢» کشدار و یکنواخت بود و داستان «پایتخت ٤» به هیچ عنوان قرابت معنایی و مفهومی با ماه رمضان نداشت.» نماینده مردم ساری تنها از برنامه‌های «ماه‌عسل» و «ماه خدا» رضایت دارد و آنها را پخته و فکر شده می‌داند.

۵۷۲۴۴

کلید واژه ها: برنامه هفت - تلویزیون -




سه شنبه 30 تیر 1394 - 09:26:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن