تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803277609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون رییس جمهوری: دانشگاه بخشی از اقتصاد دانش بنیان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون رییس جمهوری: دانشگاه بخشی از اقتصاد دانش بنیان است کرمان - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: دانشگاه بخشی از اقتصاد دانش بنیان است و بخشی از درآمدش از فروش تکنولوژی و قراردادها می باشد.


به گزارش ایرنا سورنا ستاری روز دوشنبه در نشست هیات رییسه دانشگاه های علوم پزشکی و شهید باهنر کرمان در سالن کنفرانس مرکزی دانشگاه شهید باهنر افزود: 85 درصد از درآمد دانشگاه در کشورهای توسعه یافته از فروش تکنولوژی و قراردادهای آن در ارتباط با صنعت است.
وی با بیان اینکه پول نفت اعتیاد آور است گفت: پول نفت هر کجا برود اعتیاد می آورد و باعث می شود مدیران دولتی فکر کنند خیلی مدیر هستند.
وی تصریح کرد: فکر می کنیم بواسطه شیر نفتی که در اتاق هایمان می باشد قدرت داریم اما اگر این شیر نفت را از ما بگیرند در واقع قدرتی نداریم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: زیرا پول نفت رانتی است که کشور برایش زحمت نکشیده و ظرفیتی زیر پا بوده که فروخته شده است و چنین پولی مایه مباهات نیست.
وی با اشاره به اینکه ما سعی کردیم این پول را در معاونت علمی و فناوری برچینیم بیان کرد: دولت ها موظف هستند در مرز دانش هزینه کنند ولی اصلا حق ندارند در حوزه تجاری سازی سرمایه گذاری کنند چرا که پول مفت با تجاری سازی کاملا متفاوت است.
ستاری با بیان اینکه روند فرهنگ سازی بحث اقتصاد دانش بنیان ما را خوشحال می کند افزود: روزهای اول که دانشگاه می رفتیم یا از ما دستگاه آزمایش می خواستند یا یکسری پروپزال بود که همیشه در کشوی میز اساتید بود.
وی با اشاره به اینکه نوع برخورد ما در حوزه پژوهش مانند حوزه آموزش است گفت: آموزش نفتی به ما دیکته می کند که یکسری دانشجو تربیت کنیم که آخر کار هم مشخص نیست شغل دارند یا ندارند و آینده شان چگونه می شود.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: در پژوهش هم همین گونه است و در پژوهشی که پایه اش اقتصاد نفتی است می خواهیم در هر زمینه ای کار کنیم و معلوم هم نیست مشتری پژوهش چه کسی است.
وی با اشاره به روند فرهنگ سازی بحث اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: خیلی خوشحالم که این جهت گیری در دانشگاه وجود دارد و آنچه فکر می کنم استاندار کرمان را بیشتر خوشحال کند جهت گیری دانشگاه به سمت حل مشکلات استان و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان است.
وی گفت: باید در راستای اقتصاد دانش بنیان از پتانسیل جوانی دانشجویان در اقتصاد استفاده کنیم و در این راستا همکاری داریم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور افزود: امکانات زیادی در بنیاد نخبگان و معاونت علمی و فناوری فراهم شده و اگر دانشگاه به ما نزدیک شود می تواند از این امکانات استفاده کند.
وی تصریح کرد: شبکه آزمایشگاهی ما سرویس های بسیار خوبی می دهد و بزودی اختیارات آن را بیشتر می کنیم.
وی گفت: در زمینه تعاملات بین الملل شرکت های دانش بنیان یک سامانه جذب خارجی داریم که یک سال ریسک این موضوع را متقبل می شویم و این به نفع دانشگاه است.
ستاری بیان کرد: در حوزه مراکز رشد هم هر میزان امکانات بخواهید در اختیارتان می گذاریم تا این مراکز رشد و نوآوری تقویت شوند.
وی افزود: می خواهیم دانشگاه نسبت به فارغ التحصیلان خود بین دو تا پنج سال مسوول باشد نه اینکه روزی که از پایان نامه خود دفاع کرد فردا او را در دانشگاه راه ندهند.
وی گفت: می خواهیم فارغ التحصیلان بین دو تا پنج سال در مراکز رشد کار کنند و دانشگاه هم می تواند در این شرکت ها سهیم باشد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره مرکز پرورش حیوانات آزمایشگاهی کرمان هم گفت: این یک کار بسیار خوبی است که انجام شده و ما آمادگی داریم این سیستم جدید را در قالب تجاری ادامه دهیم.
وی افزود: آمادگی داریم برای این مرکز در قالب همین شرکتی که شما اعلام کردید بخشی را وام و بخشی را هم بلاعوض تسهیلات دهیم و همچنین معافیت های مالیاتی و گمرکی را داشته باشیم.
ستاری تاکید کرد: در کشور اکنون اینگونه مرکزی نداریم و در آینده می تواند سود خوبی به دانشگاه برساند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز وارد کرمان شد و پس از بازدید از چند مجتمع صنعتی در ادامه سفر یک روزه خود عصر امروز دوشنبه در نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان نیز شرکت می کند.
7436/3028



29/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن