تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803510187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وال استریت ژورنال: همچنان تجارت با ایران سخت است


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
جشن هسته ای وال استریت ژورنال: همچنان تجارت با ایران سخت است

با وجود رفع تحریم ها،
وال استریت ژورنال: همچنان تجارت با ایران سخت است
با وجود ابراز شادی و خوشحالی مردم در داخل ایران برای پایان یافتن تحریم های هسته ای، همچنان این کشور، جایی است که در آن شرکت اپل نمی تواند آیفون بفروشد و غول نفتی انی اسپا نمی تواند بعد از چند دهه مناقشه در این کشور حضور داشته باشند و شرکت بوئینگ هم به دلیل عدم توافق بر سر قیمت نمی تواند قطعات یدکی به ایران بفروشد.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، روزنامه وال استریت ژورنال (Wsj) در مقاله ای به توافق هسته ای ایران و شادی مردم ایران پرداخت و نوشت: با وجود توافق هسته ای، اما اوضاع اقتصادی و تجارت ایران تفاوت خاصی پیدا نخواهد کرد، زیرا جمهوری اسلامی از مدت ها پیش برای خارجی ها به عنوان یک مکان دشوار انجام کسب و کار، آوازه بدی داشته است. حتی با وجود توافق روز سه شنبه وین، تاجران خارجی که به دنبال بازارهای جدید هستند، ایران را کشوری با رتبه بسیار پایین یعنی صدو سی امین کشور مناسب برای سرمایه گذاری در فهرست بانک جهانی خواهند یافت.   این روزنامه نوشت: «با وجود ابراز شادی و خوشحالی مردم در داخل ایران برای پایان یافتن تحریم های هسته ای، همچنان این کشور، جایی است که در آن شرکت اپل نمی تواند آیفون بفروشد و غول نفتی انی اسپا نمی تواند بعد از چند دهه مناقشه در این کشور حضور داشته باشند و شرکت بوئینگ هم به دلیل عدم توافق بر سر قیمت نمی تواند قطعات یدکی به ایران بفروشد.»     وال استریت ژورنال افزود: «جمهوری اسلامی چند سالی است که به خاطر نبود اعتبار و تحریم ها نتوانسته آن طور که باید شاید تجارت های مالی خود را انجام دهد. اکنون با انجام توافق هسته ای روز سه شنبه اقتصاد جهان به دنبال بازار کار جدید در ایران است اما باید گفت راه زیادی باقی مانده است تا بسیاری از شرکت های بین المللی بتوانند به راحتی در ایران تجارت کنند. مقامات ایران نیز ابراز امیدواری کرده اند که کمپانی های خارجی بتوانند وارد بازار ایران شود و اقتصادی ایران رونق بگیرد و این باوجود این است که کار اقتصادی در ایران سختی های خود داده است و در سال های اخیر فساد های مالی زیادی در ایران رخ داده است.»     این روزنامه در ادامه افزود: «پتر هارل (Peter Harrell) معاون دستیار وزیر سابق مقابله با تهدید مالی و تحریم در وزارت خارجه آمریکا می گوید: ایران، بازاری است که شما تکالیف زیادی برای انجام دادن دارید. مقامات ایرانی می گویند، آنها تلاش می کنند تا این مسائل را مورد توجه قرار دهند و امیدوارند که شرکت های خارجی آن را یک بازار بالقوه عظیم ببینند، نه این که فکر کنند بازار ایران باتلاقی از قوانین و مقررات دست و پاگیر است. مقامات ایرانی می گویند: شرایط قراردادهای نفتی که اجازه سود بیشتر را می دهد، از قوانین بیرون کشیده خواهد شد و تلاش هایی هم برای شفاف سازی و از بین بردن فساد در حال انجام است.»
وال استریت ژورنال افزود: «در این توافقنامه همچنین احتمال بازگشت سریع تحریم ها مطرح شده است، البته اگر ایران به آنچه تعهد کرده است، پایبند نباشد. یک کارشناس نفت و گاز در شرکت حقوقی پینسنت ماسونز(Pinsent Masons) گفته است: شرکت های انرژی خارجی به طور خاص، باید شور و هیجان خود را کنترل کنند تا چند ماه آینده که شبکه پیچیده تحریم ها علیه ایران به طور کامل برداشته شود.»
این روزنامه در پایان نوشت: «اما به جز تحریم ها، کسب و کار در ایران با مجموعه ای از چالش های فرهنگی گرفته تا حقوقی و بروکراسی مواجه است. به گفته یک فرد مطلع، اپل در سال گذشته بسیار تلاش کرد تا آیفون و دیگر محصولات خود را در ایران بفروشد. این افراد مطلع گفته اند که این طرح ها تاکنون به سختی اجرا شده است، به این دلیل که شرکت احساس می کند قوانین تجاری ایران بسیار محدودکننده و سخت است. بوئینگ نیز در سال گذشته با دشواری هایی از این دست در بازار ایران مواجه شد.»    

  501    



۲۴/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن