تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 19 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

صنعت نواز

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799759973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فنون ظریف روزنامه‌ها و رویدادی ملی به نام «توافق هسته‌ای»


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بازتاب توافق وین در مطبوعات؛
فنون ظریف روزنامه‌ها و رویدادی ملی به نام «توافق هسته‌ای»

مطبوعات


شناسهٔ خبر: 2859509 - چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
فرهنگ > رسانه

توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۵+۱ بازتاب پررنگی در روزنامه‌های سراسری پیدا کرد اگرچه برخی روزنامه‌ها همان دیروز با انتشار نسخه‌های چاپ دوم خود، به پیشواز این رویداد رفتند. به گزارش خبرنگار مهر، یک روز بعد از اعلام خبر توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۵+۱، حصول این توافق در روزنامه‌های سراسری امروز چهارشنبه ۲۴ تیرماه، بازتاب‌های فراوان و پررنگی پیدا کرد اگرچه برخی روزنامه‌ها همان دیروز با انتشار نسخه‌های چاپ دوم و عصر خود، به پیشواز این جشن ملی رفتند.از جمله روزنامه‌های دسته اخیر می‌توان به روزنامه ایران، ارگان دولت اشاره کرد که تننها ساعاتی بعد از اتمام نطق تلویزیونی رئیس جمهور، شماره ویژه‌ای برای توافق هسته‌ای منتشر کرد و حوالی عصر روز گذشته نسخه‌های این ویژه‌نامه را در دکه‌ها به دست مردم رساند.ویژه‌نامه ایران که حاوی سخنان روز گذشته دکتر روحانی است، با تصویری خندان از جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و با تیتر «پیروزی دیپلماسی تدبیر» به استقبال توافق هسته‌ای رفته است.
روزنامه ایران
نیم‌صفحه اول شماره امروز ایران هم به طور کامل به موفقیت دیروز ملت ایران اختصصاص یافته و «ایران بر قله توافق» تیتر نخست این روزنامه است. قدردانی رهبر معظم انقلاب از زحمات و مجاهدت‌های تیم هسته‌ای، دییگر مطلب مندرج در این صفحه است.روزنامه آفتاب یزد هم که مثل ایران دیروز، شماره عصر داشت و در جشن و سرور تهرانی‌ها، در دست حاضران در خیابان دیده می‌شد، امروز هم با تیتر «کلید چرخید ایران خندید» و با روتیتر «مذاکرات ۱+۵ به توافق رسید» به بازتاب موفقیت دیروز پرداخته است.روزنامه آرمان هم عکس یادگاری وزرای امور خارجه ۷ کشور حاضر در مذاکرات و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را پس زمینه صفحه نخست خود قرار داده و توافق هسته‌ای را توافق قرن لقب داده و اینگونه تیتر زده است: «دنیا به احترام ایران ایستاد».روزنامه ابتکار اما در ابتکاری جالب چهره دکتر مصدق را با جواد ظریف در یک کادر ترکیب کرده و به این ترتیب کوشیده نشان دهد که موفقیت‌های وزیر امور خارجه کشورمان یادآور تلاش‌ها و کامیابی‌هایی نخست وزیر وطن‌دوست ایران در چند دهه پیش که دولتش در یک کودتای آمریکایی - انگلیسی سرنگون شد، است.
روزنامه
روزنامه اعتماد هم امروز با تیتری درشت اعلام کرده است: «جهان تغییر کرد». این روزنامه در کنار مطالب مفصلی که پیرامون توافق هسته‌ای منتشر کرده، صفحه آخر خود را به طور کامل به زبان انگلیسی درآورده است؛ شاید پاسخی است مثبت به اقدام روز گذشته روزنامه انگلیسی گاردین که سرمقاله خود را به زبان فارسی و با عنوان «توافق هسته ای؛ پیروزی دیپلماسی» منتشر کرده بود.روزنامه هفت صبح هم با درج چهره‌ای خندان از وزیر امور خارجه کشورمان، تاریخ روز گذشته را برای تیتر یک خود برگزیده و با انتشار عنوان «۲۳ تیرماه ۱۳۹۴» تلاش کرده این موضوع را به ذهن‌ها منتقل کند که دیروز یک روز تاریخی بوده است. روزنامه همشهری هم ضمن انعکاس قدردانی رهبر انقلاب از تیم هسته‌ای، عنوان «روز آغاز» را برای تیتر یک خود برگزیده و به این ترتیب خواسته به مخاطب بگوید که این توافق نه تنها یک پایان نبوده بلکه آغازی است بر راهی طولانی.روزنامه اطلاعات هم در شماره امروز خود، قدردانی رهبر معظم انقلاب از مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته‌ای را مهم دیده و برای توافق تاریخی دیروز هم یک ویژه‌نامه با همین عنوان درآورده است. تیتر اول جام جم هم مشابه اطلاعات است. روزنامه جمهوری اسلامی نیز توافق دیروز را «پیروزی تاریخی ملت ایران» عنوان کرده است.روزنامه جوانبا انتشار عکس یادگاری وزرای امور خارجه ۷ کشور و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از «تثبیت ایران هسته‌ای با ایستادگی ملت» سخن گفته است. روزنامه خراسان هم با همین عکس، این تیتر را برایی صفحه اول خود انتخاب کرده است: «پیروزی ایران در جنگ اراده‌ها». همچنین «رسالت» در شماره امروز خود به مهمترین موارد توافق بین ایران و ۵+۱ پرداخته است.در میان جرائد سراسری، «روزان» شعری از شمس تبریزی را برای تیتر نخست صفحه اول خود انتخاب کرده است؛ «شب رفت صبوح آمد غم رفت فتوح آمد/ خورشید درخشان شد تا باد چنین بادا».روزنامه شرق هم به طور ویژه به توافق هسته‌ای پرداخته و با تصویری از مصافحه جان کری و جواد ظریف از «پیروزی بدون جنگ» سخن گفته است. شماره امروز شرق همچنین حاوی آثار و گفتاری از چهره‌های مختلف عالم سیاست و نیز هنر است.
ستاره صبح
روززنامه ستاره صبح اما در اقدامی شاید کم‌سابقه لوگوی خود را جابه‌جا کرده و آن را پائین‌تر از تصویری که از چهره‌های خندان ظریف و موگرینی در کنفرانس خبری دیروز مرکز رسانه‌ای اتریش انتخاب کرده، جا داده و تمامی فضای صفحه نخست خود را به این موضوع مهم اختصاص داده و «انفجار امید» را برای تیتر یک خود انتخاب کرده است.روزنامه شهروند هم برخلاف شماره‌های هر روز خود که فضاهای مختلف صفحه نخست خود را به مسائل مهم روز اختصاص می‌دهد، کل صفحه نخست خود را به موضوع توافق هسته‌ای اختصاص داده و با روتییتر «جهان به ایران سلام کرد»، تیتر درشت «انفجار اتمی بدون بمب» را در پس زمینه‌ای از عکس وزرای امور خارجه ۷ کشور حاضر در مذاکرات و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار داده است.روزنامه فرهیختگان هم ترجیح داده به جشن و سرور مردم بعد از اعلام خبر توافق هسته‌ای بپردازد و با تصصویری از هیجان و شادی مردم تهران در شامگاه سه‌شنبه، تیتر «پا به پای شادمانی‌های مردم» را برای عنوان اصلی صفحه نخست خود انتخاب کرده است.روزنامه قانون هم با انتشار عکسی مشابه، به «پایان ۱۲ سال مناقشه هسته‌ای و تحریم‌های ظالمانه» پرداخته و تیتر یک خود را «حصر ایران شکست» برگزیده است. این روزنامه همچنین در دو گوشواره راست و چپ صفحه اصلی خود، به قدردانی رهبر معظم انقلاب از تیم هسته‌ای پرداخته و برای انعکاس نطق تلویزیونی رئیس جمهور هم این تیتر را برگزیده است: «اجازه نمی‌دهم امید مردم با دروغ صدمه بببند».روزنامه قدس هم در شماره امروز خود از «آغاز آزمون غرب» سخن گفته و واکنش بازار ایران و جهان را به توافق هسته‌ای، بررسی کرده است. روزنامه کیهان اما با نگاهی متفاوت از غالب روزنامه‌ها به موضوع توافق هسته‌ای پرداخته است؛ کیهان با ارائه گزارشی خبری تحلیلی از سند وین، تیتر یک خود را اینگونه منتشر کرده است: «۱۸۰ درجه اختلاف / دو روایت از یک توافق». «وطن امروز» هم با رویکردی حاکی از انتظار و امید به مسئله توافق هسته‌ای پرداخته و این عنوان را برای تیتر صفحه نخست خود انتخاب کرده است: «در انتظار اجرا».شاید جالب‌ترین صفحه نخست امروز روزنامه‌های سراسری متعلق به روزنامه اقتصادی آسیا باشد. «آسیا» در صفحه نخست خود ضمن جا به جا کردن محل لوگوی روزنامه در پس زمینه‌ای عاری از هر چیز حتی یک نقطه، کلمه «توافق» را در میان صفحه نخست جای داده است. انتشار اینگونه تیترها برای مطبوعات اگرچه کم‌سابقه است اما در صنعت تبلیغات یکی از روش‌های موثر در جلب مشتری (و اینجا مخاطب) است.
روزنامه آسیا
اهمیت توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۵+۱ از دید روزنامه‌های ورزشی هم دور نمانده و در این جرائد تخصصی هم بازتاب داشته است؛ «خبر ورزشی» با انتشار عکسی از احوالپرسی جواد ظریف و علی دایی، ورزش ایران را تحت تاثیر توافق هسته‌ای دانسته و تیتر زده: «ظریف گل زد، ایران خندید». روزنامه «گل» هم تصویری از بازیکنان پرسپولیس را منتشر کرده که این نوشته را به دست گرفته‌اند: «ظریف متشکریم» و به رسم قرمزها تیتر زده: «۵+۱ می‌شود شش»! «شوت» هم «دنیا خندید» را در کنار تصویری خندان از وزیر امور خارجه کشورمان برای تیتر یک صفحه نخست خود انتخاب کرده است.برای مشاهده بازتاب خبر مهم توافق هسته‌ای در روزنامه‌های امروز چاپ تهران می‌توانید اینجا را کلیک کنید.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن