تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820890092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صهیونیست ها از قوی تر شدن ایران می ترسند + ویدئو


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: صهیونیست ها از قوی تر شدن ایران می ترسند + ویدئو


کارشناس مسائل سیاسی یکی از دلایل جوسازی رسانه ای رژیم صهیونیستی علیه توافق ۱+۵ با ایران را، وحشت صهیونیست ها از افزایش قدرت ایران دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی با حضور در برنامه پیشخوان خبر بعد از ظهر سه شنبه، درباره علت تبلیغات منفی صهیونیست ها علیه مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 گفت: بخشی از نگرانی هایی که رژیم صهیونیستی و حتی چند کشور عربی منطقه دارند و آن را ابراز می کنند، ناشی از این است که ارزیابی و تحلیشان نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران بعد از این توافق خود به دلایل مختلف خیلی قدرتمند تر می شود.

وی افزود: علاوه بر اینکه انشاء ا... بخشی از پولهای بلوکه شده ما به کشورمان برمی گردد و تحریم ها نیز لغو می شوند، نفس این توافق، موقعیت جمهوری اسلامی ایران را در منطقه ارتقاء خواهد بخشید.




فضائلی در خصوص اینکه چرا زمانبندی منسجمی درباره جمع بندی وجود نداشت گفت: بنظرم اتفاقی که افتاده خیلی غیرطبیعی نیست و قابل پیش بینی بود و علت آن هم درحقیقت حساسیت و پیچیدگی مسائلی است که مورد بحث قرار گرفته و موضوع این صحبتها بوده است.
وی گفت: بطور طبیعی می توان اینگونه توضیح داد که این مباحث یک سری مباحث ماشینی نیست که قابل تنظیم باشد، به خصوص اینکه طرفهای اصلی مذاکره هم اعضای تیم مذاکره کننده کشورمان، و هم آمریکا و تیمی که ایشان را همراهی می کردند به نوعی اعلام کردند که آماده اند تا مسئله را حل بکنند.
وی گفت: بطور طبیعی این طرفها تلاش می کنند تا دقایق و حتی ثانیه های پایانی چنین مذاکراتی بتوانند امتیازات بیشتری را از طرف مقابل خودشان دریافت بکنند و حتی المقدور امتیازات کمتری را به طرف مقابل بدهند.چانه زنی ها، این گفتگوها به خصوص اینکه طرف مقابل ما 6 تا کشور به اصطلاح بعنوان 5 عضو دائمی شورای امنیت بعلاوه آلمان بعنوان کشورهای صاحب قدرت بودند که هر کدام از اینها در بعضی از موضوعات، یا بصورت هماهنگ شده و یا بصورت واقعی که این تحلیلی است که همیشه وجود داشته که آیا اینها یک تقسیم کار بین خودشان داشته اند و یا اینکه نه واقعا بصورت طبیعی، مثل وزیر امور خارجه فرانسه تصمیم می گیرد در مقابل چیزی بایستد و سختگیرانه برخورد کند، چون طبیعتاً این مجموعه باید به یک اجماعی می رسیدند که این کار را خیلی دشوار می کرد و در یکی از گفتگوها آقای ظریف یا عراقچی اشاره کردند که ما با اختلاف نظر بین خود اعضای گروه 1+5 هم روبروه هستیم و این کار مذاکرات را سخت تر و پیچیده تر می کند.یعنی شما با یک مجموعه واحد و یا برای یک کشور برای گفتگو طرف نبوده اید تا بتوانید به جمع بندی برسید.

وی ادامه داد : مجموعه این مسائل طولانی شدن، کش دار شدن و غیرقابل پیش بینی شدن انجام این مسائل باعث شد که تا الان ادامه پیدا کرده و همه منتظر هستند که این بخش پایانی کار که ارائه بیانیه جمع بندی و نهایی هست انجام شود.


وی در مورد آثار و  جمع بندی این مذاکره گفت: بخشی از این اظهارات را باید واقعی و درست ارزیابی کرد و بخش دیگر را باید بخش القایی دانست، آن بخشی که واقعی هست این است که به هر حال یکی از مهمترین موضوعاتی در سطح بین المللی مطرح بوده و طی ده، دوازده سال اخیر، یعنی موضوعات هسته ای ایران که به هر حال منجر به صدور 6 قطعنامه شورای امنیت شده است و قبل از آن در آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و 6 تا قطعنامه در  شورای حکام آژانس صادر شده طبیعتاً موضوع پیچیده ای بوده و حل آن محدود به خود موضوع هسته ا ی نمی شود. هم برای ایران و هم برای کشورهای طرف مذاکره ما و بخشی از نگرانی هایی که بخشی از مردم منطقه و خصوصاً رژیم صهیونیستی داشتند و همچنان ابراز می کنند در ارتباط با این توافقی که در حال مذاکره بوده و امروز به جمع بندی نهایی رسیده ناشی از همین مساله بوده و ارزیابی و تحلیشان این بود که جمهوری اسلامی ایران بعد از این توافق خود به دلایل مختلف خیلی قدرتمند تر می شود و علاوه بر اینکه انشاء ا... بخشی از پولهای بلوکه شده ما که البته بستگی دارد به اینکه ببینیم متن نهایی چه هست، با چه زمانبندی و چه مکانیزمی دارایی های بلوکه شده ایران برمی گردد . علاوه بر این دارایی هایی که برمی گردد نفس این توافق موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه ارتقاء خواهد بخشید.
وی همچنین درباره بحث کنگره آمریکا و فرصت سوزی بابت این جمع بندی و هم چنین بحث دیگر مصوبه مجلس شورای اسلامی که چقدر زمان بر بودن که باید با هم تطابق داشته باشد گفت: فرایندی که در ایران می گذرد با آنچه که در آمریکا می گذرد متفاوت است هم از لحاظ زمانی متفاوت است و هم  از لحاظ چالش برانگیز بودن آن هم متفاوت است. از زمانیکه بحث کنگره آمریکا مطرح شد تحلیل های بسیار زیادی در ارتباط ورود کنگره به این مساله صورت گرفت که این آیا حاکی از اختلاف جدی کنگره با رئیس جمهور هست و یا اینکه یک برنامه هماهنگ شده است برای فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران و در نتیجه امتیاز گرفتن های بیشتراست.
دانلود

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن