تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798264310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌های تهران


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: ارزان ترین و گران ترین خانه‌های تهران در شمال و جنوب شهر قرار گرفته‌اند و فاصله قیمتی زیادی با یکدیگر دارند.

به گزارش تراز ، قیمت مسکن در تهران تابع شرایط مختلفی است به طوری که در یک منطقه، قیمت یک کوچه با کوچه دیگر و یا حتی دو خانه در کنار هم متفاوت است، چرا که امکانات هر خانه، شرایط هر کوچه و منطقه همگی در تعیین قیمت موثر است و می‌تواند قیمت‌ها را هر مترمربع هزارها و یا میلیون‌ها تومان تغییر دهد، بنابراین نمی‌توان الگوی مشخصی برای قیمت مسکن در شهر تهران تعیین کرد اما در مجموع جایگاه گران ترین و ارزان ترین خانه‌های پایتخت مشخص است و معمولا این خانه‌ها در دو قطب شمال و جنوب شهر قرار دارند.

خانه‌های گران تهران که عمدتا در محدوده‌های نیاوران، فرمانیه، زعفرانیه، قیطریه، فرشته و گلستان شهرک غرب هستند، علاوه بر اینکه در یکی از گران‌ترین مناطق ایران قرار گرفته‌اند، از نظر امکانات هم شرایط خاصی دارند که این ویژگی‌ها عامل گرانی این خانه‌ها است. همچنین خانه‌ها در این منطقه به چند دسته تقسیم می‌شوند، اول خانه‌های قدیمی که متراژ بالایی دارند و عمده آنها به شکل خانه باغ شکل گرفته‌اند. دسته دوم آپارتمان‌های لوکسی هستند که با تخریب خانه‌های قدیمی ساخته شده‌اند و دسته سوم را پنت هاوس‌ها تشکل می‌دهند که جزو گران ترین واحدهای یک برج به شمار می‌روند.

براین اساس، این آپارتمان‌ها و پنت هاوس‌ها با امکانات خاصی از جمله تراس‌های لوکس، سیستم هوشمند، لابی مجلل، پیست پاتیناژ، بولینگ، سالن بدنسازی و استخر، روف گاردن و دیگر امکانات ساخته می‌شوند، همچنین ویژگی دیگر این خانه‌های لوکس استفاده از لوازم خاص و گران قیمت است، بطوریکه اغلب پنت هاوس های تهران با شیرآلاتی از طلا ساخته شده است.

بنابراین خرید خانه در این منطقه از تهران با قیمت‌های گزافی انجام می‌شود و ممکن است چند متر خانه در این منطقه برابر با قیمت یک خانه در مناطق جنوبی شهر تهران باشد، بنابراین خرید این خانه ها هم مشتری خاص خود را دارد که توانایی مالی پرداخت نرخ های بالا را دارند. در این رابطه به تازگی یکی از مشاوران املاک از پیش فروش یک آپارتمان در خیابان فرشته با متری 25 میلیون تومان خبر داده است که نشان از قیمت بالای آپارتمان در این مناطق دارد.

ارزان ترین خانه‌های تهران هم در مناطق جنوبی شهر قرار گرفته‌اند که عمده آنها از نظر امکانات ویژگی خاصی ندارند، زیرا هرچه امکانات یک خانه بیشتر باشد، قیمت آن هم بالاتر می‌رود، بنابراین ارزان سازی یکی از مهمترین ویژگی‌ها در مناطق جنوبی شهر تهران است که با توانایی مالی خانوارها ارتباط مستقیم دارد. از جمله مزایای این آپارتمان‌ها داشتن پارکینگ و انباری است که همین شرایط هم هزینه زیادی را به خریدار تحمیل می‌کند.

اغلب آپارتمان‌های نوساز در این مناطق متراژهای کوچک تری دارند، زیرا از تخریب خانه هایی ساخته شده‌اند که مساحت کمی داشته‌ و عمدتا هم جزو بافت فرسوده به شمار می‌رفتند، هرچند که در برخی مناطق خاص جنوب تهران هم می‌توان خانه‌های بزرگ و آپارتمان‌هایی با مساحت بالا پیدا کرد اما عمده بافت این مناطق رو به خانه‌های کوچک و قیمت های پایین دارد.

نرخ خانه‌های ارزان و گران در تهران

در حال حاضر ارزان ترین خانه‌های تهران را می‌توان در مناطق 18 و 19، نزدیک بهشت زهرا، یافت آباد، یاخچی آباد و مسعودیه پیدا کرد که البته مشتری زیادی هم در این مناطق پیدا می‌شود اما نکته قابل توجه این است که امروزه در تمامی مناطق تهران، شلوغی خیابان‌ها و کوچه‌ها به چشم می‌خورد، هرچند که زمانی شمال تهران یک منطقه ییلاقی خوش آب و هوا با جمعیت کم بود اما امروزه در این مناطق هم به دلیل ساخت و سازهای بی رویه جمعیت زیادی ساکن است و بسیار با گذشته خود فاصله دارد.

براساس این گزارش، پنت هاوسی 780 متری با 400 متر در خیابان فرشته باغ فردوس متری 10 میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و بهترین واحد در یک برج با مساحت 1400 متر و دوبلکس حدود 23 میلیارد تومان قیمت دارد.

همچنین در زعفرانیه واحدی 325 متری هرمترمربع 11 میلیون تومان به فروش می‌رسد و در سعادت آباد بلوار 24 متری واحدی 260 متری با 4 خواب و دو پارکینگ متری 14 میلیون تومان فروخته می‌شود. در منطقه فرشته هم واحدی 264 متری با 4 خواب، متری 11 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

آپارتمانی 275 متری با 3 خواب و دو پارکینگ در فرشته متری 15.5 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است و آپارتمانی دیگر در خیابان فرشته با متراژ 240 متر مربع متری 10 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد و در قیطریه - حکمت آپارتمانی 140 و 110 متری سوپرلوکس متری 12 میلیون تومان فروخته می‌شود.

براین اساس، نرخ آپارتمان‌های نوساز در ارزان ترین مناطق تهران هم تا حداکثر حدود 1.5 میلیون تومان است که البته باتوجه به شرایط کنونی رکود بازار، ممکن است با قیمت‌هایی کمتر از این هم عرضه شود بنابراین مشتریان این واحدها برای خرید یک واحد 40 متری رقم بسیار کمتری می پردازند، هرچند که به دلیل قدرت خرید پایین این دسته از متقاضیان، پرداخت این رقم‌ها برای آنها سنگین است.


منبع: تسنیم



زمانبندی انتشار: 22 تير 1394 - 08:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن