تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805686991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كسب امتياز از سوی طرفهاي مذاكره در لحظات آخر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
حمیدرضا آصفی كسب امتياز از سوی طرفهاي مذاكره در لحظات آخر

آصفي:
كسب امتياز از سوی طرفهاي مذاكره در لحظات آخر
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: طرفهای مقابل مذاکره با طولانی کردن کار به دنبال خسته کردن تیم و کسب امتیاز در آخرین لحظات هستند.



به گزارش جام نیوز، حمیدرضا آصفی در ویژه برنامه شبکه خبر که به پیگیری لحظه به لحظه روند مذاکرات اختصاص داشت با اشاره به علت طولانی شدن مذاکرات اخیر میان ایران و کشورهای 1+5 افزود: انتظار پایان یافتن چنین مذاکراتی در مدت 2 ، 3 و یا 5 روز را نداشتیم زیرا پایان یافتن این مذاکرات در ضرب الاجل تعیین شده مانند معجزه بود.
وی گفت: پرونده ای که آمریکاییها ساختند 13 سال به درازا کشید و این طور نیست که طرف مقابل ما نداند ما به دنبال چه هستیم آنها می دانند ما دنبال سلاح هسته ای نیستیم و از فتوای رهبری نیز آگاهند.
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه افزود: علت اینکه این دوره از مذاکرات 18 روز به درازا کشید ابتدا آن است که ما وارد جزئیات شدیم دیگر آنکه طرف آمریکایی به دنبال کسب امتیازات بیشتر است و آنها هر چه بتوانند مذاکرات را طولانی می کنند.
آصفی با بیان اینکه مذاکرات طولانی بسیار دشوار است گفت: فشار برای تیم ما بیشتر است و طرف مقابل چند کشور هستند و ما یک کشور هر چه بتوانند مذاکرات را طولانی می کنند تا امتیاز بگیرند.
وی افزود: همچنین تیم ما برای اتخاذ مواضع فقط باید با تهران مشورت و هماهنگی کند اما آنها باید با یکدیگر هماهنگ شوند و اولویتهایشان متفاوت است البته از طرفی کشورهای خارج از مذاکرات نیز بر طرفهای مقابل ما تأثیر دارند و اینها همه به طولانی شدن مذاکرات می انجامد.
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: موضوع رقابت این کشورها با هم بسیار جدی است و به عنوان نمونه رقابت فرانسه و آمریکا بحث مهم و جدی است ، آمریکاییها به معنای حاکمیت این کشور به مذاکرات نیاز دارند و اوباما نیاز بیشتری و آنجایی که آمریکا در سیاست خارجی ناموفق بوده شرایط بگونه ای است که آنها بدنبال کسب موفقیت در این مذاکرات هستند.
آصفی افزود: وزن جمهوری اسلامی در حال حاضر با وزن آن در گذشته قابل مقایسه نیست و دنیای امروز هم دیگر آن دنیای قدیمی نیست.
وی تصریح کرد:‌ آمریکا از سر لطف و سخاوت پای میز مذاکره نیامده از روی ناچاری در این مذاکرات حاضر شده است.
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه افزود: اگر این تفاهم صورت بگیرد یا نگیرد حتماً‌ شرایط منطقه تغییر می کند و آمریکا باید فکر جدید برای منطقه داشته باشد زیرا با آن دوستان سنتی ، روشهای سنتی و با آن گرفتاریهای قبلی نمی تواند خود را تثبیت کند از این رو آمریکا به این توافق نیاز دارد.
آصفی اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا را مبنی بر ترک مذاکره را نیز یک بلوف سیاسی دانست و گفت: در این مذاکرات یک امتیاز ویژه وجود دارد آن هم حضور خبرنگاران زحمتکش و سختکوش است.
وی در ادامه با اشاره به رفتار آمریکاییها افزود: همواره خوی آنها بر اساس تهدید شکل گرفته نه منطق آنها حتی متحدان خودشان را شنود می کنند.
آصفی با بیان اینکه آنها هم تهدید می کنند و هم می ترسند گفت: در مقابل آمریکاییها تیم ایران از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است که این اعتماد به نفس به موضع گیری مقام معظم رهبری برمی گردد.
وی افزود: تهدیدهای آنها از سر ناچاری است همچنین نیاز و نداشتن منطق ، آمریکاییها و 1+5 از ابتدا فاقد منطق بودند و اگر منطق در میان نباشد تهدید شکل می گیرد.
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: تا اینجای مذاکرات منفعت فراوانی نصیب ما شده و من آنرا دو سر سود می بینم زیرا اگر به نتیجه برسیم توفیقی برای نظام ، رهبری و ملت حاصل شده و اگر هم به نتیجه نرسیم با بیان حقانیت خودمان و منطقی که داشتیم سود کردیم.
آصفی افزود: از طرفی در جریان مذاکرات بسیاری از جبهه بندیها آشکار و مشخص شد در جریان هسته ای سعودیها کنار اسرائیل قرار دارند.
وی گفت: این مذاکرات به نتیجه خواهد رسید اما شاید یکی دو روز دیگر زیرا طرفهای مقابل ما در جزئیات با هم اختلاف دارند و زمینه های دبه کردن فراهم می شود.
آصفی با اشاره به روش مسدود کردن راههای دبه کردن طرفهای مذاکره گفت: باید نشان داد که نیازی وجود ندارد سپس صبر و حوصله داشت بعد از آن هم بدنبال آن باشیم که بیانیه نهایی بسیار شفاف، بدون ابهام ، واضح و روشن باشد همچنین علنی منتشر شود تا آنها با بهره گیری از امکانات وسیع رسانه ای که دارند آنرا بگونه ای دیگر جلوه ندهند.
وی ادامه داد: از همه این موارد مهمتر آن که اگر قرار است فکت شیتی منتشر شود یک نسخه و همزمان منتشر شود و حتماً‌ با طرفهای مذاکره توافق شود که اگر قرار است آقای ظریف و خانم موگرینی بیانیه دهند دیگر کشورها هم باید پایبند آن باشند و اینگونه نباشد که آمریکا موضع خود را اعلام کند ، فرانسه به شکل دیگری و انگلیس هم مسائل را آنطور که می خواهد بیان کند.
آصفی گفت: با رعایت این موارد دیگر شاهد بی اخلاقی که آمریکاییها در لوزان با انتشار آن فکت شیت مرتکب شدند نخواهیم بود. / خبرگزاری صدا و سیما   101  



۲۳/۰۴/۱۳۹۴ - ۰۳:۴۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن