تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799470269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرهایی از سینما و تئاتر


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: خبرهایی از سینما و تئاتر
رئیس سازمان سینمایی در سفر به چین،‌ درباره راه‌های عملی تولید آثار سینمایی مشترک بین دو کشور، حمایت اکران متقابل تولیدات سینمایی و برگزاری هفته‌های فیلم در دیدار با معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی، امور مطبوعات ورادیو تلویزیون این کشور گفت‌گو کرد.
آفتاب : حجت‌الله ایوبی که برای بازدیدی رسمی و سه روزه به کشور چین سفر کرده بود، بامداد یکشنبه به تهران بازگشت. این دعوت در پاسخ به دیدار رسمی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی، امور مطبوعات ورادیو تلویزیون این کشور درشهریور سال گذشته به تهران انجام شد.


به گزارش ایسنا، در سفر مقام چینی و هیات عالی‌رتبه این کشور به تهران پیش‌نویس تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های سینمایی دو کشور به امضا رسید و طی بازدید رییس سازمان سینمایی، در مورد زمینه های این همکاری ها قدم های موثری برداشته و مقرر شد متن تفاهم نامه جامع دو کشور در همین زمینه، پس از بررسی و تدوین نهایی شهریور سال جاری به امضا برسد.


نخستین جلسه حجت‌الله ایوبی و آرش امینی با حضور معاون مدیرکل اجرایی وزارتخانه و مدیران کل همکاری‌های بین‌المللی، نظارت بر تولیدات مشترک و مدیر بخش آسیایی سینمای چین برگزار شد. در این جلسه به تفصیل در مورد راه‌های عملی تولید آثار سینمایی مشترک بین دو کشور، حمایت اکران متقابل تولیدات سینمایی و برگزاری هفته های فیلم مذاکره شد.


اهم نتایج این نشست حمایت سازمان سینمایی چین از کمپانی shine work در تولید فیلم "راه شائولین " با بنیاد سینمایی فارابی، برگزاری هفته فیلم و در کنار آن بازار فیلم ایران در چندین استان و گشایش بخش ویژه مرور سینمای ایران در فستیوال راه ابریشم بود.


در ادامه حجت‌الله ایوبی طی جلسه ای با رییس سازمان سینمایی و رادیو تلویزیون چین -sarft- به بررسی جایگاه سینمای دو کشور پرداخته و بر لزوم استفاده از تجربیات طرفین در بالا بردن میزان مخاطبان سینما تاکید کردند.


لازم به ذکر است که چین توانسته با به کارگیری 50هزار دستگاه سیستم پخش فیلم دیجیتال سیار، دورترین و محروم ترین شهرها و روستاهای کشور را که فاقد سینما هستند، تحت پوشش اکران سراسری فیلم های سینمایی قرار دهد که این امر تجربه موثری در بالابردن مخاطبان سینما به شمار می رود.


با توجه به آمار حاصل از این تجربه موفق، از کمپانی تولید و راه اندازی سینمای سیار و سامانه کنترل مرکزی آن بازدید شد و مقرر شد با توجه به امکان بهره برداری از این وسیله در روستاها و مناطق فاقد سالن سینما ، تبادلات اطلاعاتی و فنی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.


در ادامه این بازدید رسمی، برنامه سفر به استان هنان و بازدید از معبد شائولین و مذاکره با شان شن، راهب بزرگ معبد با همراهی رییس کمپانی فیلم سازی shine work پیش بینی شده بود. استان هنان چین با یکصد میلیون جمعیت،مرکز و مبدا پیدایش ورزش های رزمی در چین است و هر ساله میلیون‌ها نفر علاقه مندان به این رشته ی ورزشی از سراسر جهان برای بازدید وگذراندن دوره های مختلف تکمیلی به این استان سفر می‌کنند. در بدو ورود، استاندار هنان در حضور مقامات محلی در فرودگاه جانژو ضمن استقبال رسمی از هیات ایرانی با اشاره به جمعیت صد میلیونی استان و علاقه وافر مردم آن به هنرهای رزمی، تولید فیلمی با محوریت معبد شائولین را ایده ایجذاب توصیف کرد و آمادگی استان را برای همکاری در کلیه زمینه‌ها اعلام کرد.


در ادامه و ضمن ملاقات رییس سازمان سینمایی با راهب بزرگ معبد، وی با اشاره به تاریخچه هزار و پانصد ساله این معبد، به تفصیل درباره مستندات موجود در مورد اصلیت و ریشه ایرانی بنیانگذار مجموعه شائولین، ساخت فیلم سینمایی با کشور ایران را در زمینه این واقعیت تاریخی،ابتکاری جذاب ارزیابی کرده و همکاری همه جانبه این مجموعه را برای ساخت قریب الوقوع این فیلم، به اطلاع رئیس سازمان سینمایی رساند.


پس از برگزاری چند جلسه در زمینه نسبت و نوع مشارکت دو کشور در تولید این فیلم با رییس و مسئولان کمپانی Shine Work، طرفین به نقطه نظرات مشترکی در این زمینه دست پیدا کردند و مقرر شد در ادامه بنیاد سینمایی فارابی به عنوان طرف قرارداد از سوی ایران، ادامه مباحث را تا آغاز تولید قریب الوقوع فیلم دنبال کند.


همچنین نخستین گام های تولید فیلم "راه شائولین" در زمان برگزاری بخش بین الملل سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در اردیبهشت سال جاری برداشته شد که در نهایت منجر به امضای پیش نویس قرارداد تولید بین بنیاد سینمایی فارابی و شرکت شاین ورک چین شد.


****


"هزار شلاق" پذیرای دو هنرمند شاخص ایرانی و تاجیک


نمایش "هزار شلاق" یکشنبه شب-21 تیرماه- پذیرای "عباس جوانمرد" و "قربان صابر" دو هنرمند برجسته تئاتر ایران و تاجیکستان بود.


عباس جوانمرد پس از تماشای "هزار شلاق" با غیر قابل انتظار دانستن این اثر گفت:تنها می‌توانم این نمایش را تحسین کنم چون بسیار اثر درخشانی بود و این همه بداعت از یک گروه جوان برای من غیرقابل انتظار بود.


وی در ارتباط با نکات قابل توجه نمایش "هزار شلاق" افزود: "هزار شلاق" برای من انباشت عظیمی از زیبایی ها، هم به لحاظ بصری و همه به لحاظ صوتی بود. نمایش از ابتدا در یک مجرا و مسیر بسیار درخشان هماهنگ، یکدست و حیرت‌انگیز بود. ای کاش زودتر به تماشای این نمایش نشسته بودم.


همچنین در همین شب "قربان صابر" (هنرمند برجسته تئاتر تاجیکستان) پس از تماشای نمایش "هزار شلاق" گفت: این نمایش من را تحت تاثیر قرار داد و برای من تماشای این اثر فوق العاده لذت بخش بود.


وی در همین رابطه افزود: من از کشور تاجیکستان آمدم و کشور من بسیار زیاد به اینگونه نمایش‌ها نیاز دارد. نمایش‌هایی که اشاره‌ای طنزگونه به سیاست و تاریخ دارد.


"هزار شلاق" که در بخش مرور سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان اثر برگزیده شناخته شد در مدت اجرای خود تا به امروز پذیرای هنرمندان زیادی از جمله جمشید ملک‌پور، عطااله کوپال، رویا افشار، حسین پاکدل، بهزاد فراهانی، محمد رضا خاکی، امیر دژاکام، اصغر همت، سهراب سلیمی، محمد حاتمی، شکر خدا گودرزی، کاظم هژیرآزاد، سعید اسدی، میلاد اکبرنژاد، مهدی میامی،رضا بهبودی، مسعود موسوی، امیر کاوه آهنین جان، مهدی شفیعی و... بوده است.


نمایش "هزار شلاق" به نویسندگی "ناصر حبیبیان" و کارگردانی "احسان ملکی" در فصل جدید اجراهای تماشاخانه سنگلج تا پایان تیرماه و در ساعت 19:30 به روی صحنه می رود.


****


فیلم کوتاه «لافاو» آماده نمایش عمومی شد


فیلم کوتاه «لافاو» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی ایرج محمدی که به معنای سیل یا سیلاب به زبان کردی است، آماده نمایش عمومی شد.


ایرج محمدی پیرامون تولید این فیلم کوتاه که تصویربرداری آن از آذرماه 93 در روستای چشمه‌سهراب کرمانشاه آغاز شده بود، اظهار داشت: «لافاو» بدون دیالوگ و در مدت زمان 25 دقیقه، از دو وجه عینی و ذهنی مفاهیم را به مخاطب القا می‌کند؛به عبارتی دیگر تکنیک این فیلم، تصویرسازی از طریق عناصر بصری با فرمی نوین است و منجر به ورود گرافیک در سینما‌ می‌شود؛یک اثری هنری با فضای سوررئالیستی که از نظر فضاسازی، دارای بُعد‌ زمان و مکان نیست.


محمدی خاطرنشان کرد: داستان فیلم در مورد دختر جوانی است که پدر و مادرش توسط یک افسر عراقی جلوی چشمانش کشته شده‌اند. او پس از گذشت چند سال، شخصی را می‌بیند که گمان می‌کند همان افسری است که قاتل پدر و مادرش است و...


این کارگردان درباره انتخاب استان کرمانشاه به عنوان لوکیشن این فیلم نیز گفت: مهمترین دلیل من این بود که بهترین سال‌های عمرم را در این شهر گذراندم‌؛ ضمن اینکه کرمانشاه از دیرباز مهد استعدادهای درخشان در حوزه تئاتر و سینما بوده است.


وی ضمن اشاره به هزینه بالای ساخت فیلم‌های کوتاه تاکید کرد: هزینه زیادی برای ساخت یک فیلم کوتاه صرف می‌شود و تمام پروداکشن مانند یک فیلم سینمایی حرفه‌ای است، اما افسوس که این کارها با هزینه‌های زیاد همچنان کوتاه باقی می‌مانند و برای کارگردان امکان ساخت یک فیلم سینمایی فراهم نمی‌شود!


عوامل تولید فیلم کوتاه «لافاو» عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: ایرج محمدی/ تصویربردار: امیرعلی ویسی/ تدوین: مجتبی اسماعیل‌زاده/ صدابردار: میلاد درویش/ صداگذار: حسین قورچیان/ دستیار کارگردان: هانیه یوسفیان/ بازیگران: الهه خادمی، محمدرضا نجفی، شهریار کریمی، مرتضی شریفیان/ تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.


ایرج محمدی تاکنون ساخت فیلم‌های کوتاه «قیقو»، «و اینک انسان»، «پرواز قاصدک»، «ترانه‌ای برای بیستون»، «رنگ نیاز»، «تابلو زندگی» و «بازتاب» را در کارنامه کارگردانی خود به ثبت رسانده است.


****


جشنواره «باران رحمت» با کارگردانی نیما دهقان به پایان می‌رسد


اختتامیه دومین جشنواره سراسری «باران رحمت» به کارگردانی نیما دهقان سه‌شنبه 23 تیرماه ساعت 18 در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان برگزار می‌شود.


آئین اختتامیه دومین جشنواره سراسری «باران رحمت» فردا سه‌شنبه 23 تیرماه ساعت 18 در خانه هنرمندان به برپا می‌شود.


کارگردان مراسم اختتامیه این جشنواره نیما دهقان خواهد بود و طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این مراسم بدون مجری خواهد بود و تمامی بخش‌ها به خصوص معرفی برگزیدگان به صورت تصویری گزارشی پخش خواهد شد.


همچنین در پایان این دوره پوستر سومین جشنواره «باران رحمت» نیز رونمایی می‌شود.


دومین جشنواره سراسری «باران رحمت»با تاکید و توجه بر مضامین قرآنی و معاصرسازی آن با دنیا امروز، به همت موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر و خانه هنرمندان در 10 بخش و به دبیری حسین پارسایی از 11 الی 26 تیر ماه برگزار می‌شود.


****


دعوت برای شرکت در یک رویداد هنری


موسسه بهاران خرد و اندیشه به‌منظور ترویج فعالیت نمایشنامه‌خوانی و حمایت از گروه‌هایی که قصد دارند از این طریق، علاقه‌مندان به متون نمایشی را با سبک‌های مختلف نمایشنامه‌نویسی آشنا کنند، اولین دوره نمایشنامه‌خوانی را در مهر ماه سال 94 برگزار می‌کند. بدین وسیله از تمامی علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه، دعوت می‌شود طبق شرایط مندرج در این فراخوان در این رویداد هنری شرکت نمایند.


از بین گروه‌های داوطلب، هشت گروه برای ماه اول اجرا و درصورت لزوم، هشت گروه دیگر برای ماه دوم اجرا انتخاب خواهد شد. این گروه‌ها می‌توانند اثر خود را به مدت سه شب در «خوانش‌خانه ساعدی» موسسه بهاران نمایشنامه‌خوانی کنند.موسسه بهاران گروه‌ها را در زمینه تبلیغات، اجرا و فروش بلیط یاری خواهد کرد و سود حاصل از اجرا به نسبت هفتاد به سی بین گروه اجرایی و موسسه بهاران تقسیم خواهد شد. همچنین گروه‌های برگزیده می‌توانند به مدت هشت ساعت از پلاتو آف (پلاتوی موسسه بهاران) برای تمرین و هماهنگی استفاده کنند.


مدارک لازم برای شرکت در این فراخوان:


1. دو نسخه متن نمایشنامه (به صورت تایپ شده در فضای word و یا چاپ شده(


2. ارائه فایل تصویری (DVD) از اجرای نمایشنامه‌خوانی


3. فرم تکمیل شده تقاضای حضور


4. یک قطعه عکس از کارگردان به همراه رزومه مختصر هنری


5. اسامی اعضای گروه


6. مجوز کتبی نویسنده یا مترجم اثر.


مقررات:


- موضوع نمایشنامه‌ها آزاد است (متن‌ها می‌تواند ایرانی یا خارجی باشد)؛


- مدارک لازم برای شرکت فقط به‌صورت حضوری و به شرط ارائه فرم تقاضای حضور پذیرفته می‌شود.


تقویم


1.آخرین مهلت ارسال آثار: سی مردادماه


2. اعلام نتایج: پانزدهم شهریورماه


3. زمان اجرای گروه‌ها:مهرماه


نشانی: خیابان ولیعصر. بالاتر از زرتشت. روبه روی پمپ بنزین. کوچه نوربخش. پلاک 21.


۸۸۸۹۲۲۲۸ – ۸۸۹۴۴۹۰۶-09362494588 .






تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن