تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816943134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشن خانه سینما یک سی ام جشن‌های رایج کشور هزینه می برد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مازیار میری در نشست هفدهمین جشن خانه سینما: جشن خانه سینما یک سی ام جشن‌های رایج کشور هزینه می برد خبرگزاری پانا: نشست هفدهمین جشن خانه سینما امروز دوشنبه 22 تیرماه با حضور همایون اسعدیان دبیر جشن و مازیار میری مدیر اجرایی این جشنواره و اهالی رسانه در خانه سینما برگزار شد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲۲ تير ساعت 14:42

خبرگزاری پانا+

 به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، همایون اسعدیان دبیر جشن در ابتدای این نشست اظهار کرد: زمانی که از من خواسته شد دبیری جشن خانه سینما را برعهده بگیرم این دغدغه را داشتم که در شرایط فعلی سینمای ایران که اوضاع اقتصادی مناسبی وجود ندارد و عوامل سینما در تنگنای مالی هستند آیا برگزاری جشن خانه سینما نمی تواند دلخوری هایی ایجاد کند. اما همه به یک تفاهم کلی برای برگزاری این دوره از جشن دست پیدا کردیم و توافق بر این شد آنچه در شان خانه سینما و جشن هفدهم است برگزار کنیم. وی افزود: در ابتدای امر به این موضوع اشاره‌ای داشتیم که باید با کمترین هزینه‌ها به استقبال جشن هفدهم برویم و این جشن برای سینما آورده‌ای مثبت داشته باشد. به همین دلیل طراحی‌های این دوره بر اساس صرفه‌جویی در کاهش هزینه‌ها برآورد شده است ولی از شکوه آن کم نخواهد شد.  
این کارگردان سینما درباره آئین‌نامه این دوره از جشن خانه سینما بیان کرد: آئین‌نامه خانه سینما در برگزاری جشن اشکالات اساسی دارد. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم که جشن خانه سینما را از سال آینده به شکل آکادمیک برگزار کنیم. 20 شهریور مراسم پایانی جشن این دوره از خانه سینما خواهد بود.
 
وی درباره داوران صنوف مختلف و داورهای صنوف عنوان کرد: سال گذشته در جشن خانه سینما و در بدترین حالت ممکن داوران علاوه بر این‌که آثار را داوری می‌کردند، ممکن بود که خود نیز کاندید فیلمی هم بوده‌اند. به مین دلیل این شائبه ارتباط و لابی‌گری ایجاد می‌شد. به همین دلیل امسال توافق شد که در مرحله اول از 11 صنف سینمایی 55 داور ‌(از هر صنف 5 داور) انتخاب شوند‌ که به‌هیچ‌عنوان فیلمی نداشته باشند. یعنی هیچ داوری در هیچ بخشی حق ندارد فیلم داشته باشد. در این ‌بین تنهایک صنف است که کمی تساهل به خرج داده‌ایم. صنف جلوه‌های ویژه کامپیوتری است که معتقدم در برخی از فیلم‌ها تأثیر کمی داشته و کار آرتیستیک ویژه‌ای انجام نداده‌اند. بااین‌حال حتی صنف بازیگران هم که بسیار برایشان سخت بود داورانی را معرفی کنند که هیچ فیلمی نداشته باشند این قضیه را پذیرفتند که با همین شرط پنج نفر را معرفی کنند. 
 
اسعدیان ادامه داد: و اما نکته دیگری که در جشن امسال مورد توجه قرار گرفت این است که در جلسه شورای سیاست گذاری توافق شد که تمامی کاندیداها به جز سه مورد حتما باید عضو یکی از صنوف خانه سینما باشند. بازیگر، کارگردان های اول و فیلمنامه نویسان جزو آن سه مورد استثنا هستند که می توانند خارج از عضویت صنوف خانه سینما باشند.
وی در خصوص دیگر تغییرات جشن امسال اظهار کرد: در بخش کارگردانان اول هرسال دو تندیس داده می شد که امسال به یک تندیس تبدیل شده است. به این شکل که هیئت داوری این بخش در مرحله اول یک هیئت مستقل پنج‌نفره به انتخاب دبیر است که از میان فیلم‌های اول، پنج فیلم اولی را که ویژگی کاندیدا شدن داشته باشند ارزیابی می‌کنند.
 
دبیر جشن خانه سینما گفت: دو روز گذشته کمیته انتخاب انجمن فیلم های مستند مشغول به کار شد و دیروز کمیته انتخاب فیلم های کوتاه مشغول به کار شدند و کلید آن زده شد. ما از تمامی فیلم هایی که اکران شدند درخواست کردیم فیلم های شان را به جشن دهند و تنها یک فیلم از جشن کنار گذاشته شد. کمیته انتخاب به درخواست رضا میرکریمی و همچنین شادمهر راستین، فیلم سینمایی "امروز" از داوری کنار گذاشته شدند، این در شرایطی است که ما به کارگردان پیشنهاد داده بودیم که این فیلم سینمایی به‌جز بخش فیلمنامه و کارگردانی، در سایر بخش‌ها مورد ارزیابی قرار بگیرد، اما میرکریمی که در سمت مدیرعامل خانه سینما قرار دارد، اعتقاد داشت که جایگاه وی ممکن است در نظر داوران تأثیرگذار باشد.
 
در ادامه این نشست مازیار میری دبیر اجرایی این دوره از جشن خانه سینما بیان کرد: امروز روز فرخنده‌ای شاید برای ایران ما باشد. امیدوارم خبرهای خوبی از نشست وین و اوضاع اقتصادی ایران بشنویم. جشن هفدهم از زمانی که فراخوان‌ها برای شرکت فیلم‌ها اعلام شد، به‌طور رسمی آغاز شده است. درمجموع 61 فیلم مجاز هستند که در این جشن شرکت داشته باشند، این تعداد فیلم، جدا از آثاری است که در بخش هنر و تجربه به اکران درآمده است، چرا که پروانه نمایش آن‌ها با سایر فیلم‌ها متفاوت است. از 61 فیلم که واجد شرایط بودند تقاضای شرکت در جشن ارسال شد و تعدادی از آن ها هنوز به دست ما نرسیده است.
 
وی افزود: در حال حاضر جدول پخش فیلم ها طراحی شده است و از همین سالن سیف الله داد نمایش فیلم ها شروع خواهد شد. در بخش مستند، از 20 روز پیش کار آغازشده است و دوستان به‌عنوان اولین هیئت انتخاب کار خود را آغاز کرده‌اند. درمجموع 108 فیلم مستند 40 فیلم توسط هیئت انتخاب مورد ارزیابی داوران قرار خواهد گرفت. در بخش فیلم‌های کوتاه و داستانی و تجربی 361 فیلم درخواست حضورداشته‌اند که یک فیلم به دلیل تکرار از این جمع حذف شد که درنهایت بین 40 تا 60 فیلم انتخاب خواهند شد و داوری در مردادماه شروع می شود. در بخش انیمیشن نیز 104 فیلم به دستمان رسیده است که توسط هیئت انتخاب در این حوزه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
 
دبیر اجرایی هفدهمین جشن خانه سینما اظهار کرد:  8 شهریورماه زمانی است که برگزیدگان انیمیشن معرفی خواهند شد. 10 شهریور به فیلم‌های کوتاه اختصاص دارد و همچنین 14 و 17 همین ماه به ترتیب مراسم معرفی برگزیدگان مستند و نکوداشت‌ها برگزار خواهد شد و در 20 شهریورماه جشن بزرگ خانه سینما به کار خود پایان می‌دهد.
 
میری در خصوص داوران صنوف بیان کرد: 8 صنف از 11 صنف داوران خود را معرفی کرده‌اند. درباره مکان جشن خانه سینما در 20 شهریورماه باید بگویم در جلسات بعدی حتماً اعلام خواهد شد با توجه به سیاست‌هایی که در پیش گرفتیم تلاش می‌کنیم هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود و هم در شأن اهالی سینما باشد برای برگزاری این جشن انتخاب شود.
 
در بخش دیگری از این نشست که به پرسش و پاسخ خبرنگاران اختصاص داشت همایون اسعدیان در خصوص حضور فیلم‌های گروه هنر و تجربه در جشن خانه توضیح داد: فیلم‌های سینمایی در بخش هنر و تجربه نوپا هستند. به همین دلیل در آیین‌نامه فکری به حال این بخش نشده است. هر فیلمی که طی یک سال اخیر نمایش داده‌شده و پروانه نمایش داشته ست، می‌تواند در جشن خانه سینما شرکت و به رقابت بپردازد.
 
وی در خصوص نمایش فیلم "خانه پدری" گفت: این فیلم در دوره پانزدهم به نمایش گذاشته شد، اما به درخواست کارگردان و عوامل فیلم از داوری خارج شد. به همین دلیل فیلم "خانه پدری" برای حضور در این دوره باید مورد بررسی قرار بگیرد.
 
میری نیز درباره هزینه‌های موجود برای جشن خانه سینما اشاره کرد: به جرئت می‌توانم بگویم یک سی‌ام هزینه جشن‌های رایج کشور در این جشن انجام می‌شود، آن‌هم در یک پروسه چهارماهه که نزدیک به 500 نفر در آن فعالیت دارند، به‌طور مثال در سال گذشته این جشن با هزینه 410 میلیون تومان برگزار شد. ما سال گذشته علاقمند نبودیم سراغ اسپانسر برویم و اعلام کردیم هزینه ای نخواهیم کرد امسال امیدواریم با سیاستی که خانه سینما دارد و تلاشی که می شود جشنی در شان خانه سینما برگزار کنیم و اگر هزینه ای هم وجود دارد از بودجه خانه سینما استفاده نکنیم. 
 
وی در پایان درخصوص پوستر هفدهمین جشن خانه سینما با اشاره به بنر پشت سر خود خاطرنشان کرد: آرش صادقی لواسانی طراحی این پوستر و بنر را برعهده داشته است و 20 روز آینده پوستر اصلی رونمایی می شود.   
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن