تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814761363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر ثابت نکنيد با شما برخورد مي کنم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۴ (۲۳:۱۰ب.ظ)
تهديد، پاسخ کوبنده ناتواني در معاونت استانداري کرمانشاه؛ اگر ثابت نکنيد با شما برخورد مي کنم موج - معاون عمراني استاندار کرمانشاه ناتواني هاي موجود در حوزه هاي عمراني کرمانشاه که نمونه ملموس آن را در بي آبي شب و روزهاي ماه مبارک رمضان مي توان مشاهده کرد را با تهديد به برخورد ومصاحبه نکردن پاسخ مي دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج کرمانشاه؛ به روزهاي آخر ماه مبارک رمضان نزديک مي شويم و در اين بين هرکس به حد ظرفيتش از سفره کرم الهي توشه جمع کرده است و با تحمل حدودا 17 ساعته گرماي طاقت فرساي تابستان امسال سعي کرده توشه اي هر چند اندک را براي آتي خود ذخيره سازد و البته فارغ از تحمل گرماي طبيعي امسال مردم اکثر نقاط کرمانشاه مصائب بي آبي دشت کربلا را نيز به چشم خود ديدند.
ناگفته پيداست که همه ساله نه تنها در استان ما بلکه در سراسر کشور به علت کم بارشي و پايين بودن ذخاير آبي و همچنين مصرف بي رويه و غير اصولي برخي از شهروندان ساعاتي از روز با افت و يا کمبود فشار آب مواجه بوده ايم، اما امسال که آغاز ماه مبارک رمضان مصادف شد با گرمترين روزهاي سال که گرماي هوا تا 44 درجه سانتي گراد هم مي رسيد مردم اميدوار بودند که حداقل از سوي مسئولين امر تدابيري انديشيده شود که مصرف آب براي دستگاه هاي سرمايشي آنقدر باشد که در اوج گرماي ظهر که روزه داران نمي توانند مواد خنک کننده بنوشند، حداقل از گرما تلف نشوند.
مضاف بر مشکل فوق گويي در مناطق مختلف شهر کرمانشاه در سهميه بندي آب هم مثل معروف "يک بام و دو هوا" به عينيت اتفاق افتاده در حالي که در برخي مناطق همچون محوطه خيابان مدرس، سبزه ميدان، چهار راه سيلو، راهنمايي و رانندگي و ... مردم حتي از نعمت سه ساعت آب با فشار مناسب برخوردار نيستند در جاهايي همچون پرديس، کسري، فردوسي ونوبهار ... افت فشار تنها محدود به يکساعت در روز مي شود!!!
سيل شکايات و گزارش هاي مردمي به رسانه هاي مختلف از يکسو و از همه مهمتر درک ملموس و عيني اين مشکلات از سوي خود ما به عنوان بخشي از کلانشهر کرمانشاه سبب شد که پيگير ماجراي بي آبي کرمانشاه بشويم که آيا واقعا قطعي آب آمده که اگر اين طور است پس چرا اعيان نشينان مثل سابق بي دغدغه اند و جور آن را قشر متوسط به پايين جامعه مي کشند.
منابع آب داريم، مخازن توزيع به اندازه کافي نيست
مدير آب و فاضلاب شهر کرمانشاه در پاسخ به اين مشکل گفت: «بيشترين علت قطعي هاي اخير سطح شهر کرمانشاه به دليل ناکافي بودن مخازن در برخي از مناطق است که رشد جمعيتي در آن زياد شده اما هنوز مخازن توزيع آنجا به حد نصاب نرسيده است.
سرمدي در رابطه با قطعي آب در ماه رمضان ابراز داشت: با توجه به فرا رسيدن ماه رمضان سازمان آب فاضلاب استان برنامه ريزي کرده است که بار قطعي و کم فشاري آب مناطق مختلف در طول روز بوده و همه مردم يک ساعت قبل از افطار و سحر آب مصرفي داشته باشند.
وي تعداد مخازن نگهداري در مناطق مختلف شهر کرمانشاه را ناکافي دانست و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر از ميزان مخازن آبي که جهت توزيع آب در اختيار سازمان آب و فاضلاب قرار گرفته نمي تواند جوابگوي برخي از مناطق شهري که به نسبت از تمرکز جمعيتي بيشتري برخوردارند، باشد و به همين دليل شرکت آب منطقه اي استان در حال راه اندازي حدود 40 هزار متر مکعب مخازن انشعابي ديگر مي باشد.
مدير آب و فاضلاب شهري يکي ديگر از علل کمبود آب در سطح شهر را در اختيار نبودن آب از منابع آبي عنوان کرد و افزود: به طور قطع اگر مسئولين محترم نياز واقعي و جمعيتي استان را رصد کرده و براساس آن آب در اختيار سازمان بگذارند و همچنين مصرف اصولي و بهينه اين مايه حيات در بين شهروندان بيشتر شود بطور قطع در ايام گرم سال کمتر دچار بي آبي و کم آبي خواهيم شد.»



66 درصد از طرح بلند مدت آبرساني به کرمانشاه انجام شده است
ميزان آب مصرفي کرمانشاهيان تامين و به شبکه توزيع تحويل مي شود
مدير عامل شرکت آب منطقه اي کرمانشاه در اين باره گفت: «تاکنون ميزان آب مصرفي مورد نياز که از سوي سازمان آب و فاضلاب استان درخواست شده علاوه بر چاه ها و سرآب هاي استان از طريق سد گاوشان تامين و در شبکه توزيع قرار گرفته است.
کياست اميريان با بيان اين مطلب که تاکنون ميزان آب مورد نياز از سوي سازمان آب و فاضلاب استان بصورت کامل تامين شده است، ابراز داشت: روزانه بين 700 تا 1000 ليتر آب مصرفي کرمانشاه از طريق سد گاوشان تامين و در چرخه توزيع مناطق شهري قرار مي گيرد و اين در حالي است که علاوه بر اين منبع سرآب قنبر، چاه هاي ميانراهان و ده پن و ... نيز نقش بسزايي در تامين آب مصرفي شهروندان ايفا مي کنند.
وي افزود: براساس برنامه ريزي شرکت آب منطقه اي استان طرح آبرساني به کرمانشاه در سه فاز اضطراري، ميان مدت و بلند مدت تقسيم بندي شده که در حال حاضر تنها فاز سوم اين طرح ها باقي مانده که شامل ساخت و تجهيز شبکه هاي آبرساني، بسط و گسترش امکاناتي و فني تصفيه خانه هاي استان و ... مي باشد و تاکنون با 66 درصد پيشرفت همراه بوده است .
مدير عامل شرکت آب منطقه اي کرمانشاه خاطرنشان ساخت: در ادامه اجرايي شدن فاز سوم طرح آبرساني به کرمانشاه تا کنون 40هزار متر مکعب از مخازن آب شهر در دست ساخت است و 60 هزار متر مکعب نيز در مرحله واگذاري به پيمانکار مي باشد.»
فارغ از دعواي کمبود مخزن و يا عدم درخوست بيشتر آب مصرفي براي کرمانشاه بين آب منطقه اي استان و آب و فاضلاب شهري، نکته به اينجا رسيد که اگر در حوزه عمراني شهر تصفيه خانه اي مجهزتر و بزرگتر وجود داشته باشد مردم کمتر به درد بي آبي مواجه خواهند شد و به همين دليل مشکل را با نيک کردار معاونت عمراني استانداري مطرح کرده و شرايط بحراني برخي از مناطق را براي ايشان بازگو کردم اما متاسفانه وي در پاسخ به بيان مشکل، ضمن رد کرد رشد 66 درصدي تصفيه خانه جديد استان توسط آب منطقه اي، به کل موضوع بي آبي در مناطق مذکور را منکر شده و تهديد کرد که "اگر ثابت نکنيد ديگر با شما مصاحبه نخواهم کرد و برخورد مي شود.!!!"
البته خوشبختانه با تماس مجدد يکي از کارشناسان مامور شده توسط آقاي نيک کردار صحت گفته ها را تاييد و قول بازرسي از نزديک داده شد اما با گذشت بيش از 5 روز آش همان آش است و کاسه همان کاسه!!!
سروش زنگنه













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن