تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819871673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح آمایش کیفیت نان مصرفی در حال انجام است/استفاده بیش از حد مجاز خبازی ها از افزودنی ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس پژوهشگاه استاندارد؛ طرح آمایش کیفیت نان مصرفی در حال انجام است/استفاده بیش از حد مجاز خبازی ها از افزودنی ها تهران - ایرنا - رییس پژوهشگاه استاندارد ایران با بیان آنکه برخی از خبازی ها از مواد افزودنی بیش از حدمجاز در پخت نان استفاده می کنند، گفت: طرح آمایش کیفیت نان مصرفی به تفکیک مناطق جغرافیایی کشور در حال انجام است.


به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، جهانبخش سنجابی شیرازی روز شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر آنکه گندم و آرد دارای استاندارد ملی هستند، افزود: سازمان ملی استاندارد اصرار بر اجرای این استانداردها در خصوص گندم و آرد دارد.
وی اضافه کرد: در سطح خرده فروشی بعضا مشاهده شده که واحدهای خبازی دستکاری هایی در مورد کیفیت نان انجام می دهند و از افزودنی جوهر قند بیش از حد مجاز استفاده می کنند.
سنجابی با تاکید بر آنکه میزان مجاز افزودنی جوهر قند در نان حدود 20 پی.پی.ام است، ادامه داد: استفاده بیش از حد این افزودنی در نان، سبب شده تا نان های تولید شده از کیفیت لازم برخوردار نباشند.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح آمایش کیفیت نان مصرفی در تلاش هستیم تا نان با رعایت استانداردهای لازم و با کیفیت مطلوب در اختیار مردم قرار گیرد.
رییس پژوهشگاه استاندارد سپس در خصوص کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل نیز گفت: برخی از خودروها در کشورهای اروپایی به گونه ای طراحی و تولید شده اند که اجازه ورود به معابر جاده ای و خارج از شهر را ندارند که برخی از محصولات تولید داخل نیز همچون پراید از جمله این خودروها است.
وی با بیان آنکه برخی خودروها از جمله پراید برای تردد در نقاط شهری طراحی شده اند، افزود: تردد این گونه خودروها در خارج از شهرها خطرات و آسیب های جدی برای شهروندان به وجود خواهد آورد.
سنجابی با بیان آنکه مردم در استفاده از این گونه خودروها به این نکات توجه نمی کنند، تصریح کرد: باید در کشور در این زمینه فرهنگ سازی شود و یکبار برای همیشه تصمیم جدی بگیریم و از خروج اینگونه خودروها از محدوده شهری توسط راهنمایی و رانندگی جلوگیری شود.
رییس پژوهشگاه استاندارد اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از خودروهای طراحی شده برای داخل شهر در خارج از شهرها نیز در حال تردد هستند که عامل بسیاری از تصادف های جاده ای همین موضوع است.
وی سپس به برخی دیگر از مشکلات حوزه خودرویی اشاره کرد و گفت: این بخش از مشکلات به فرآیند استاندارد های تولید ارتباط دارد، اگرچه در حال حاضر خودروساز ان در رعایت استاندارد های اجباری تولید خودرو جدی هستند، اما استاندارد اجباری خودرو با آنچه از نظر کیفیت استاندارد مورد نیاز است، تفاوت دارد.
سنجابی افزود: استاندارد های اجباری نه به حد مورد نیاز در مقررات فنی برای تولید خودرو هستند و نه رضایت مردم از کیفیت تولیدات را سبب می شوند.
رییس پژوهشگاه استاندارد ایران در ادامه نشست خود در خصوص نتایج بررسی کیفیت بنزین در شش ماهه دوم سال 1393، گفت: به طور عام می توان گفت که مردم نگران کیفیت بنزین نباشند.
سنجابی با بیان آنکه در بررسی برخی کالاهای استراتژیک مثل بنزین آزمون گر، نمونه بردار و تحلیل گر با هم در ارتباط نیستند، افزود: این کار باعث می شود امکان تبانی احتمالی وجود نداشته باشد.
وی افزود: ما نتایج آزمایش ها را بدون اینکه بدانیم مربوط به کدام مورد است، در اختیار سازمان ملی استاندارد قرار می دهیم و بررسی داده ها به عهده این سازمان است.
به گفته سنجابی، براساس نتایج کلی از آزمایش ها به طور عام می توان گفت که مردم نگران کیفیت بنزین نباشند.
رییس پژوهشگاه استاندارد ایران با بیان آنکه از ابتدای سال 1393 کار بازرسی مخازن سی.ان.جی خودروها در دستور کار قرار گرفت، گفت: در سال جاری نیز پروژه ای در پژوهشگاه استاندارد با بودجه ای نزدیک به یک میلیارد تومان به بررسی وضعیت کیفیت مخازن سوخت خواهد پرداخت.
وی افزود: گزارش اولیه بررسی مخازن سوخت به صورت محرمانه به دولت ارائه شده و گزارش نهایی آن قرار است تا بهمن ماه سال جاری به اطلاع عموم برسد.
سنجابی تصریح کرد: وضعیت مخازن سی.ان.جی نیاز به نظارت بیشتر در نحوه واردات، نصب و بازدید های دوره ای دارد.
اقتصام (2)1574**1558



20/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن