تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
مراحل قانونی انحصار وراثت در یک نگاه: از کجا شروع کنیم؟
چگونه برای دریافت ویزای ایران اقدام کنیم؟ مدارک لازم و نکات کاربردی
راهنمای خرید یو پی اس برای مراکز درمانی و بیمارستانی مطابق الزامات قانونی
آیا طلاق توافقی نیاز به وکیل دارد؟
چگونه ویزای آفریقای جنوبی را به آسانی دریافت کنیم؟ راهنمای قدم به قدم
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1821710302
حمله روزنامه وطن امروز درباره فیلم سانسور شده کمال تبریزی: «پاداش» دیگی جوشان با محتوای ابتذال
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
حمله روزنامه وطن امروز درباره فیلم سانسور شده کمال تبریزی: «پاداش» دیگی جوشان با محتوای ابتذال فرهنگ > سینما - وطن امروز نوشت:
پیش از تماشای فیلم «از رئیسجمهور پاداش نگیرید» گمانم بر این بود که آخرین فیلم ساخته شده توسط کمال تبریزی با نام «طعم شیرین خیال»، ضعیفترین اثر این کارگردان به شمار میرود اما پاداش عیان شده از سوی فیلمساز که بعد از 7 سال توقیف با جرح و تعدیلهایی رخنمایی کرد، نه تنها فیلم موخر وی بلکه همه آثار بیبنیه سالهای اخیر سینمای ایران و همه فیلمهای سطحی جشنواره فجر گذشته را به لحاظ سطح کیفی روسفید کرد! چرا که فیلم در حال اکران کمال تبریزی دارای زنجیرهای ناپیدا از اتفاقاتی نابسامان بوده و کاملا در لایهای سطحی و بدون زیر بنای لازم از یک ساختار سینمایی دنبال میشود. بدون در نظر گرفتن میزان تغییرات صورت یافته نسبت به اثر اولیه، آنچه امروز از سیمای شخصیتهای فیلم «از رئیسجمهور پاداش نگیرید» میبینیم، شکلی کاملا گنگ و سردرگم بوده که در رخدادهایی فاقد هویت چرایی دست و پا میزنند، چرا که اتفاقات درون فیلم فاقد هرگونه کالبد باورپذیری بوده و بدون هرگونه منطق درام سوار بر زمان و مکان شدهاند. از طرفی سهلانگاری در قصهگویی، شخصیتها و مکانها را به نحو غریبی در بر گرفته است و لکنت در روایت فیلم کاملا به چشم میخورد. پرسوناژها جهانی طراحی شده برای حرکت در بستر فیلم ندارند و اصلا در این آشفتهبازار تعریفی از پردازش شخصیت نزد فیلمنامهنویس وجود ندارد. در واقع سفر ناخواسته به حج برای یکی از مدیران صنایع غذایی که تخصص در زمینه دیگهای جوشان(!) دارد، زمینهای میشود برای مضحکهگوییهای کلامی و جنسی و کنایههای سیاسی در فیلم تا ملغمهای به ظاهر کمدی را رقم بزند. در این میان به دلیل عدم تعادلبخشی در فضای رئال با لحن کمدی اثر، تکلیف فیلم از بابت ادامه یافتن بیمزگیها یا عزیمت به کام معنا روشن نیست و از این رو در کنار هرزگیهای کاراکتر سلیم صفا شاهد بیقراریهای کاروانی به اصطلاح زیارتی هستیم که مُشتی آدم غیرطبیعی در آن قرار گرفتهاند و در رفتاری حیرانزده در خاک کعبه به دنبال فوتبالدستی و خواندن ترانه لکنتِ بنیامین هستند! و در این دیگ شله قلمکار اصلا بعید نیست که ناگهان حوله حمام سلیم تبدیل به لباس احرام وی شود!
با توجه به اوضاع پریشان حالی که در فیلم «از رئیسجمهور پاداش نگیرید» به روشنی عیان است و آن را از واجدیت هرگونه اثر سینمایی به دور ساخته ، بهتر خواهد بود در این فرصت قدری درباره معضل اساسیتر سینمای ایران که مبتلابه فیلمهای بسیاری و از جمله فیلم «از رئیسجمهور پاداش نگیرید» است، بحثی تحلیلی را پیش گیریم، چرا که در بسیاری از آثار ساخته شده در تاریخ سینمای ایران شاهد این هستیم که درونمایه اثر با پیام نهایی آن در خطوطی کاملا متناقض در حال پیمایش است. بدین روی که در تمام دقایق فیلم، بستری از مضامین، دیالوگها، شوخیها و عناصری ناهنجار وجود دارد و ناگهان براساس دلایل مختلفی که به شرح درخواهد آمد، پایانی متحولانه پیش روی مخاطب قرار میگیرد.
اگر به ریشههای این پایان شبیخونزده به احوال بیننده دقت کنیم، بیشتر به ابعاد روانشناختی این مساله خواهیم رسید، چرا که ایرانیها از قدیمالایام مبنای قصهگویی خود را با فرض خوش بودن آخر شاهنامه قرار داده و در پسِ همه بالا و پایین رفتنهای دروغ و راست داستانها به دنبال پایانی زیبا بودهاند. اگر چه رسیدن به این پایان شیرین در سرلوحه تفکر سازندگان هالیوودی هم گنجانده شده است اما با در نظر گرفتن احساساتگرایی خاص ایرانیها میتوان پایانبندی گلعذارانه را خصیصهای برای مردمان این سرزمین دانست و بدین منظور از اولین ساختههای فیلمسازان ایرانی تاکنون این مورد جزو سیاستهای نگارش اکثر فیلمنامهها قرار گرفته و حتی در مواردی منجر به تغییر دریچه پایانی فیلم به سوی بهشتی زیبا یا پرهیز از نمایانسازی انتهای فیلم با توسل به پایانی باز شده است! البته درک نیاز به پایانی امیدبخش برای مخاطب ایرانی به دور از هرگونه ساحتبخشی به این مقوله قابل پذیرش است اما چگونگی دستیابی به این جریان با توجه به انگارههای شناخت امکانپذیر خواهد بود، چرا که بستر اتفاقات سینمایی نه به واسطه تشخیص افراد بلکه در ظرفی چون هنر رقم میخورد و از این رو ساختار دستیابی به چرخه تحول در شخصیت و ایجاد پایانی منطقی در فیلم براساس مولفههایی دراماتیک رخ داده و تمایزی میان آثار ارزشمدارانه و فیلمهای بیهویتی خواهد ساخت که به بهانه جذب نگاه سطحی مخاطب و گذر از جریان سانسور دست به پایانی غیرمنطقی میزنند و با دسیسههایی چون معناگرایی نه تنها ماهیت غیراخلاقی فیلم خود را در پوشش ظواهر پیامدهی پنهان میدارند، بلکه ساحت گرانقدر قدسی را با نگاه واپسگرایانه خود، دچار ترکش میسازند. در واقع سیر دلنشینی که یک انسان گمراه در دستیابی به نور معرفت میپیماید، در جهان تصنعی این فیلمها دچار تشتت در نزد مخاطب میشود. در قاموس این آثار که عنوانی چون فیلمفارسی برازنده آنهاست، تحمیل نوعی واقعگرایی جبری وجود دارد و مسیرهای نگارش فیلمنامه که در واقع شمایلی از طی طریق آدمی در رسیدن به آگاهی ایمان است، روندی طبیعی به خود نمییابد.
در این دسته از فیلمها و از جمله در نمونهای چون «از رئیسجمهور پاداش نگیرید» اتفاقاتی مبتذل با چاشنی لودگی در سراسر فیلم به چشم میخورد و کاراکترها چنان در ترویج رفتارهای سبکسرانه و روایتی ضد اخلاقی شناورند که پذیرش ناگهانی تحول در سکانسهای پایانی تنها به منزله ریاکاری در روایت تعبیر خواهد شد. برای نمونه در فیلم «از رئیسجمهور پاداش نگیرید» شاهدیم که به جای طراحی مناسب شخصیتها و بسط و پردازش موقعیتها و توجه به مولفههای روایی، تمرکز روایت در اجرای چشمچرانیها و هرزگیهای کاراکتر بنا نهاده شده است و در پایان نیز با گسیل کردن ناگهانی پیرمردی در مکه، لباس تحول به تن ناراستای شخصیت محوری فیلم پوشیده میشود! این در حالی است که در تمام دقایق فیلم شاهد شوخیهای مبتذل، دیالوگهای غیراخلاقی و سکانسهایی مغایر با باورهای مقدس دینی بودهایم و ناگهان شعبده تحول در دقایقی ناکوک با ماهیت متن و جهت عبور از فیلترهای مجوز از سوی سازنده صادر میشود! در این خصوص باید اشاره داشت که کمدی زمانی بیشترین کارکرد را دارد که از بطن نوعی فرضیه فی نفسه خندهدار که بینیاز از لطیفههای شخصی و اشارات کنایی باشد خود را نمایان کند تا از این طریق مکانها و صحنههایی طراحی شود که از طنزِ برآمده از فرضیه داستانی گرفته و بسط داده شده باشد. برای نمونه یکی از موقعیتهای خلق کمدی از طریق شرایط گرفتار شده شخصی ناهمخوان با فضای رخدادها طراحی شده و تلاشهای نافرجام شخصیت را برای رهایی از وضعیت نمایان میکند. ایدهای که در فیلم «از رئیسجمهور پاداش نگیرید» در ساختاری بیمنطق به کار گرفته شده و نبود آگاهی از جایگاه کاراکترها و روابط شان، آن را به اثری مخدوش مبدل ساخته است تا در این مسیر نه بتوان دریافتی از چرایی اتفاقات داشت و نه به ترغیب از بابت پیشبینی راهحلهای عبور از بنبست شخصیت رسید. از طرفی در این فیلم، حضور کاراکترهای دیگر هم منشاء هیچگونه حرکتی نبوده و تنها زمان را به اشغال درآورده است، به نحوی که خامدستی مطلق در
شخصیتپردازیها، اثری کاملا سردرگم را رقم زده و جای تعجب بسیار از وجود کاراکترهایی همچون اباذر با چهرهای مسیحگونه و کاراکتری سرتق با نام قاسم فغانی را که گویی از جوانهای سرگردان فیلم «مارمولک» است به پیش میکشد. این در حالی است که وجود پیرنگهای فرعی در کمدی، بخشی ضروری از ساختار کمیک بوده که البته با توجه به وحدت در کنشمندی داستانکها و با وجود شخصیتهایی هدفمند شکل دراماتیک به خود میگیرد، نه مانند قصههایی بیوصله مانند مانوک ارمنی و لیلیاش که مشخص نیست در این میدان به جز تقبل وظیفهای خاص برای صفا به چه کار میآیند! یا وجود کاراکتر سرآشپزی که میخواهد داش آکل معرکه در مهمانسرایی باشد که بیشتر شبیه اردوگاههای بعثی است!
در فیلمنامههای کلاسیک، نیروی تقابل از طریق کاراکترهای خیر و شر رخ داده و کشمکش درونی و بیرونی را در پرده دوم رقم میزند، برای نمونه در فیلم «از رئیسجمهور پاداش نگیرید» تقابل مورد انتظار باید از طریق تضادی ظریف میان فطرتی پاک و شیطانی وسوسهگر طراحی میشد تا در نهایت به یک گرهگشایی باورپذیر در نتیجه نهایی رویداد منجر شود. در واقع پیش از رسیدن به جاودانگی در پایان این آثار که داعیه معناگرایی دارند، باید اقدام به طراحی پردههای اول و دوم و گذر از موانع فزاینده برای رسیدن به سرانجامی شایسته کرد.
فیلم «از رئیسجمهور پاداش نگیرید» هیچ راهحل منطقی در پیشبرد داستان ارائه نمیدهد و از همان ابتدا درجا میزند و برخلاف تیتراژ ابتدایی که با پیرایش موی سر و ریختن نشانههای مادی زندگی فرد به تصویر در میآید، هیچگونه پژواکی در این مسیر متعالی منعکس نمیشود، چرا که تغییر در وضعیت براساس نیازها و آرزوهای شخصیتها شکل میگیرد که در آغاز با ثبات اولیه و در میانه با ایجاد اختلال در ثبات و در پایان با وضعیت بازگشت به ثبات سازمان مییابد. حادثه محرک در فیلم «از رئیسجمهور پاداش نگیرید» با ارائه پاکت پاداش سفر حج به سلیم صفا آغاز میشود و به تبع در نقطه میانی فیلم باید شاهد تغییراتی در رفتار پرسوناژ باشیم تا در نقطه عطف دوم، شخصیت تصمیم خود را گرفته تا به تحول آتی پایبند بماند یا در جهت بازگشت به نقطه اول حرکت کند. موارد فوق در فیلم تبریزی با یک بیمنطقی کامل بر هم سوار شده و راهی به پذیرش آن نیست، چرا که در درام سینمایی اصل مهمی به نام کشمکش باید چنان محکم پایهگذاری شود که هر گونه اتفاقی ولو ناگهانی را با یک زمینهچینی مناسب به پایان وصل کند.
در این میان پرده سوم فیلمنامه به دلیل نقش منحصر به فردی که برای پایانبندی باشکوه فیلم و تاثیرپذیری نزد مخاطب دارد، باید چنان رقم بخورد که تماشاگر را وارد جهان تازهای از الگوهای رفتاری کند. از این رو برای رسیدن به یک پایانبندی منطقی در ساختار سهپردهای فیلمنامه باید 4 بخش اصلی مورد توجه قرار گیرد که عبارت خواهد بود از: زمینهچینی برای نبرد نهایی، نبرد نهایی، نتیجه نبرد نهایی و گرهگشایی و البته عنصر دیگری که اختیاری است و نقش لایهای باریک در برخورد مخاطب با نتیجه نهایی فیلم را به عهده دارد.
پس مشخص شد که برخلاف مواجهه سطحی و پیش پا افتادهای که در تحولبخشی پایانی فیلمهای ایرانی وجود دارد، این مسیر از طریق شبکهای منسجم از پروسهای طراحی شده شکل مییابد و متکی به عناصر ساختار روایی اعم از مقدمهچینی، عوامل تعلیقآفرین و موانع ضربالاجل خواهد بود. از این رو پایانبندی خامدستانه فیلمهایی در شمایل «از رئیسجمهور پاداش نگیرید» همچون خوابی غیرقابل تعبیر به واقعیت بوده که در هپروت خود به پایان میرسند و جز فریب خوابگذار خود کارآیی دیگری ندارند!
۵۷۲۴۴
کلید واژه ها: کمال تبریزی - سینمای ایران -
شنبه 20 تیر 1394 - 09:31:59
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]
صفحات پیشنهادی
حاشیهها دست از سر فیلم توقیفی کمال تبریزی برنمیدارند/ حوزه هنری «پاداش» را تحریم کرده است؟
حاشیهها دست از سر فیلم توقیفی کمال تبریزی برنمیدارند حوزه هنری پاداش را تحریم کرده است فرهنگ > سینما - ایسنا نوشت پخش کننده فیلم «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» با بیان اینکه هنوز با سینماهای حوزه هنری قرارداد اکران بسته نشده است شایعه تحریم این فیلمنظر کمال تبریزی درباره رفع توقیف فیلمها / نقد در سینمای ایران جایگاهی ندارد
در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد نظر کمال تبریزی درباره رفع توقیف فیلمها نقد در سینمای ایران جایگاهی ندارد یکی از وظایف مهم منتقد این است که برای سینمای ملی و مسیری که سینما باید در آینده طی کند فکری و چارهای بیندیشد و از بیراهه رفتن سینما جلوگیری کنند کمال تبریزی کارگردنظر کمال تبریزی درباره سقوط ضرغامی
نظر کمال تبریزی درباره سقوط ضرغامی کمال تبریزی کارگردان میگوید که عزتالله ضرغامی اگرچه در تلویزیون شروع خوبی داشت اما از وقتی که تصمیم گرفت متکلم وحده باشد دوران سقوطش آغاز شد خبرآنلاین کمال تبریزی کارگردان میگوید که عزتالله ضرغامی اگرچه در تلویزیون شروع خوبی داشت اما از وقکمال تبریزی با تماشاگران «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» همراه میشود
کمال تبریزی با تماشاگران از رئیس جمهور پاداش نگیرید همراه میشود فرهنگ > سینما - کمال تبریزی روز شنبه 13 تیرماه همراه با مردم در پردیس سینمایی زندگی به دیدن فیلم از رئیس جمهور پاداش نگیرید مینشیند به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین اکران فیلم سینمایی «ازاولین فیلم انگلیسی زبان کارگردان فرانسوی «کلیر دنیس» درباره فضانوردی فیلم میسازد
اولین فیلم انگلیسی زبان کارگردان فرانسویکلیر دنیس درباره فضانوردی فیلم میسازدکلیر دنیس کارگردان فرانسوی اولین فیلم انگلیسی زبان خود را با موضوع فضا و فضانوردی تا اواخر سال میلادی جاری جلوی دوربین میبرد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس «کلیر دنیس» کارگردان فرانسویبیلبورد تبلیغاتی فیلم کمال تبریزی شبانه پایین آمد!
فیلم جدید کمال تبریزی در اقدامی غیرمنطقی هدف حمله افرادی ناشناس قرار گرفت و یکی از بیلبوردهای تبلیغاتی اش پایین کشیده شد حاشیه های فیلم از رئیسجمهور پاداش نگیرید کسی فکر نمیکرد اکران فیلم توقیفی کمال تبریزی بدون حاشیه باشد اما کسی هم احتمال نمیداد که 24 ساعت بعد ازروایت کمال تبریزی از فیلم دیدن با احمدینژاد/ شمقدری تمرد کرد
روایت کمال تبریزی از فیلم دیدن با احمدینژاد شمقدری تمرد کرد فرهنگ > سینما - کمال تبریزی میگوید که برای گرفتن فیلم از رییسجمهور پاداش نگیرید به دیدار محمود احمدینژاد رفته از او خواسته که فیلم را ببیند به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این کارگردان در مصاحبه با هفتهنمایش نسخه کامل فیلم «گس» در ایتالیا/ در ایران نسخه سانسور شده نمایش داده شد
نمایش نسخه کامل فیلم گس در ایتالیا در ایران نسخه سانسور شده نمایش داده شد فرهنگ > سینما - مهر نوشت کارگردان فیلم سینمایی «گس» اعلام کرد این فیلم در اکران همزمان در ایتالیا با استقبال نسبی روبهرو شده و بانوانی که مخاطب اثر بودهاند آن را درجراحی فیلم کمال تبریزی / «پاداش» با یادی از آقالو اکران شد
سهشنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۰۸ مراسم اکران ویژه فیلم از رئیس جمهور پاداش نگیرید ساخته کمال تبریزی شامگاه ٨ تیر ماه با حضور عوامل فیلم و جمعی از هنرمندان و مسئولین در پردیس ملت برگزار شد به گزارش ایسنا در ابتدای این مراسم قبل از نمایش فیلم کمال تبریزی گفت یادی میکنم از مرحوم احمدآنجلینا جولی درباره «کاترین دوم روسیه» فیلم میسازد
آنجلینا جولی درباره کاترین دوم روسیه فیلم میسازدآنجلینا جولی بازیگر و کارگردان هالیوودی در نظر دارد در مورد کاترین دوم روسیه ملکه روسیه در قرن هیجدهم میلادی فیلم بسازد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس «آنجلینا جولی» حقوق مربوط به کتاب «کاترین بزرگ و پوتمکین&rخاطره کمال تبریزی از فیلمدیدن با احمدینژاد
خاطره کمال تبریزی از فیلمدیدن با احمدینژاد کمال تبریزی میگوید که برای گرفتن مجوز فیلم از رئیسجمهور پاداش نگیرید به دیدار محمود احمدینژاد رفته و از او خواسته که فیلم را ببیند آفتاب این کارگردان در مصاحبه با هفتهنامه تماشاگران روایتی جالب از تلاشهایش برای گرفتن مجوز فیبیلبورد فیلم کمال تبریزی شبانه پایین آمد!
بیلبورد فیلم کمال تبریزی شبانه پایین آمد فکر نمیکرد اکران فیلم توقیفی کمال تبریزی بدون حاشیه باشد اما کسی هم احتمال نمیداد که 24 ساعت بعد از آغاز نمایش این فیلم حاشیهها به سراغش بیایند خبرآنلاین فکر نمیکرد اکران فیلم توقیفی کمال تبریزی بدون حاشیه باشد اما کسی هم احتمال نبیلبورد فیلم کمال تبریزی شبانه پایین آمد+تصویر
بیلبورد فیلم کمال تبریزی شبانه پایین آمد تصویر ماجرا از بیلبورد تبلیغاتی این فیلم در تقاطع خیابانهای شهید مطهری و میرزای شیرازی تهران آغازشده جایی که تا غروب دیروز میزبان تبلیغی از فیلم کمال تبریزی بود اما حالا خبری از این بنر تبلیغاتی نیست آفتاب یکی از سایتهای سینمایی گزافیلمنامه صیاد شیرازی را مینویسم/ همکاری با کمال تبریزی
فرهاد توحیدی در گفتگو با مهر فیلمنامه صیاد شیرازی را مینویسم همکاری با کمال تبریزی شناسهٔ خبر 2785464 - جمعه ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۴۵ هنر > سینمای ایران فرهاد توحیدی از نگارش فیلمنامه سریال شهید صیاد شیرازی و نگارش یک فیلمنامه برای کمال تبریزی خبرداد فرهاد توحیدی فیلمنامه نویدلواپسی برای اکران یک فیلم توقیفی / بیلبورد فیلم کمال تبریزی شبانه پایین آمد
دلواپسی برای اکران یک فیلم توقیفی بیلبورد فیلم کمال تبریزی شبانه پایین آمد فرهنگ > سینما - کسی فکر نمیکرد اکران فیلم توقیفی کمال تبریزی بدون حاشیه باشد اما کسی هم احتمال نمیداد که 24 ساعت بعد از آغاز نمایش این فیلم حاشیهها به سراغش بیایند امیر خسروی ماجرا ازتیتر وطن امروز درباره پزشکان زیر میزی بگیر: «گردنکلفتهای سلامت!»
تیتر وطن امروز درباره پزشکان زیر میزی بگیر گردنکلفتهای سلامت جامعه > سلامت - روزنامه وطن امروز نوشت شاید در سالهایی دور و در تاریخ چند صد ساله این کشور زمانی که حکیم بوعلی سینا ملقب به ابنسینا مرهم و داروهای درمان بیماران و درماندگان زمان خوتجلیل از 6 هنرمند راوی نهضت امام حسین (ع) در افتتاحیه فیلم «رستاخیز»
تجلیل از 6 هنرمند راوی نهضت امام حسین ع در افتتاحیه فیلم رستاخیز6 هنرمند فعال راوی نهضت امام حسین ع در عرصههای مختلف هنری در مراسم افتتاحیه اکران فیلم رستاخیز در باغ موزه دفاع مقدس تجلیل میشوند به گزارش خبرگزاری فارس در مراسم افتتاحیه اکران «رستاخیز» که روز دو-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها