تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803248927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار خراسان رضوی واحدهای تولیدی را به استفاده از دستگاههای رفع آلایندگی موظف کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار خراسان رضوی واحدهای تولیدی را به استفاده از دستگاههای رفع آلایندگی موظف کرد مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی واحدهای صنعتی و تولیدی آلاینده محیط زیست استان را موظف به استفاده از دستگاه های رفع آلایندگی ساخت این استان کرد.


علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در بازدید از واحد تولیدی شرکت نیرونماد خراسان در شهرک صنعتی فناوریهای برتر مشهد گفت: شرکتهای دانش بنیان استان مانند شرکت نیرونماد با استفاده از نیروی انسانی مجرب و دانش فنی داخلی موفق به ساخت دستگاه هایی شده اند که علاوه بر صرفه جویی در منابعی از جمله آب، نفت و گاز باعث رفع آلایندگی محیط زیست می شوند.
استاندار خراسان رضوی بر صادرات محصولات این واحد دانش بنیان که موفق به ساخت دستگاه های کاهش آلایندگی محیط زیست شده است تاکید کرد.
وی افزود: براثر تحریم های اقتصادی، مهندسین جوان با بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندیهای خود از فشارهای خارجی عقب ننشستند و مراحل توسعه و پیشرفت را طی کردند.
وی اظهار کرد: با برقراری تحریم های ظالمانه، امکان برای ظهور و بروز استعدادهای داخلی فراهم شده و دیگر بازارهای خود را در اختیار شرکت ها و برندهای خارجی نخواهیم گذاشت.
استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از حقوق حقه مردم این است که زمینه بروز استعدادها و ظرفیتهای جوانان در داخل کشور فراهم شود تا از دادن فرصت های اشتغال به خارج از کشور جلوگیری شده و تولید ملی حمایت شود.
رشیدیان افزود: به ازای هر یک میلیارد دلار کالا که وارد این کشور شود، حدود 10 هزار کارگر بیکار می شوند لذا به دنبال این هستیم که تولید داخلی را گسترش دهیم و با تداوم این سیاست در کشور بتوانیم اشتغال مناسبی برای مردم ایجاد کنیم.
وی بیان کرد: سیاست های برنامه ششم توسعه نیز در راستای حمایت از تولید ملی است که ملاک برنامه ریزی مدیران استان برای بخش های مختلف از جمله صنعت و معدن است تا براین اساس بتوان مشکل نقدینگی و کاهش تولید آنها را رفع کرد.
رشیدیان تورم و کمبود نقدینگی را دلیل اصلی کاهش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی در خراسان رضوی دانست و گفت: این مشکلات با اتخاذ رویکرد جدید برپایه استفاده حداکثری از توانمندیهای داخلی قابل رفع می باشد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: 300 واحد صنعتی آلاینده محیط زیست در استان وجود دارد که می توانند از طریق تامین دستگاه های کارخانه نیرونماد خراسان مشکل آلایندگی خود را برطرف کنند.
راضیه علیرضایی افزود: حمایت از واحدی مانند شرکت نیرونماد خراسان که برای صنایع آلاینده ثمربخش است تنها در پرداخت تسهیلات خلاصه نمی شود بلکه این واحد باید از حمایت ملی برخوردار شود.
وی با بیان اینکه اجرای طرح پرداخت یارانه کمکهای فنی و اعتباری برای چنین واحدهایی است اظهار کرد: خطوط تولیدی کارخانه نیرونماد خراسان تا پنج برابر ظرفیت افزایش تولید دارند به شرط اینکه واحدهای آلاینده از محصولات این کارخانه خرید و دستگاه های اجرایی از جمله حفاظت محیط زیست و بیمه سلامت از آنها حمایت کنند.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با همکاری سازمان صنعت می توان مشکل آلایندگی واحدهای صنعتی را که آلایندگی آنها برای این نهاد محرز شده با خرید دستگاه های رفع آلایندگی از کارخانه نیرونماد خراسان رفع کرد.
حمید صالحی افزود: پارسال 11 هزار تن لجن اسیدی به عنوان پسماند واحدهای تصفیه روغن دوم در مشهد توسط این نهاد ساماندهی شد که دستگاه های تولیدی کارخانه نیرونماد خراسان می تواند از تولید لجن اسیدی جلوگیری کند.
وی بیان کرد: دولت دو هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به واحدهای آلاینده صنعتی اختصاص داده است که می توانند مشکل نقدینگی خود را از این طریق برطرف کنند.
وی افزود: پارسال با حمایت سازمان صنعت تصفیه خانه های فاضلاب 70 واحد صنعتی در استان ساخته شد که از این طریق هشت هزار مترمکعب فاضلاب در روز به ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب شهرک های صنعتی استان افزوده شده است.
وی بیان کرد: راه اندازی این تصفیه خانه ها باعث ایجاد حدود سه هزار میلیارد تومان ارزش افزوده در آب بازیافت شده استان شده است.

* بهره برداری از دستگاه پرتابل بازیافت روغن ترانسفورماتور در مشهد

در این مراسم دستگاه پرتابل بازیافت روغن ترانسفورماتور کارخانه نیرونماد خراسان با حضور استاندار خراسان رضوی در شهرک صنعتی فناوریهای برتر مشهد به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت نیرونماد خراسان در باره این دستگاه گفت: روغن های ترانسفورماتور از جمله مواد بسیار خطرناک هستند.
محسن قدیریان افزود: دستگاه پرتابل بازیافت روغن ترانسفورماتور ظرفیت تصفیه چهار هزار لیتر روغن در روز را دارد و موجب صرفه جویی ارزی 30 میلیون دلار در سال می شود.
وی بیان کرد: شرکت نیرونماد خراسان یک واحد دانش بنیان است که در سال 1386 با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 70 نفر راه اندازی شد و طراحی، تولید و بازرگانی انواع ماشین آلات تصفیه و بازیافت روغن و ماشین آلات معادن فرآوری را برعهده دارد.
وی اظهار کرد: این کارخانه اکنون دارای ظرفیت تولید ماشین آلات تصفیه روغن به میزان 20 تا 200 هزار لیتر در ساعت، ماشین آلات شست و شوی شن و ماسه به ظرفیت 70 تا 300 تن در ساعت و تیکنر به ظرفیت هزار لیتر در ساعت می باشد.
وی افزود: کارخانه نیرونماد خراسان 11 نوع ماشین آلات کاهش آلایندگی را تولید می کند که از این تعداد هفت محصول را روانه بازار کرده است و همه این ماشین آلات باعث کاهش آلودگی آب، نفت و گاز می شوند و صرفه جویی ارزی قابل توجهی را به همراه دارند.
وی گفت: خط شست و شوی شن و ماسه و بازیابی آب حدود 100 هزار دلار صرفه جویی ارزی دارد و می تواند بیش از 90 درصد پساب آب واحدها را بازیابی کند که صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف آب دارد.
وی افزود: یک لیتر روغن سوخته یک میلیون لیتر آب را آلوده می کند.
به گفته وی هم اکنون 470 واحد تصفیه روغن سوخته به روش سنتی اسید و خاک در کشور وجود دارد که با استفاده از ماشین آلات بازیافت و تصفیه روغن می توانند سالانه 200 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته باشند.
شش هزار واحد صنعتی با سرمایه گذاری 100 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 10 هزار نفر در خراسان رضوی فعال است.
7489 / 6053



18/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن