تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819171457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرانه 500 دلار صادرات برای خراسان رضوی در سال 1396 تعریف شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر اتاق بازرگانی خراسان رضوی: سرانه 500 دلار صادرات برای خراسان رضوی در سال 1396 تعریف شده است مشهد- ایرنا- دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: نقطه هدف رسیدن به سرانه 500 دلار صادرات برای خراسان رضوی در سال 96 است.


علی کبیر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برای بازارهای هدف خود سه جهت گیری حفظ، گسترش و نفوذ را تعیین کرده است.
وی گفت: هم اکنون 47 درصد صادرات به کشور افغانستان، 20 درصد به ترکمنستان و 9 درصد به تاجیکستان است یعنی حدود 70 درصد صادرات اتاق خراسان رضوی به این سه کشور است و حفظ بازار این کشورها بسیار برای ما اهمیت دارد چون اگر این بازارها را از دست بدهیم 70 درصد صادراتمان را از دست داده ایم.
او افزود: در همین بازارها امکان گسترش هم هست مثلا کشور تاجیکستان کالاهایی از کشورهای دیگر وارد می کند که ما هم می توانیم آن کالا ها را به آن کشور صادر کنیم و نفوذ هم به معنای شناسایی و ورود در بازارهای جدید است که بتوانیم حوزه بازارهایمان را گسترش دهیم تا بتوانیم صادرات پایداری داشته باشیم.
دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد گفت: صادرات کالاهای صنعتی هم خیلی مهم است یعنی باید به سمت صدور صادرات کالاهایی با ارزش افزوده بالا حرکت کرد.
کبیر افزود: مجمع جهانی اقتصاد در گزارش 2014 خود نماگری تحت عنوان توانمندسازی تجاری دارد که نشان می دهد اقتصاد کشورها در جهت تسهیل جریان کالا چه می کنند و چگونه سیاستهایشان راجهت دهی می نمایند که طبق این گزارش ایران از بین 138 کشور جهان در حوزه نرخ تعرفه صادرات رتبه 138 را کسب کرده است.
وی گفت: بنابر این گزارش، ایران در ارتباط با دسترسی به منابع مالی در حوزه صادرات رتبه 128، در حوزه متوسط زمان صرف شده برای صادرات، رتبه 106 و در حوزه شفافیت و هزینه فرایند ترخیص کالا از گمرک رتبه 123 را داراست.
او افزود: ایران تنها در بخش مدارک مورد نیاز برای صادرات توانسته است رتبه زیر 100 یعنی 85 را کسب کند و در بقیه شاخصها رتبه اش بالای 100 است که این آمار نشان می دهد که باید در جهت بهبود محیط کسب و کار در حوزه صادرات حرکت کرد.
1922/1211



18/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن