تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815408463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فلسطین مساله اول جهان اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فلسطین مساله اول جهان اسلام است تهران - ایرنا - روزنامه اعتماد در ستون نگاه شماره پنجشنبه به قلم حسین شیخ الاسلام، فلسطین را مسئله اول جهان اسلام دانست و از تجمع مردمی در حمایت از این سرزمین در اقصی نقاط عالم، فرصتی یاد کرد که توانست توطئه های گوناگون را از بین ببرد.


در این نوشتار آمده است: به نظر می آید در سالی که گذشت استکبار جهانی اقدام به انجام هر کاری کرد تا فلسطین را از جایگاه مساله اول جهان اسلام و مستضعفین خارج کند و مهم ترین اقدام در این زمینه حمایت از رشد تکفیری ها، تروریست ها و گروه های قومی قبیله ای بود که آنها را می توان دست پخت دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی امریکا، انگلیس و کشورهای پادشاهی منطقه دانست که می خواهند حکومت خود را حفظ کنند. اما حضور در روز قدس یک تودهنی به دهان استکبار جهانی است.
در نتیجه حضور در جمع وسیع مردمی و مشارکت کل مسلمین و حضورشان در خیابان ها با گفتن شعارهای مختص روز قدس بسیار تعیین کننده خواهد بود، چرا که نقشه های شاهنشاهی های منطقه را که تلاش می کنند با موضوع فلسطین تجارت و از آن برای حل مشکلات خود استفاده کنند، بر آب می کند.
مردمی شدن این موضوع و پای کار ایستادن مسلمانان بر روی مساله فلسطین می تواند بسیار راهگشا باشد؛ به خصوص اینکه این مساله برای مسلمانان یک موضوع مکتبی است، مساله آیه اول سوره اسرا است، مساله قبله اول مسلمین، مساله معراج پیامبر از این منطقه است و اینکه قرآن به صراحت گفته است که این مسجد و اطرافش تماما مبارک است.
افزون بر اینها مساله مبارزه با ظالم و اشغالگری است که فلسطینی ها را از خانه های خودشان بیرون کرده اند و اکنون نیز کشتار انجام می دهند.
قرآن به ما گفته است که باید از مظلومان و مستضعفان حمایت کنیم، قرآن به ما گفته است اگر کسی را از خانه اش بیرون کردند، کمک کنید تا به خانه اش بازگردد؛ غیر از اینها نیز مساله مهم برای ما آیه اول سوره اسرا است که یک خاصیتی این سرزمین دارد که حتی مسجدالحرام ندارد. زیرا پیامبر برای معراج در مسجدالحرام بودند که شبانه به مسجدالاقصی آورده شدند و از آنجا به معراج رفتند.
اما از نظر سیاسی نیز باید گفت که عالم اسلام بسیار متشتت است، هیچ مساله ای به اندازه موضوع فلسطین نمی تواند مسلمانان را گرد هم جمع کند و قضیه فلسطین عامل بسیار وحدت بخشی است.
از طرفی دیگر در یک سال گذشته اتفاقی رخ داد که کشورهای اروپایی به سمت به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی پیش رفتند، زیرا اروپایی ها بر اثر رشد و فهمی که از قضیه فلسطین پیدا کردند و به خاطر جنگ هایی که رخ داده و ایستادگی نیروهای مقاومت، متوجه ماهیت اسراییل شدند، زیرا اروپایی ها فکر می کردند صهیونیست ها مظلوم و این فلسطینی ها هستند که به آنها ظلم می کنند. ولی پس از جنگ های سال 2006، 2008، 2012، 2014 که تمامی این جنگ های در جلوی دوربین اتفاق افتاد؛ در این تصاویر اروپایی ها کودک کشی، بمب های فسفری، حمله به مدرسه سازمان ملل و استفاده زیاد از حد زور و خشونت را از سوی صهیونیست ها مشاهده کردند و رفته رفته اروپایی ها نیز در حال پشیمان شدن از اشتباهاتی هستند که طی سالیان گذشته انجام داده اند. بعضی از حرکت ها از جمله به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی و عدم خرید کالاهای اسراییلی که آنها به زور در سرزمین های اشغالی تولید می کنند، همه اینها یک پدیده های جدیدی است که قابل تامل است و نشان دهنده روشن شدن افکار عمومی جهان نسبت به جنایتکاری اسراییل و مظلومیت فلسطین است.
علاوه بر این محکومیت اسراییل به جنایت جنگی در غزه و کشتار کودکان، از جمله قدم هایی است که در حال برداشته شدن است. اگرچه تمام کارهای جنبش خودگردان فلسطین به نوعی سازشکارانه به نظر می رسد ولی اسراییل به حدی جنایت کرده است که خودگردان فلسطین نیز از سازش ناامید شده و در تلاش است تا کارهایی را صورت دهد و از این طریق در حال فشار آوردن بر اسراییل است. اگر چه نمی توان به این سازمان های بین المللی امید چندانی داشت، ولی قدم هایی است که می تواند به شرایط فلسطین و مردم مظلوم و بی دفاع آن کمک کند اما باید به این نکته اشاره کرد که هر چند این کار می تواند جنبه حقوقی و بین المللی داشته باشد اما حقوق آنها را استیفا نخواهد کرد که این حقوق شامل بازگشت فلسطینی ها به خانه های خود در سرزمین های اشغالی و تشکیل یک حکومت مستقل فلسطینی است که سیطره آن بر کل خاک این کشور از دریا تا رودخانه است؛ که آن هم تنها از طریق مقاومت حاصل خواهد شد.
اما باید گفت که همواره آینده روشن است و مقاومت در حال پیشروی است و نیروی صهیونیستی رفته رفته در حال عقب نشینی هستند.
منبع: روزنامه اعتماد
اول**1577



18/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن