تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804113876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرزندان دلاور شما به خوبي از عزت و حقوق ملت در مذاکرات هسته اي دفاع خواهند كرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ تير ۱۳۹۴ (۲۳:۴۲ب.ظ)
رييس جمهوري در ضيافت افطار با اساتيد دانشگاه‌ها: فرزندان دلاور شما به خوبي از عزت و حقوق ملت در مذاکرات هسته اي دفاع خواهند كرد موج - رييس جمهوري دانشگاه ها را اميد جامعه براي رفع نيازمندي‌هاي فراوان و گوناگون موجود دانست و تصريح كرد: اعضاي جامعه دانشگاهي و علمي كشور به ويژه در اين مقطع حساس تاريخي ، مسئوليت سنگين‌تري براي رفع نيازهاي جامعه و هدايت آن به سمت اخلاقي‌تر و انساني‌تر شدن بر عهده دارند.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني روز سه‌شنبه در ضيافت افطار با اساتيد دانشگاه‌ها با تسليت ايام شهادت مولاي متقيان اميرالمؤمنين حضرت علي (ع)،ائمه اطهار(ع)را بهترين استادان براي زندگي و علم و دانش‌آموزي معرفي كرد و گفت: مروري بر زندگي و سيره ائمه(ع) به خوبي به ما مي‌آموزد كه چگونه بايد زندگي كنيم و چگونه بايد علم را فراگرفته و دانش توليد كنيم. 
رييس جمهوري اظهارداشت:رفتار اميرالمؤمنين(ع) در قبال قاتل خويش آن هم در حالي كه فاصله اندكي با شهادت دارد، به ما درس زندگي مي‌دهد و ايشان پس از رسول گرامي اسلام(ص) بزرگترين استاد، براي جامعه بشري هستند.
دکتر روحاني با بيان اينكه در تاريخ نظير ندارد كه كسي در آخرين لحظات زندگي‌اش به فرزندانش توصيه كند كه با قاتل من به عدالت رفتار كنيد، تاکيد کرد: دانشگاهي كه ما مي‌خواهيم همين است؛ دانشگاه اعتدال كه نه سياست را كنار مي‌گذارد و نه غرق در سياست مي‌شود و نه اخلاق را كنار مي‌گذارد و نه به بهانه اخلاق مانع آزادي مي‌شود. مسير رسيدن به اين دانشگاه را اميرالمؤمنين(ع) براي ما تعريف و تبيين كرده است.
رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تصريح به اينكه آرزوي ما پيروي از حضرت علي(ع) و شيعه ايشان بودن است، اظهار داشت: شما اساتيد بايد با قلم، بيان و تدريس ، حقايق را براي مردم بازگو كنيد. بروز شرايط احساسي پس از هر انقلاب طبيعي است، اما امروز ۳۶ سال از پيروزي انقلاب اسلامي گذشته و ديگر دوران احساسات سپري شده و بايد واقعيات را تبيين كنيم تا جامعه ما بداند كه در دنيا چه خبر است و چگونه بايد با دنيا تعامل كنيم و مدارا كردن و ايجاد فضاي آزاد عادلانه و رودرروي هم قرار نگرفتن را بياموزيم.
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با آرزوي موفقيت براي كشور و مردم در همه عرصه‌ها تصريح كرد: اميدوارم در عرصه سخت مذاكرات هسته‌اي نيز پيروز شويم. كساني كه امروز در مصاف هسته‌اي ايستاده و مذاكره مي‌كنند، تربيت شده همين دانشگاه هستند و از همان توان دانشگاهي خود براي به سرانجام مطلوب رسيدن مذاكرات استفاده مي‌كنند.
دكتر روحاني خاطر نشان ساخت: روزي كه مذاكرات به سرانجام مطلوب برسد، خواهيد ديد كه فرزندان دلاور شما چگونه در اين مصاف و در برابر قدرت‌هاي جهان ايستاده و مذاكره كردند. خدا را گواه مي‌گيرم كه هر وقت متن لحظه به لحظه مذاكرات را ديدم به سهم خودم مغرور شده و مباهات كردم كه چگونه فرزندان دلاور شما به خوبي از عزت و حقوق ملت دفاع كردند و پس از اين نيز دفاع خواهند كرد تا خيرات و ثمرات آن نصيب ملت شود.
رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه دانشگاه نبايد صرفا مركز توليد كتاب و مقاله باشد، گفت: دانشگاه مطلوب دانشگاهي است كه براي اداره مطلوب جامعه مدير تربيت كند. دانشگاه بايد كمك و حامي دولت در اداره كشور بوده و بتواند با كارآفريني و توليد علمي كه منتج به توليد ثروت و قدرت شود، نيازهاي جامعه را برطرف كند.
رييس جمهوري افزود: امام علي(ع) به ما آموخت كه چگونه زندگي اخلاقي‌تر و انساني‌تر داشته باشيم و اگر قرار است، زندگي ما به سمت اخلاقي‌تر و انساني‌تر شدن پيش برود، بايد ببينيم كه كدام دانش و علم است كه ما را در رسيدن به اين هدف ياري مي‌كند.
دكتر روحاني با تأكيد بر اينكه علم و رشد علمي كه معيار آن صرفاً توليد و انتشار مقالات علمي باشد ما را در دستيابي به زندگي اخلاقي‌تر و انساني‌تر ياري نمي‌كند، اظهار داشت: توليد كتاب و مقاله در دانشگاه‌ها به عنوان مقدمه توليد علم ضروري است.
رييس جمهوري در ابتداي سخنان خود با تبيين عظمت، شايستگي‌ها و مقام والاي حضرت علي(ع) گفت: آن امام بزرگوار موجب فخر و افتخار همه شيعيان و پيروانش است. او بزرگترين استاد جامعه و درمانگر دردهاي جامعه بشري بعد از پيامبر عظيم‌الشأن(ص) بود.
دكتر روحاني از جمله ويژگي‌هاي حضرت علي(ع) را پيشتاز و داوطلب بودن ايشان در صحنه‌هاي مختلف جهاد، اخلاق، كمك به مظلومان و هدايت جامعه دانست و اظهار داشت: بايد مسير عدالت و اعتدال را كه از جمله خصايص حضرت علي‌(ع) در همه عرصه‌ها بود، انتخاب كرده و به كار گيريم. 
پيش از سخنان رييس جمهوري دكتر محمد فرهادي وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به وجود ۱۴۹ دانشگاه در ميان ۱۷۹۴ موسسه آموزش عالي در كشور گفت: امروز ۷۷۶ پژوهشگاه و پژوهشكده، ۳۶ پارك علمي فناوري، ۱۵۰ مركز رشد علمي و ۱۵۰۰ شركت دانش بنيان فعال در كشور داريم و ۴ هزار متقاضي تأسيس شركت‌هاي دانش‌بنيان نيز در كشور وجود دارند.
وي با اشاره به آمار ۴ ميليون و ۶۰۰ هزار نفري دانشجويان كشور و بيش از ۷۰ هزار نفر اعضاي هيأت‌هاي علمي افزود: تعداد قابل توجهي از دانشگاه‌هاي بزرگ ما در ميان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان و ۱۰۰ دانشگاه برتر آسيا قرار دارند.
سيدحسن هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز در اين جلسه با تجليل از زحمات شبانه‌روزي تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان اظهار داشت: بايد از شخص دكتر روحاني نيز در اين زمينه تقدير كنيم چرا كه خود شاهد پيگيري‌هاي بي‌وقفه و بي‌خوابي‌هاي ايشان در پيگيري مباحث و مذاكرات هسته‌اي بوده‌ام .
وي افزود: اميدوارم هر چه سريع‌تر اين مذاكرات به سرانجام مطلوب برسد چرا كه تحريم‌هاي گسترده هم در عرصه سلامت و هم در عرصه رشد علمي ما را تحت تأثير قرار داده و با رفع اين تحريم‌ها و افزايش تعاملات و رفت و آمدهاي علمي رشد علمي كشور نيز تسريع خواهد شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن