تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803927209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش نرخ بیکاری درسه ماهه نخست سال 94درگلستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: خبرگزاری پانا: کاهش نرخ بیکاری درسه ماهه نخست سال 94درگلستان خبرگزاری پانا:حسینقلی قوانلو: گلستان در 3 ماهه نخست 94 ، 25 درصد افزایش صادرات عیرنفتی داشته است که همین عامل سبب شده این استان سرآمد همه ی استان های کشور در زمینه صادرات غیرنفتی باشد
۱۳۹۴ سه شنبه ۱۶ تير ساعت 12:56

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، مهندس حسینقلی قوانلو مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان، در ابتدای نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با بیان اینکه، همه ما باید با کار و تلاش مضاعف و هم افزائی بخش دولتی و خصوصی صنعت استان را به جایگاه واقعی خودش برسانیم، از دست اندر کاران حوزه صنعت و معدن، سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و کارآفرینان قدردانی کرد. وی با اشاره به صدور جواز تأسیس کارخانه فولاد استان، در خصوص صدور جواز تأسیس پروژه بزرگ یک و نیم میلیارد دلاری (DDF) گفت: امیدواریم، مطالعات (DDF) توسط (ایمیدرو) هرچه سریعتر انجام شود تا این پروژه بزرگ 5000 میلیارد تومانی که هم میزان سرمایه گذاری و هم میزان اشتغالش دو برابر پروژه فولاد استان است تا پایان سال 94 در شهرک پالایش گرگان اجرائی شود.
قوانلو در ادامه با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد در گلستان، می تواند قدم بسیار مثبتی برای ایجاد اشتغال و رونق توسعه پایدار در استان داشته باشد، یکی از بزرگترین اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را تشکیل منطقه آزاد اینچه برون عنوان کرد و گفت: همانطور که دکتر صادقلو، استاندار محترم گلستان، در گزارش خبری خود اعلام کردند، ما موفق شدیم تصویب منطقه آزاد را در شورای مناطق آزاد و در هیئت وزیران به امضاء برسونیم و امیدواریم حالا که این طرح به مجلس ارائه شده، تا انتهای سال 94 تشکیل شود.
این مقام مسئول استانی، در قسمت دیگر از این نشست به عملکرد بخش های مختلف سازمان صنعت، معدن و تجارت در 3 ماهه نخست سال 94 اشاره کرد و با بیان اینکه در این 3 ماه، گلستان تقریبأ جزو استانهای نمونه از لحاظ صدور پروانه بهره برداری بوده، تأکید کرد: یکی از برنامه های این سازمان در سال 94 صدور 25 پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بالغ بر 18 میلیارد تومان بود که در مقایسه با صدور 15 پرونده سال قبل رشد 67 درصدی داشتیم.
وی همچنین به رشد 30 درصدی میزان سرمایه گذاری و بهره برداری این 25 پروانه نسبت به سال 93 اشاره کرد و گفت: میزان اشتغال پیش بینی شده برای این 25 مورد 190 نفر بوده که نسبت به اشتغال سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.
مهندس قوانلو در خصوص چگونگی سنجش عملکرد سازمان توسط وزارتخانه، شاخص بعدی در عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت را صدور جوازهای تأسیس عنوان کرد و گفت: در 3 ماهه نخست امسال 88 فقره جواز تأسیس صادر کردیم که از لحاظ تعداد نسبت به 64 جواز صادره سال قبل رشد 37/5 درصدی داشتیم.
وی همچنین میزان اشتغال پیش بینی شده برای این 88 فقره جواز تأسیس را 3000 نفر و میزان سرمایه گذاری آن را بیش از 3000 میلیارد تومان بیان کرد و اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری جواز تأسیس در 3 ماهه امسال 30، 40 برابر سال گذشته بوده که نزدیک به 2500 میلیارد تومان آن به کارخانه فولاد اختصاص دارد.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان در 3 ماهه نخست 94 گفت: در حال حاظر نرخ بیکاری استان گلستان، طبق آماری که مرکز آمار کشور ارائه کرده 12/07 درصد می باشد و نسبت به بهار سال 93 که 13/07 درصد و زمستان 93 که 14/03 درصد بوده کاهش قابل توجه ای داشته است.
وی با اشاره به نرخ مشارکت (تعداد افراد جویای کار) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در 3 ماهه نخست 94، گفت: در بهار سال گذشته نرخ مشارکت ما 36/01 درصد بوده اما در بهار امسال این نرخ به 38/5 درصد افزایش پیدا کرده، یعنی حدود 40 ، 50 هزار نفر در استان جویای کار افزایش پیدا کرده و به همان نسبت هم یک درصد نرخ بیکاری ما پائین آمده که این امر قابل توجه است.
قوانلو همچنین با بیان اینکه گلستان بیست و چهارمین استان از حیث بیکاری در کشور و جزو 6 استان با نرخ بیکاری بالا است، به میانگین 10/07 درصدی نرخ بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری 12/07 درصدی درحد شأن استان گلستان نیست و امیدواریم با تلاشهائی که در ادامه سال 94 و سالهای بعد انجام خواهد شد نرخ بیکاری را کاهش داده و به آنچه که شأن استان ما که همان نرخ بیکاری تک رقمی است، برسیم.
وی در ادامه این نشست خبری، با تأکید براینکه بزرگترین ظرفیت استان گلستان، تجارت خارجی و صادرات غیرنفتی است، در مورد عملکرد تجارت خارجی به صادرات 80 میلیارد دلاری گمرکات استان اشاره کرد و گفت: گلستان در 3 ماهه نخست 94 ، 25 درصد افزایش صادرات غیرنفتی داشته است که همین عامل سبب شده این استان سرآمد همه ی استان های کشور در زمینه صادرات غیرنفتی باشد.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در خاتمه این نشست، کسب رتبه سوم کشوری در خصوص صادرات غیرنفتی در سال 93 را مدیون زحمات و تلاش های تجار، اتاق بازرگانی، خانه صنعت و بخش خصوص دانست و تصریح کرد: ما به دلگرمی عملکرد سال 93، امسال برنامه 600 میلیون دلاری را ارائه کردیم، که منوط به تحقق یک سری مسائل از جمله فعال شدن خط ریلی استان است، که ان شاء الله با فعال شدن این خط ریلی بتوانیم به تعهداتی خود عمل کنیم.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن