تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803922168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش امیدوار کننده نرخ بیکاری پس از دوسال در مازندران/ گردشگری درصدراشتغال آفرینی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کاهش امیدوار کننده نرخ بیکاری پس از دوسال در مازندران/ گردشگری درصدراشتغال آفرینی پایگاه خبری وارش نیوز در ستون اختصاصی اخبار مهم خود در مطلبی با عنوان" کاهش امیدوار کننده نرخ بیکاری پس از دوسال در مازندران/ گردشگری در صدر اشتغال آفرینی" پیام نوید بخشی در بخش اقتصاد استان انتشار داد.


در این مطلب می خوانیم: آمارها نشان می دهد که اقتصاد مازندارن در حال پوست اندازی است و سیاست های تازه اقتصادی که بر مبارزه با فساد و نظم مالیاتی استوار است خروجی مناسبی داشته است.براساس آخرین گزارش این مرکز نرخ متوسط بیکاری در بهار سالجاری به 10 رسیده است که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 0/4 درصد و در قیاس با زمستان سال 93 کاهش چشمگیر 4/2 درصدی را ثبت نموده که در 4 سال اخیر بی سابقه است.
بالاخره انتظارها به پایان رسید و آخرین گزار های مرکز آمار ایران نشان داد که بعد از 28 ماه وضعیت اشتغال و نرخ مشارکت اقتصادی در مازندران بهبود یافته است.
آمارها نشان می دهد که اقتصاد مازندارن در حال پوست اندازی است و سیاست های تازه اقتصادی که بر مبارزه با فساد و نظم مالیاتی استوار است خروجی مناسبی داشته است.
بر اساس همین آمار نرخ مشارکت اقتصادی که از جمله شاخص های مهم توسعه اقتصادی به شمار می آید نیز بهبود یافته است. نرخ مشارکت اقتصادی 39/8 درصدی در زمستان سال 93 به 42/1 درصد در بهار سال جاری افزایش یافته است و در قیاس با مدت مشابه سال گذشته نیز رشدی 2درصدی داشته است.
این نخستین بار در 10سال گذشته است که شاخص های اقتصادی مازندران پس از رکود و نزولی 28ماهه چنین رشدی را تجربه می کنند.
اصل ترین دلیلی کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در مازندران را باید در افزایش امیدها برای توافق هسته ای، افزایش سطح درآمد داخلی به علت حجم بالای سفرها در بهار امسال، ثبات نسبی سیاسی و امنیتی، افزایش فعالیت برخی از شهرداری ها در حوزه عمرانی ، تلاش استانداری مازندران برای افزایش ضریب نفوذ بانک ها در اقتصاد استان و رویکرد تازه سیستم بانکی در راستای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی جستجو کرد.
این موفقیت را باید به فال نیک گرفت و همزمان هوشیاز بود که بحران هایی نظیر کم آبی، بوروکراسی آزاردهنده اداری، غیرتخصصی بودن مسئولان و و مقطعی بودن واکنش به توافق هسته ای این بهبود آماری را تهدید می کند.
بررسی شاخص های بهبود نسبی اقتصادی نشان می دهدکه در میان سه بخش عمده خدمات، صنعت و کشاورزی، بخش خدمات با سردمداری گردشگری بیشترین تاثیر را در کاهش نرخ بیکاری و افزایش ضریب اشتغال داشته است.
در نخستین قدم باید این بهبود وضعیت اقتصادی را به فال نیک بگیریم اما مسئله ای به مراتب مهمتر از آن حفظ این وضعیت در استان است که متاسفانه چندان برنامه ریزی دقیقی برای آن به چشم نمی خورد.
به یاد داشته باشید که همواره حفظ وضعیت موجود به مراتب دشوار تر از ارتقاء آن است. تجربه اقتصادی سال های 85 تا 88 به خوبی موید این مسئله است که اگر برنامه ای مدون و واقع بینانه برای ثبات اقتصادی وجود نداشته باشد حتی یک شبه شاخص ها سقوط خواهند کرد و موفقیتی که با خون دل خوردن و در طول چند سال به دست آمده یک شبه از دست خواهد رفت.
همه نهادها و مسئولان اقتصادی و مالی باید برنامه ای دقیق برای حفظ این روند صعودی در پی بگیرند تا پس از گذشت تابستان و کاهش حجم سفرهای توریستی به استان شاهد افت مجدد شاخص ها نباشیم. در این زمینه نباید تصمیم های تازه استاندار مازندران، معاون عمرانی و مسئول جدید سازمان برنامه و بودجه استان را نادیده گرفت.
همچنین تلاش های سیاسی برای افزایش ضریب امنیت و جدیت در مبارزه با فساد و موادمخدر نیز از جمله عوامل غیرمستقیمی است که در دراز مدت تاثیر خود را در بهبود شاخص های اقتصادی می گذارد.
گروه اقتصادی وارش نیوز ضمن خسته نباشید به دولت در مازندران بسیار امیدوار است که مسئولان ارشد استان با استفاده از ظرفیت های کارشناسی رسانه ها ضمن اطلاع رسانی در این زمینه، بسترها را برای حفظ و ارتقاء جایگاه اقتصادی استان فراهم کنند.
آنچنان که پیش از این نیز در مطالب و گزارش های تخصصی اقتصادی بیان شده است پیشنهاد گروه اقتصادی وارش نیوز این است که حفظ نظم مالی، ساماندهی به وضعیت مالیات ها و حمایت سیستم بانکی از تولیدکنندگان واقعی سه ضلع مثلثی است که در کنار مبارزه جدی و مداوم با فساد می تواند به حفظ وضعیت موجود و زمینه سازی برای رشد اقتصادی کمک کند.ک/3
6026/6097



16/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن