تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798781281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازی واحدهای راکد کمک به حفظ سرمایه ملی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گام بلند مدیریت ارشد استان در عرصه تولید؛ راه اندازی واحدهای راکد کمک به حفظ سرمایه ملی کرمانشاه - ایرنا - رفع موانع تولید و فراهم کردن زمینه ای برای راه اندازی و فعال نمودن واحدهای راکد یکی از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید است و مجموعه اقدامات صورت گرفته طی دو سال اخیر موجب تغییرات قابل توجهی در عرصه تولید کشور شده است.


به گزارش ایرنا روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز دوشنبه گزارش داد؛ مدیریت ارشد استان در راستای سیاست های کلی دولت تدبیر و امید در زمینه فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی راکد اقدامات خوبی را طی مدت حضورش در استان انجام داده که منجر به آغاز به کار مجدد 40 واحد صنعتی شده است.

** واحدهای راکد سرمایه های ملی هستند

دولت تدبیر و امید از زمان آغاز به کار با مجموعه ای از واحدهای راکد و نیمه فعال روبرو بود همانگونه که دکتر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سفر اخیر به کرمانشاه عنوان کرد بیش از هشت هزار پروژه نیمه تمام در قالب طرح های گوناگون از دولت قبلی برجای مانده است.
دولت تدبیر و امید هرچند در آغاز راه فشار سنگین مسایلی همچون تحریم های اقتصادی بین المللی، تورم 40 درصدی، رکود نفسگیر بازار و همچنین پرداخت یارانه ها را بر دوش خود به شدت احساس می کرد ولی در لزوم راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی راکد به عنوان سرمایه های ملی تردیدی به خود راه نداد.
مدیریت ارشد استان نیز در همین راستا برداشتن موانع موجود بر سر راه فعالیت های اینگونه واحدها را به عنوان یکی از استراتژی و راهکار برای توسعه صنعت استان در پیش گرفت یک راهکار مناسب و ارزشمند که می تواند به اشتغال زایی و کارآفرینی بیشتر کمک کند.

** برگزاری جلسات مستمر برای احیای واحدهای راکد و نیمه فعال

با توجه به سرعت تغییر تکنولوژی در دنیا باید پیش از آنکه تکنولوژی به کار رفته در این واحدها از رده خارج گردد، آن تعدادی که امکان راه اندازی مجدد دارند شناسایی شده و خیلی سریع وارد چرخه تولید شوند.
در اولین گام معاونت برنامه ریزی و اشتغال استاندار از ابتدای سال 93 با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدام به شناسایی واحدهای صنعتی راکد و غیرفعال در سطح استان کرد که در این زمینه 210 واحد شناسایی شدند.
در ادامه با تحقیقاتی که صورت گرفت موانع موجود بر سر راه فعالیت این تعداد مورد شناسایی قرار گرفتند.
عمده ترین مشکلات این واحدها مربوط به عدم بازپرداخت اقساط بانک ها، نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش جهت راه اندازی و یا به روز کردن تجهیزات خط تولید می شد.
یکی از برنامه های مدیریت ارشد استان در سال 93 برگزاری منظم جلسات کمیته رفع موانع تولید در زیرمجموعه کارگروه اقتصادی بود که با هدف احیای این واحدهای راکد برگزار شده است.
در این نشست ها معاونت برنامه ریزی استاندار، مدیرکل اقتصادی، مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیران بانکی و مالیاتی و مدیران سازمان ها، ادارات و شرکت هایی همچون محیط زیست، تأمین اجتماعی، بهداشت، برق، آب و گاز به شکل مستمر و بنا به ضرورت حضور داشته اند تا مشکلات و موانع موجود بر سر راه واحدهای تولیدی با حضور مدیران این واحدها از نزدیک مورد بحث و بررسی قرار گیرد و راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات مطرح شده اتخاذ شود.
در گام پایانی در خصوص موارد مهم تر نیز جلسات متعددی به ریاست استاندار محترم تشکیل شده و تصمیمات کلان تر در این زمینه اتخاذ شده است.
رویکرد کلی مدیریت ارشد استان بر این مبنا بوده که این واحدها هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند و اگر این اطمینان حاصل شد که مدیری ناتوان از فعال کردن مجموعه تحت مدیریت خویش می باشد، برای از رده خارج نشدن این سرمایه ملی، روند تملیک واحد مزبوطه توسط بانک عامل هر چه سریعتر انجام شود و در ادامه سرمایه گذار جدید جایگزین گردد.

** راه اندازی بیش از 40 واحد راکد ثمره تلاش های صورت گرفته

طی این مدت با تلاش هایی که صورت گرفت در سال 93 بیش از 40 واحد راکد با اشتغال 849 نفر به چرخه تولید بازگشتند.
این روند در سال جدید با قدرت دنبال شد و از اوایل خرداد نیز با توجه به احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی این روند توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای با جدیت دنبال می شود و این امیدواری وجود دارد که در سال جاری واحدهای راکد بیشتری به چرخه تولید بازگردند.
از یاد نبریم با توجه به میزان بالای بیکاری در استان، راه اندازی مجدد این واحدها می تواند به ایجاد اشتغال بیشتر، رونق فضای کسب و کار و بهبود وضعیت معیشت مردم کمک کند و از همه مهم تر بستری را فراهم نماید تا جوانان بتوانند با اتکا بر یک اشتغال پایدار به تشکیل خانواده بپردازند.
8066



15/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن