تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799213352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیانیه خانه مطبوعات استان البرز به مناسبت روز قلم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بیانیه خانه مطبوعات استان البرز به مناسبت روز قلم کرج- ایرنا- خانه مطبوعات استان البرز روزیکشنبه به مناسبت روز قلم بیانیه ای صادر کرد.


به گزارش ایرنا درمتن این بیانیه آمده است:
«سوگند به قلم وآنچه می نویسد»
الّــــــذِینَ یُبَلِّغُـــونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَــــهُ وَ لَا یَخْشَوْنَ أَحَـــــدًا إِلَّا اللَّهَ وَ کَفَی بِاللَّهِ حَسِیــبًا
از روزی که قلم واسطه آسمان و زمین گردید اندیشه و سعادت با قلم پیمانی بستند که هیچگاه گسستنی نخواهد بود؛ لذا اهل قلم و مسولین رسالت سنگینی را بردوش دارند تا جایگاه فاخر قلم حفظ شود.
درتقویم رسمی روز 14 تیر به عنوان «روزقلم» نامگذاری شده است بی شک، قلم و اهل قلم دارای جایگاه حساس وارزشمندی است؛ تا آنجاکه قلم ارزشی به اندازه منزلت انسان دارد و خداوند رحمان و رحیم درمعجزه مکتوب خود ، به آن قسم یاد می کند.
امروزه مطبوعات و رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی نقش بی بدیلی را درتعالی و پیشرفت درشئون مختلف جامعه ایفا می کنند و در قاموس تلاشگران این عرصه،چیزی جز خدمت بی منت به یکایک افراد جامعه نیست.
جایگاه ویژه این قشر دلسوز که درکلام حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره مورد تاکید و احترام بوده، برای مردم ایران اسلامی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد و یقینا تقویت رسانه ها و فعالان این عرصه ازسوی مردم و مسئولان گامی بلند درجهت اعتلای همه جانبه ایران اسلامی خواهد بود.
دراین میان ، استان البرز به عنوان جوانترین استان کشور با چالشهایی درحوزه رسانه مواجه می باشد که اگر همگامی، تعامل و یاری مردم شریف استان و مسئولان ساعی آن قرین فعالیتهای اهالی رسانه نباشد، نیل به اهداف غایی تشکیل این استان با دشواری توامان خواهد شد.
کارکرد رسانه ها در نگاه مقام معظم رهبری تا جایی است که معظم له فرمودند: من مطبوعات را یک پدیده ‏ضروری ولازم و اجتناب ‏ناپذیر برای جامعه‏ خودمان و هرجامعه‏ای می دانم. بنده برای مطبوعات سه وظیفه قائلم: 1- نقد و نظارت. 2- اطلاع رسانی صادقانه و شفاف. 3- طرح وتبادل آراء و افکاردرجامعه.»
یقینا مسئولان استان نیز به این امر وقوف کامل دارندکه نقد، همواره بعنوان یاریگر آنان بوده و در راستای بهبود سطح خدمت رسانی به مردم صورت می گیرد و بطور طبیعی در فضای نقد و نقادی امکان جلب رضایت همگان وجود نخواهد داشت و بدیهی است که کدورتهای احتمالی نیز متعاقب هر نقدی شکل بگیرد.
به طور قطع قانون، مردم و مسئولان تصدیق می کنند که شکایت و پیگرد قضایی، راهکار جبران هر نارضایتی وکدورتی نبوده و نیست و این مجال قانونی می تواند به عنوان آخرین راهکار در راستای استیفای حقوق تضییع شده درمقابل رسانه ها بکارگرفته شود، همانطورکه درماده 23 قانون مطبوعات نیز، شکایت بعنوان آخرین راهکار درنظرگرفته شده است.
همچنین بازخوانی کارنامه رسانه این نظام اسلامی می تواند نقاط عطف حضور خبرنگاران و فعالان رسانه ای در خنثی سازی سناریوهای دشمن در راستای سیاه نمایی، دروغ پردازی، شبهه افکنی و تلاش برای خاموش ساختن طنین گفتمان انقلاب اسلامی وصدای ملت ایران را آشکارکند؛ ازاین رو انتظارمی رود:
1.با توجه به اصل 24 قانون اساسی جمهوری اسلامی و فصول دوم و سوم و مواد 2 ، 3 ، 4 و 5 قانون مطبوعات جمهوری اسلامی ایران و همچنین بانزدیک بودن روزخبرنگار، مسئولان محترم استان با سعه صدر توام با رافت و مهربانی، زمینه را برای رشد و ارتقاء سطح کمی وکیفی رسانه ها مهیا نموده وقشر فرهیخته رسانه ای استان که هدفی جز اطلاع رسانی در راستای اصلاح امور و افزایش امید دربین مردم شریف ندارند را با پرونده های متعدد قضایی مواجه نکنند.
2.ازسوی دیگر با توجه به فصل چهارم قانون مطبوعات و مواد 6 و 7 و تباصر آن، ضروری است تا همکاران ساعی و پرتلاش رسانه ای (که باکمترین امکانات ممکن، دشواریهای شغلی و... درجهت آگاه سازی وخدمت بی منت به شهروندان گام برمی دارند)، ضمن رعایت اصول قانون مطبوعات و التزام و پایبندی به اخلاق رسانه ای، امکان شکایت و اعتراض برخی افراد را که در معرض نقد رسانه ها قرارمی گیرند را ازآنها سلب کنند.
در این میان رسانه ها که همواره نقش بازوی فرهنگی و اطلاع رسانی سیستم قضایی را به خوبی ایفا نموده اند این انتظار بجا از یکسو وجود دارد که شیوه مواجهه دستگاه قضایی با آنان در فضایی محترمانه و متناسب با شخصیت اجتماعی این قشر شریف باشد و از سوی دیگر به عنوان ملجاء دادخواهی و رسیدگی به شکایات، براساس اصل 168 قانون اساسی و مواد 30 و 34 قانون مطبوعات جمهوری اسلامی ضمن تسریع در شکل گیری هیات منصفه مطبوعات، نقش تعیین کننده ای در مناقشات احتمالی میان مسئولان و اهالی رسانه را ایفا کند که این نقش اثرگذارکمک شایانی در ایجاد فضای باز نقد سازنده خواهد داشت.
از این رو ضمن دعوت مجدد از مسئولان محترم در افزایش آستانه نقد پذیری، حمایت خود را از مسئولان خدومی که در راستای رفع مشکلات عدیده خبرنگاران وایجاد بسترهای اطلاع رسانی گام برمی دارند اعلام می داریم. باشدکه درفضای تعامل سازنده میان مردم،رسانه ها و مسئولان شاهد تحقق اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.ک/1
7410/ 6155



14/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن