تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819828188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یکهزار تن گندم در جلفا برداشت می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یکهزار تن گندم در جلفا برداشت می شود تبریز- ایرنا- رییس جهاد کشاورزی جلفا اعلام کرد: امسال بیش از یکهزار تن گندم از 2 هزار و 470 هکتار مزارع آبی و دیمی این شهرستان برداشت می شود.


رضا عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر برداشت گندم از مزارع قره بلاغ، آغ بلاغ، نوشیروان، هلق، شاهمار و کمار سفلی آغاز شده و در سایر مناطق بخش سیه رود برداشت این محصول به صورت پراکنده ادامه دارد.
وی یادآور شد: امسال با توجه به بارندگی های قابل توجه و به واسطه فعالیت های ترویجی و مبارزه به موقع با علف های هرز و آفت سن پوره، شاهد افزایش محصول گندم از 120 تن در سال گذشته هستیم.
رییس جهاد کشاورزی جلفا تشریح کرد: 90 درصد برداشت محصول گندم با استفاده از چهار دستگاه کمباین موجود در شهرستان به صورت مکانیزه صورت می گیرد.
عباسی خاطرنشان شد: محصول گندم کشاورزان به نرخ تضمینی یازده هزار و 500 ریال توسط مراکز خرید و با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی خریداری می شود.
شهرستان جلفا به دلیل تنوع آب و هوایی، بهره مندی از آب رودخانه ارس و وجود دشت های حاصلخیز گوردیان و گلفرج برای توسعه کشاورزی و باغداری مستعد بوده و زراعت و باغداری از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است.
در کنار فعالیت های کشاورزی، طی سال های اخیر و با حمایت ویژه دولت، پرورش آبزیان با احداث چاه و تسهیل در صدور مجوز در سواحل رودخانه ارس به عنوان یک فعالیت مکمل و همسو با فعالیت های کشاورزی در شهرستان جلفا رواج یافته است.
وجود مراتع غنی به واسطه بارندگی های قابل توجه نیز باعث رونق بره پروری شده و در بین روستاییان مرزی شهرستان رایج است.
شهرستان جلفا با 56 هزار نفر جمعیت در فاصله 125 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد.
7222/518



14/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن