تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804728591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنچه براي رونق بخشيدن به بازار سرمايه لازم است، مشخص شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۲۰ب.ظ)
جهانگيري از طيب نيا خواست: آنچه براي رونق بخشيدن به بازار سرمايه لازم است، مشخص شود موج - معاون اول رئيس جمهور از وزير امور اقتصادي و دارايي خواست جلساتي را تشکيل دهند تا هر آنچه براي رونق بخشيدن به بازار سرمايه لازم است مشخص شود و برنامه‌اي مدون براي يک دوره زماني خاص تهيه شود.
به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري ظهر امروز (شنبه) در جلسه‌اي با حضور اعضاي شوراي عالي بورس اظهار داشت: اقتصاد ايران در طول ساليان گذشته يک اقتصاد دولت محور بوده و عليرغم ابلاغ سياست‌هاي کلي اصل 44 قانون اساسي، اين شرايط هنوز تغيير مناسبي نداشته، لذا نيازمند ادامه اصلاحات در قوانين و مقررات و تغيير در ذهنيت‌ها و رويکردها هستيم.
وي از اعضاي شوراي عالي بورس و شوراي پول و اعتبار خواست به بررسي و مطالعه دقيق مشکلات کنوني بازار سرمايه پرداخته و مشخص کنند که اگر بخواهيم بازار سرمايه کارکرد واقعي خود را داشته و نقش فعالي در تأمين مالي اقتصاد کشور داشته باشد، چه چالش‌ها و موانعي بايد از پيش روي برداشته شود.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به سهم نامناسب بازار سرمايه در اقتصاد کشور تاکيد کرد: نيازمند آن هستيم که بازار سرمايه بخش زيادي از تأمين مالي اقتصاد را بر عهده بگيرد.
جهانگيري همچنين با اشاره به رويکرد دولت يازدهم مبني بر تلاش در جهت اصلاح قوانين و مقررات دست و پا گير تصريح کرد: دولت تدبير و اميد مصمم است قوانين و مقررات دست و پا گير را اصلاح کرده، موانع حضور مناسب بخش خصوصي در اقتصاد کشور را بردارد و بستر تسهيل امور و فرايندها را مهيا سازد.
وي در ادامه اين جلسه با تاکيد بر اين که ورود مردم به بورس نيازمند مشورت‌هاي دقيق اقتصادي است خاطرنشان کرد: بايد در اين زمينه کار فرهنگي انجام شود تا مردم در مقاطعي که احساس مي‌کنند بازار سرمايه از سود خوبي برخوردار است، به صورت ناگهاني و بدون اطلاع کافي، سرمايه‌هاي خود را به سمت بورس هدايت نکنند، بلکه با اشراف و آگاهي کافي از ابعاد و زواياي مختلف بورس در اين زمينه گام بردارند تا متحمل خسارت احتمالي نگردند.
معاون اول رئيس جمهور همچنين با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده ازسوي اعضاي شوراي عالي بورس گفت: دولت همه توان و اختيارات خود را به کار خواهد گرفت تا مشکلاتي چون تحريم‌هاي ظالمانه دشمنان را برطرف سازد، با اين حال ممکن است برخي اقدامات اصلاحي، نيازمند برنامه‌هاي بلند مدت باشد که حل آن‌ها نيازمند بررسي دقيق و آسيب شناسي و سپري شدن مدت زمان لازم است.
جهانگيري با بيان اين که هم اکنون واحدهاي بزرگ صنعتي و اقتصادي حاضر در بورس کشور نظير فولاد، سيمان، پتروشيمي و... با مشکلاتي مواجه هستند، از وزير امور اقتصادي و دارايي خواست جلساتي را تشکيل دهند تا هرآنچه براي رونق بخشيدن به بازار سرمايه لازم است مشخص شود و بتوانيم برنامه‌اي مدون براي يک دوره زماني خاص تهيه کنيم و در جهت حل مشکلات و رونق بازار سرمايه حرکت کنيم.
در اين جلسه وزير امور اقتصادي و دارايي نيز با بيان اين که توسعه پايدار کشور نيازمند حل مشکلات بازار سرمايه است، اظهار داشت: با اقدامات خوبي که اخيراً توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گرفته، گام‌هاي موثري در جهت شفافيت و تسهيل امور برداشته شده و ضمن انجام برخي اصلاحات، بسياري از درخواست‌هاي فعالان بازار سرمايه تحقق يافته است.
در اين جلسه که وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس اتاق بازرگاني نيز حضور داشتند، رئيس کل بانک مرکزي با بيان اينکه رونق در بازار بورس و سرمايه نيازمند برخورداري از يک اقتصاد باز است که در آن خبري از دستور و دخالت نامناسب دولت در امور مربوط به بخش خصوصي نباشد، گفت: اگر خواهان رونق در بازار سرمايه هستيم بايد اين شرايط را فراهم سازيم تا شاهد تعادل و رونق در اين بازار باشيم.
دکتر سيف همچنين لازمه ثبات اقتصادي را جلوگيري از نوسانات و تعادل‌بخشي امور مختلف دانست و افزود: اگر تعادل در اقتصاد کشور حاکم باشد سرمايه گذار جرأت پيدا مي‌کند تا نسبت به سرمايه گذاري اقدام نمايد.
در اين جلسه رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار هم گزارشي از وضعيت بازار سرمايه در کشور ارائه کرد و با تاکيد بر اينکه بازار سرمايه نيازمند آن است که از شفافيت کافي برخوردار باشد، خواستار حمايت هرچه بيشتر دولت از شرکت‌هاي فعال در بورس و بازار سرمايه و رفع برخي از موانع قانوني، اداري و مالي شد.
در ادامه اين نشست برخي اعضاي شوراي عالي بورس به ارائه نظرات و ديدگاه‌هاي خود پرداختند و ضمن تبيين و تشريح مشکلات بورس و بازار سرمايه، پيشنهادات و راهکارهاي خود را مطرح کردند.
کمبود نقدينگي در بازار، وجود برخي مقررات و قوانين دست و پا گير در زمينه جذب سرمايه‌هاي خارجي، فقدان قدرت برنامه ريزي و پيش‌بيني بلند مدت براي فعالان اقتصادي، عدم هماهنگي ميان سياست‌هاي اقتصادي سازمان‌ها و دستگاه‌هاي مختلف دولتي، نياز به ايجاد بازارهاي جديد بورسي نظير بازار رهن، بدهي و ارز، حق انتفاع دولت از بخش معادن و عدم پرداخت مطالبات دولت به پيمانکاران از جمله مسائل و مشکلاتي بود که در اين جلسه بعنوان موانع رونق بازار سرمايه مطرح شد و برخي تصميمات لازم اتخاذ شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن