تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798398626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روند آینده بازار سرمایه در ابهام


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فعال بازار سرمایه مطرح کرد
روند آینده بازار سرمایه در ابهام
فعال بازار سرمایه گفت: در حال حاضر ابهامی که حاصل شرایط اقتصادی و وضعیت تحریم‌هاست، به بازار سرمایه تحمیل شده و به تبع آن بازار را دچار سردرگمی کرده است.

آینده روند بازار سرمایه در ابهام
محمد رضا گیوکی فعال بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص روند هفته گذشته بازار سرمایه گفت: شاخص کل بازار سهام، با عبور از سطح 63 هزار واحدی با فشار فروش‌های افراطی، به ویژه از سوی سهامداران حقیقی همراه شده است و نکته قابل توجه این است که فشار فروش به صورت دسته‌جمعی و در کلیه نمادها می‌باشد.  


وی در ادامه بیان کرد: در واقع ماه‌هاست که بازار سرمایه در حال تخلیه کردن هیجان و حبابی است که سال‌های گذشته در خود انباشته کرده است و این روزها معاملات در بورس با حجم و ارزش‌های پايين رقم می‌خورد كه البته همین رشدهای ناچيز يا افت‌های شاخص، نتیجه فعالیت حقیقی‌های بازار است و در این سیر نزولی که در حجم معاملات مشاهده می‌شود. 
 
گیوکی در توضیح نقش حقوقی‌ها بر روند معاملات اظهار کرد: نقش حقوقی‌ها به مراتب کمتر از حقیقی‌ها بوده و این سرمایه‌گذاران خرد و حقیقی بازار بوده‌اند که تاکنون بیشتر حجم معاملات را به دوش کشیده اند؛ تعداد دفعات معاملات نیز از دیگر نماگرهای حضور سهامداران حقیقی است که با سرمایه اندک وارد بورس می‌شوند و اثرگذاری آنها بیش از آنکه بر حجم معاملات باشد بر تعداد دفعات معاملات است،  البته اشاره به این موضوع خالی از لطف نیست که کاهش تعداد و حجم معاملات درآمد کارگزارن را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش درآمد آنها شده است. 


فعال بازار سرمایه با اشاره به ابهام موجود در روند معاملات بازار گفت: به هر حال در حال حاضر ابهامی که حاصل شرایط اقتصادی و وضعیت تحریم ها است، به بازار سرمایه تحمیل شده و به تبع آن بازار را دچار سردرگمی کرده است؛ بدیهی است که بورس آینه تمام نمای اقتصاد کشور است و نمی‌توان انتظار این را داشت که حرکت بازار سهام مخالف وضعیت اقتصادی کشور باشد. 


وی با بیان کاهش بازدهی و سودآوری صنایع  افزود: همچنین بازدهی و سودآوری صنایع در حال حاضر کاهش یافته و تنها اتفاقی که می تواند باعث خروج بازار از شرایط کنونی شود، تحولات مثبت در فضای واقعی اقتصادی کشور می‌باشد. 


گیوکی در این باره ادامه داد: در این شرایط طبیعی به نظر می رسد که سهامداران تمایل دارند تا نقدینگی و سرمایه خود را به سمت سایر بازارها همچون پول و مسکن تزریق کنند و تا زمانی که شرایط اقتصادی به همین شکل پیش رود دورنمای شفافی هم برای بازار سرمایه وجود ندارد و حتی تزریق نقدینگی به بازار سرمایه، بی فایده به نظر می رسد، حمایت واقعی می‌بایست در جهتی باشد که شرایط اقتصادی بهبود یابد تا تاثیر مثبت بهبود اقتصاد بر بازار سرمایه نیز حاصل شود.  
 
فعال بازار درخصوص شرایط این روزهای تالار شیشه ای بیان کرد: در نهایت آنچه این روزها در روند معاملات بورس حکم فرماست، نبود انگیزه در معامله گران و سرمایه گذاران است که این عامل کلیت بازار را نیز درگیر ساخته. بازار نیاز به برگشت امید در دل سرمایه گذاران و افزایش اعتماد آنها به بورس دارد، چراکه نبود این عامل با افزایش بی انگیزگی در میان معامله گران، رکود و کاهش حجم بیشتر معاملات را در پی خواهد داشت. 


وی در پایان تاکید کرد: ناگفته نماند که در آخرین روز معاملاتی هفته رشد چشمگیر شاخص کل مورد توجه می باشد اما با توجه به نوسانات بازار در ماه‌های اخیر امید است که مجددا شاهد رشد شاخص به دلیل هیجانات در بازار سرمایه نباشیم و رشد شاخص ها و قیمت سهام ها به صورت اصولی و بنیادی شکل گیرد.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

بلوک 49 درصدی سهام‌ لیدکو در فرابورس واگذار می‌شود
بورس سودی از کاهش نرخ بانکی نبرد
واریز نقدینگی شرایط بازار سرمایه را بهبود خواهد داد
سود بانکی رقیب بزرگ بازار سرمایه / تالار شیشه ای قابل پیش بینی نیست
اجرای صحیح قانون رفع موانع تولید اثرات مثبت بر بازار سرمایه دارد
تمایل سهامداران به خرید سهام شرکت‌های بزرگتر




۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن