تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798323632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اپليکيشن‌هاي هوشمند، نياز آينده بازار سرمايه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۵۷ق.ظ)
اپليکيشن‌هاي هوشمند، نياز آينده بازار سرمايه موج - بسياري از کارشناسان بازار سرمايه بر اين باورند که امروز ديگر، نه تنها استفاده از روش‌هاي سنتي براي انجام معاملات، امري پيش پا افتاده است، بلکه حتي شيوه به کارگيري ابزارهاي نوين نيز در اين بازار بايستي دستخوش تغييراتي اساسي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، با گسترش موج استفاده از تلفن‌هاي هوشمند در سطح جامعه، حالا ديگر نگاه‌ها به سمتي خيره مي‌شود که بتوان با کمک ايده‌هاي نوآورانه و کاربردي کردن ابزارهاي جديد، تمايل عمومي جامعه را به‌ منظور رشد سرمايه‌گذاري‌هاي اقتصادي، به سمت بازار سرمايه جلب کرد.
مدير عامل شرکت داتکس، از شرکت‌هاي هلدينگ فناپ در خصوص نقش نوآوري در فعاليت‌هاي بازار سرمايه گفت: ما با بازارهاي مالي سر و کار داريم و در اين بازار، دو مساله حائز اهميت است؛ يکي جبران عقب‌ماندگي در استفاده از ابزارهاي جديد و دوم نقش فناوري در ابزارها. متاسفانه در ايران، سياست ها به اندازه‌اي نبوده که کاربران را مشتاق به استفاده از ابزارهاي جديد کند و از طرف ديگر، نياز به استفاده از آنها نيز در جامعه به وجود نيامده است.
رفيع‌زاده با بيان اين که ما در استفاده از ابزارهاي نرم‌افزاري نسبت به دنيا عقب هستيم، گفت: تجربه نشان داده، وقتي کاربران به سمت استفاده از نرم‌افزارها مي‌روند با توجه به نيازشان، به سرعت خود را با استانداردهاي کاربردي آن ابزار تطبيق مي‌دهند. در حوزه‌هاي کاربردي مثل بازار سرمايه نيز به همين شکل است، با ورود ابزار، مردم به سرعت خود را با آن هماهنگ مي‌کنند. اين موضوع از طرفي، حتي منجر به گسترش بازار نيز مي‌شود.
وي در ادامه افزود: زماني خريد و فروش اينترنتي سهام، امري غيرقابل باور بود، اما؛ اين پروژه ظرف مدت يک سال در کشور به نقطه مطلوبي از بهره‌برداري رسيد. با وجود اين، امروز بايد بگوييم حتي در معاملات آنلاين نيز نسبت به جهان عقب هستيم و به يک تغيير رويکرد اساسي نياز داريم.
مدير عامل شرکت داتکس با اشاره به اينکه در مرحله بعدي نياز به ابزارهاي هوشمند و مبتني بر دانش، محسوس است، گفت: در حال حاضر تمرکزمان را روي سيستم‌هاي تحليلي و الگوريتمي گذاشته‌ايم.
رفيع‌زاده با اشاره به دسترس‌پذيرتر کردن ابزارها به عنوان يک نياز، گفت: بايد دسترسي به نرم‌افزارهاي مبتني بر تلفن همراه، تبلت و ساير ابزارهاي سيار را تسهيل کرد و در اين مسير، تلاش مضاعفي انجام داد.
وي تصريح کرد: به نظر مي‌رسد پروتکل‌هاي تبادل اطلاعات مالي جهت شفاف‌سازي و همچنين اطلاعات تراکنش‌هاي مالي، هنوز جاي رشد زيادي دارد. به عنوان مثال USSD به عنوان يک پروتکل تبادل اطلاعات، هنوز ابزار امني براي تراکنش‌هاي رقم بالا محسوب نمي‌شود. بنابراين در کنار گسترش معاملات الکترونيکي با تمرکز تصميم‌سازي بايد درصدد تنوع بخشيدن به ابزارهاي جايگزين نيز بود.
رفيع‌زاده تاکيد کرد: ايران نيز همانند ساير کشورها بايد به دنبال گسترش استفاده از ابزارهاي هوشمند در بازار سرمايه باشد. منظور از هوشمند بودن نيز به‌طور مشخص، تحليل هاي مالي و بنيادين و همچنين به کارگيري الگوريتم در خريد و فروش سهام است. از اين رو، فاز بعدي توسعه معاملات آنلاين، استفاده از ابزارهاي هوشمند و تصميم‌ساز در نرم‌افزارها است.
مدير عامل داتکس همچنين در خصوص نرم‌افزار "همراه بورس" اين شرکت که به تازگي از سازمان بورس مجوز فعاليت گرفته است، گفت: داتکس با رويکرد تسهيل ارائه خدمات به مردم از طريق دستگاه هاي تلفن همراه، نرم‌افزار همراه بورس را طراحي کرده است. در گام اول، پيش نيازهاي اوليه بازار سرمايه در اين نرم‌افزار گنجانده شده و در گام‌هاي بعدي در حوزه اپليکيشن‌هاي موبايل، نوآوري‌هاي فرآيندي جديد را مي‌توانيم تعريف کنيم.
به گفته وي، همراه بورس جزو نخستين اپليکيشن‌هاي تلفن همراه در حوزه بازار سرمايه است و در آينده فازهاي توسعه‌اي و تکميلي در لايه گرافيک و همچنين ابزارهاي هوشمند آن به اجرا درمي‌آيد.
امروزه در امريکا و اروپا، نرم‌افزارهاي هوشمند خريد و فروش اينترنتي سهام با قابليت نصب روي تلفن‌هاي همراه، بازار بزرگي را به خود اختصاص داده‌اند؛ چرا که اين نرم‌افزارها به‌طور هوشمند با کمک گرفتن از الگوريتم‌هاي معامله سهام و الگوريتم‌هاي تصميم‌گير، صحيح‌ترين انتخاب را به کاربر پيشنهاد مي‌دهند.
اين در شرايطي است که به تازگي، معدودي از شرکت‌هاي برنامه‌نويس ايراني در حوزه بازار سرمايه، براي خريد و فروش اينترنتي سهام به نوشتن برنامک‌ها و اپليکيشن‌هايي روي تلفن همراه روي آورده‌اند؛ نرم‌افزارهايي که قابليت هوشمندي و تصميم‌گيري هنوز به آنها اضافه نشده، اما؛ مي‌تواند گام بزرگي براي پيشروي در اين مسير جديد تلقي شود. بنابر آمار غير رسمي، کمتر از 5 درصد معاملات آنلاين در بازار سرمايه، در ايران توسط اپليکيشن‌هاي تلفن همراه انجام مي‌شود و به نظر مي‌رسد در صورت هوشمندسازي، نسل بعدي اپليکيشن‌هاي معاملات بازار سرمايه در ايران، تراکنش‌هاي قابل توجهي از معاملات آنلاين سهام را به خود اختصاص دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن