تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796874395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقابله با سياه‌نمايي در سينماي روسيه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مقابله با سياه‌نمايي در سينماي روسيه
دولت روسيه معتقد است با سيستم كنوني كه در اين كشور برقرار است گويي دارد بيش از هر چيز از صنعت فيلم امريكا حمايت مي‌شود تا صنعت توليد فيلم‌هاي روسي؛ به همين خاطر ولاديمير مدينسكي، وزير فرهنگ روسيه مي‌خواهد هم جلوي توليد فيلم‌هاي سياه‌نما در روسيه را بگيرد و هم مشوق‌هايي را براي توليد فيلم‌هاي ميهن‌پرستانه در اين كشور ايجاد كند.
نویسنده : الناز خمامي‌زاده 


دولت روسيه معتقد است با سيستم كنوني كه در اين كشور برقرار است گويي دارد بيش از هر چيز از صنعت فيلم امريكا حمايت مي‌شود تا صنعت توليد فيلم‌هاي روسي؛ به همين خاطر ولاديمير مدينسكي، وزير فرهنگ روسيه مي‌خواهد هم جلوي توليد فيلم‌هاي سياه‌نما در روسيه را بگيرد و هم مشوق‌هايي را براي توليد فيلم‌هاي ميهن‌پرستانه در اين كشور ايجاد كند.
حمايت مالي دولت روسيه از فيلم‌هاي خانگي در اين كشور در سال‌هاي گذشته رو به افزايش گذاشته است اما تنها فيلم‌هايي اين حمايت مالي را كسب كرده‌اند كه فضاي مثبت و روشن داشته‌اند و سياه‌نما نبوده‌اند. در اين مسير به خصوص فيلم‌هاي ميهن‌پرستانه بيشترين حمايت را از دولت روسيه دريافت كرده‌اند. حالا در قدمي ديگر، وزير فرهنگ روسيه معتقد است كه صنعت فيلم داخلي اين كشور بيش از هر چيز به هاليوود نفع مي‌رساند نه به ميهن خود. ولاديمير منديسكي مي‌خواهد تغييرات بزرگي را در اين سيستم ايجاد كند. ‌وزير فرهنگ روسيه درصدد اعمال ماليات بر فروش بر فيلم‌هاي امريكايي و هاليوودي است تا از اين محل بودجه اين كشور براي توليدات محلي را افزايش دهد. اين پيشنهاد درست بعد از تصميم دولت روسيه براي حمايت مالي از فيلم‌هاي ميهن‌پرستانه در اين كشور مطرح مي‌شود. روسيه سخت در تلاش براي ترويج توليد شمار بيشتري از فيلم‌هاي ژانر ميهن‌پرستانه در اين كشور است. مندينسكي گفته است: «‌نمي‌توانم اين را درك كنم كه نظام مالياتي ما به هاليوود يارانه پرداخت و از آن حمايت مالي كند.»
«مسكو تايمز»‌ گزارش داده است كه ديميتري مدودف، نخست‌وزير روسيه نيز به تازگي پيشنهاد اعمال ماليات بر فروش بليت سينماها را مطرح كرده اما اين طرح به احتمال زياد شامل توليدات خانگي فيلم در اين كشور نمي‌شود. اين طرح احتمالاً 100 روبل روسي معادل  1. 80 دلار را بر هزينه ورودي سينماها مي‌افزايد.
وزارت فرهنگ روسيه از اين موضوع ناراحت است كه 80 درصد درآمدهاي گيشه سينماهاي روسيه از آن فيلم‌هاي امريكايي است. در سال گذشته، فيلم «ترانسفورماتور‌ها: عصر انقراض» پرفروش‌ترين فيلم روي پرده سينماهاي روسيه شد و به ميزان 45 ميليون دلار فروش داشت. پرفروش‌ترين فيلم روسي در سال گذشته « وي3D» بود كه 34ميليون دلار فروخت.
جالب آنجا است كه ساز و كار استقبال هاليوود و جشنواره‌هاي امريكايي چون اسكار از فيلم‌هاي سياه‌نماي ساير كشورها تنها درباره ايران صادق نبوده است و پيشتر فيلم سرتاسر سياه‌نما و نااميدكننده روسي «لوياتان»، منتخب دريافت جايزه بخش بهترين فيلم غير‌انگليسي‌زبان اسكار شده بود؛ به تبع وزير فرهنگ روسيه نيز از روحيه نااميدي و پوچي در فضاي اين فيلم روسي انتقاد كرده بود.
برخلاف ايران كه هيچ ساز و كاري براي ممانعت از توليد هر چه بيشتر فيلم‌هاي سياه‌نما ندارد و هر روز نيز بر شمار فيلم‌هاي اجتماعي‌محور يأس‌آلود افزوده مي‌شود، دولت روسيه از ابتداي سال ميلادي جاري روش خاص خود را به‌كار گرفته است.
در اوايل سال ميلادي جاري، دولت روسيه ليستي از معيارهايش براي حمايت مالي از فيلم‌هاي داخلي در اين كشور را منتشر كرد؛ آثاري كه اين معيارها را داشته باشند مي‌توانند جهت دريافت حمايت مالي از دولت روسيه اقدام كنند. اين معيارها شامل موضوعات الهام‌بخش و اميدواركننده و نيز نمايش شكوه ارتش اين كشور مي‌شود.
دولت روسيه در آن زمان همچنين قوانين جديدي را وضع كرد كه بر اساس آن فيلم‌هاي روسي توهين‌كننده به فرهنگ ملي اين كشور يا آن دسته از فيلم‌هاي داخلي كه تهديدي براي وحدت ملي روسيه محسوب شده و پايه‌هاي قانون اساسي اين كشور را تضعيف مي‌كنند امكان نمايش در سينماها را نداشته باشند.
روس‌ها در سال 2014 ميلادي هم قانوني را تصويب كرده بودند كه كاربرد هر گونه ناسزا در فيلم‌ها را ممنوع مي‌كرد؛ وزير فرهنگ روسيه در همان سال كمپيني را براي پرورش و توسعه قدرت ملي از طريق نهادهاي فرهنگي در اين كشور به راه انداخت و طي آن خواستار حاكم شدن حس و حال ميهن‌پرستي بر فضاي اينترنت اين كشور و نيز همكاري رسانه‌هاي روسي در جهت تحكيم دولت و جامعه بر پايه ارزش‌هايي شد كه تاريخ اين كشور آنها را براي روسيه به ارمغان آورده است.
در ايران نيز، رئيس‌جمهور پيشتر خواستار توليد فيلم‌هاي اميدواركننده شده بود؛ دكتر روحاني، بهمن ماه دو سال پيش و در ديدار با هنرمندان عرصه‌هاي مختلف از جمله اهالي سينما به هنرمندان توصيه كرده بود به جاي فيلم‌هاي يأس‌آور، فيلم‌هاي اميدبخش بسازند اما اين خواسته تنها در شمار اندكي از فيلم‌ها محقق و مشخص شد كه مديريت فرهنگي فقط مطالبه كرده و هنوز راه و چاهي براي ترويج اين نگاه نزد فيلمسازان ايراني به كار نبسته است.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن