تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820050726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار چهار دفتر شعر تازه/ «دست‌هایت را در کلمه‌هایم فرو کن»


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به همت نشر مروارید صورت گرفت؛
انتشار چهار دفتر شعر تازه/ «دست‌هایت را در کلمه‌هایم فرو کن»

مجموعه اشعار مروارید


شناسهٔ خبر: 2789293 - دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
فرهنگ > تازه های نشر ایران

چهار دفتر شعر تازه از شاعران کشور با عنوان «از من بعید»، «فعلا بدون نام»، «منطقه عبور حیوانات وحشی» و «دستهایت را در کلمه‌هایم فرو کن» منتشر شد. به گزارش خبرنگار مهر، نشر مروارید در ادامه انتشار دفتر شاعر شاعران نوگرای ایران، چهار دفتر شعر تازه از محسن بوالحسنی، آرش معدنی پور، فرزاد کرمی و سید محمد مرکبیان را منتشر کرد.مجموعه شعر «از من بعید» عنوان سروده‌های محسن بوالحسنی است که شامل سی و سه قطعه از اشعار سپید بوالحسنی است. این شاعر و روزنامه‌نگار پیش از این مجموعه شعرهایی از جمله «کجا می‌شه تو ور ندید...» و «آن خط پنجم منم» و نیز ترجمه اشعاری از ریچارد براتیگان را در قالب دو کتاب با عنوان «خانه‌ای جدید در آمریکا» و «لطفا این کتاب را بکارید» نیز منتشر کرده است.شعرهای بوالحسنی در این کتاب بیش از هر چیز نمادی است از نوعی تنهایی اجتماعی که وی در قالب شاعر خود را گرفتار آن می‌بیند. همچنین استحکام زبانی این مجموعه نیز یکی از ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.
مجموعه اشعار مروارید
در بخشی از شعر نخست این دفتر شعر می‌خوانیم:از من بعید تویی
و آن قناری بی حلق فلزی
که چند وقت است از احوال حنجرهاش
چیزی برایم تعریف نمیکنی
شاید باد
جدیدا آن طرف‌ها نیامده
و گلدان ها به وقت معین
آبیاری نشده‌اند
لکن بیا روی پاگرد این پله‌ها
کمی نفس تازه کنیم...این کتاب با قیمت ۵۵۰۰ تومان منتشر شده است.مجموعه شعر «منطقه عبور حیوانات وحشی» نیز عنوان اثری است از آرش معدنی‌پور که شامل چهار دفتر با نام‌های «پرسه در حوالی سنتور و باران»، «روی دیوار مارک زاکربرگ»، «کابوس‌های خط‌خطی» و «باغ وحش کلیشه‌ای» است.این مجموعه دومین اثر شاعر آن به شمار می‌رود. وی پیش از این مجموعه شعر «صدای غار غار کلاغی از دور» را در نشر ثالث منتشر کرده است.
مجموعه اشعار مروارید
در یکی از اشعار این دفتر می خوانیم:روی شاخه تنومند درخت گردو مینشینم؛
دستم به ماه نمیرسد اما
بچه گربه‌ای
روی پایم
خواب مادرش را می‌بیند.این دفتر شعر با قیمت ۷ هزار تومان منتشر شده است.مجموعه شعر «فعلا بدون نام» نیز سروده فرزاد کریمی است که با یادداشتی از وی به این شرح آغاز می‌شود: «رویا و خاطره که در هم می‌تند، می‌شود شعر. دیگر نه زبان مهم است نه فن بیان. این شعرها رویای من است. خاطره من است. تقدم و تاخرشان را نمی دانم. شاید خاطره ای از آینده یا رویایی از گذشته. خاطره آینده آرمان من است و رویای گذشته عشم. ولی شما هر طور راحتید بخوانید. نه به رویا. نه به خاطره. نه به آرمان و نه به عشق.»
مجموعه اشعار مروارید
در یکی از اشعار این مجموعه می خوانیم:منظره نیمه شبی تو
منظره نیمه ابری بود
دیگر مهم نیست
باران بیاید یا نیایداز فرزاد کریمی پیشتر کتاب «روايتی تازه بر لوح كهن: تحليل روايت در شعر نو ايران» نیز از سوی نشر قطره منتشر شده است. مجموعه شعر «دستهایت را در کلمه‌هایم فرو کن» نیز سروده سید محمد مرکبیان است که شامل اشعار وی از تابستان ۹۲ تا پاییز ۹۳ است. وی در مقدمه‌ای که بر این دفتر شعر نوشته است عنوان داشته: «در این مجموعه بخش تلخی از گذشته شاعر حبس شده است. بخشی از گذشته بخشیده شده‌ای که هرگاه سطرهایش را مرور می‌کنم دقیقه‌ها و ساعت‌ها و روزها در گذشته چرخ میزنم و در شانه‌هایم افتادگی محزونی را احساس می‌کنم. این سطرها تجربه زیست من اند.»
مجموعه اشعار مروارید
در یکی از اشعار این مجموعه می‌خوانیم:از سیم‌های خاردار دو نیم کره مغزم
فرمان آزاد باش می آید
می گویم: بمیر
و اما شعر دست دلم را رو می‌کند. سيد محمدمرکبيان شاعر مجموعه شعِر «دو لک لِک بی خواب» و مترجم گزیده اشعار «مرام المصری» ­ شاعر سوری با عنوان «چون گناهی آویخته در تو» است.این کتاب با قیمت هشت هزار تومان منتشر شده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن