تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805509400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران را از مذاکرات منصرف نکنید


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ایران را از مذاکرات منصرف نکنید


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:تصور نکنید ایران نیازمند توافق است، ما از توافق استقبال می کنیم، اما فکر نکنید اگر فشار بیشتری بیاورید ایران تحمل می کند. ایران را از مذاکره منصرف و مجبور نکنید ایران مسیر هسته ای را با شتاب بیشتری طی کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی لاریجانی در مراسم بزرگداشت هفته قوه قضاییه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، افزود: هفته قوه قضاییه را به کارکنان و قضات و مسئولان و رئیس قوه تبریک عرض می کنم و عرض خسته نباشید دارم که در ایجاد عدالت در کشور نقش ممتازی دارید و در سال گذشته نیز تلاش های شما ارزنده بود.
وی گفت: یاد شهید بزرگوار بهشتی و یاران ایشان را گرامی می داریم و بر روح بلند آنها درود می فرستیم حوادثی که پس از انقلاب بر این کشور و ملت گذشت آنقدر ابعاد متنوع از نظر کمیت و شدت داشته است که بسیار قابل مطالعه است که چطور ملتی توانست این مقدار توطئه  و ترور و مشکلات نظیر جنگ را تحمل و در مقابل آن اراده قوی‌تر پیدا کند.
لاریجانی افزود: برخی از این اقدامات که ما در سال های پس از انقلاب شاهد بودیم اگر برای یک کشور به طور متعارف رخ می داد علی القاعده باید در مقابل آن کمر خم می کردند اما در کشور ما این حوادث همگی تجربه و پشتوانه برای ملت شد.
وی گفت: از ابتدای انقلاب که جریان های گروهکی دنبال تجزیه طلبی در ایران بودند و چقدر مزاحمت برای مردم به وجود آوردند تا اقدامات تروریستی که تقریبا از روزهای نخست انقلاب این حرکت ها آغاز شد، گروه فرقان و جریان های کمونیستی و منافقین و چقدر ضربه زدند به طوری که بیش از 17 هزار شهید در جریان های تروریستی داشتیم تا جنگ تحمیلی که تقریبا همه قوای استکباری و برخی از کشورهای منطقه در مقابل ملت ایران دست به یکی شده بودند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ علت اینکه این حوادث نتوانست بر اراده ملت ایران تاثیر بگذارد دو مسئله بود .
لاریجانی در ادامه سخنان خود در همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه افزود: مسئله اول ریشه دار بودن ملت ایران است ، ‌مردم ایران از سابقه تمدنی عمیق برخوردارند و این باعث شد در مقابل حوادث ، با تدبیر بتوانند پشتیبان خودشان باشند .
رئیس مجلس گفت: ملت ایران از صدر اسلام که از آیین اسلام استقبال کردند فرهنگ ایرانی را در پناه تفکر اسلام اعتلاء بخشیدند و در مواجهه با نظرات سایر کشورها ، آنها را ترجمه  و در درون فرهنگ خودشان هضم کردند .
وی اضافه کرد:‌ همین روحیه ملت ایران در مقابله با مصائب مختلف باعث شد این مصائب را در درون خودشان تحمل کنند و راه را گم نکنند.
لاریجانی تاکید کرد: ملت ایران در مقابل مصائب آمریکا و غرب و برخی دار و دسته آنها راه را گم نکردند بلکه اراده آنها برای مقابله با آمریکا و ایستادگی در مقابل استکبار قوی شد.
وی نکته دوم را هوشمندی رهبری کشور چه در زمان امام (ره) و در چه زمان حضرت آیت الله خامنه ای دانست.
رئیس مجلس افزود: این امر در جهت دادن به اراده ملت به سمت اینکه در مقابل این مصائب ایستادگی کنند و روحیه داشته باشند و همه توان به یک سمت هدایت شود ، نقشی بی بدیل چه در جنگ ،‌چه در مقابله با تروریسم و چه حوادث امروز مثل هسته ای و مسائل دیگر داشت.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : باید از تجربه گذشته استفاده کرد و اگر در حادثه ای مانند هفتم تیر  رئیس دیوان عالی کشور،‌ وزرا،‌ نمایندگان مجلس و عده دیگری از سیاستمداران به شهادت رسیدند این لرزه شدیدی برای کشور است و باید کالبد شکافی شود که نه تنها تزلزلی در اراده ملت ایجاد نکرد بلکه اراده ملت را هم قوی ترکرد.
علی لاریجانی در مراسم بزرگداشت هفته قوه قضاییه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، افزود: اگر اجمالا چنین تحلیلی را از موضوع بپذیریم باید از میراث گذشته درس بگیریم و از آن استفاده کنیم.
وی با اشاره به چالش های پیش روی دستگاه قضایی گفت:‌ البته همان طور که آقای رئیس جمهور اشاره کردند همه دستگاه ها با چالش ها مواجه هستند و البته در یک موضوعی یک قوه در کانون قضیه قرار می گیرد.
لاریجانی افزود: یکی از چالش هایی که در سطح ملی با آن مواجه هستیم مسئله هسته ای کشور است که نمونه ای دیگر از همان رفتار دوگانه غربی هاست.
وی اضافه کرد:چالش دیگر ، رفتار غربی ها با تروریست ها بود که در مقابل اقدام تروریست ها در برابر ملت ایران از اهمیت برخوردار است.
رئیس مجلس گفت:آمریکا و کشورهای اروپایی از تروریست ها پذیرایی می کنند و این هیچ توجیهی از نظر اخلاق سیاسی ندارد.
وی افزود: گروهک تروریستی منافقین و یا دیگر گروهک ها در کشورهای غربی تجمع و میتینگ دارند و با دستگاه های رسمی کشورها ارتباط می گیرند که برای برخورد با آنها باید ساز و کار حقوقی قوی تری به وجود بیاید تا کشورهایی که از تروریست ها استفاده ابزاری و تاکتیکی می کنند تاوان رفتارهایشان را بدهند و هزینه پرداخت کنند.
لاریجانی گفت: همان طور که آنها به ناروا احکامی درباره ایران صادر می کنند درباره پذیرایی از تروریست ها در کشورشان هم باید تاوان بدهند و اگر احتیاج به قانون گذاری دارد ما حاضریم به قوه قضاییه در این زمینه کمک کنیم و البته در گذشته قوه قضاییه کارهایی در این زمینه داشته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های بسیار خوب رهبری در خصوص بحث هسته‌ای گفت: ایشان به خوبی توضیح دادند که چگونه در چند سال اخیر این موضوع از نظر مذاکرات شکل گرفت.
لاریجانی افزود: سال گذشته که خاطرات وزیر خارجه پیشین امریکا چاپ شد، در فصلی که مربوط به ایران بود نکته مهمی عنوان شده بود تحت عنوان رویکردهایی که در مورد موضوع هسته‌ای ایران داشتند.
وی با بیان اینکه در این فصل مطالبی کاملا غیرمعقول و بغض‌آلود علیه ملت ایران مشاهده می شد گفت: این وزیر خارجه در این فصل می نویسد افتخار می کنیم که توانستیم با لابی و تحرکات زیاد تحریم هایی را علیه ایران به تصویب برسانیم.
لاریجانی همچنین تصریح کرد: این فرد حتی به خود می بالد که توانسته نظر نتانیاهو را به این اصطلاح که ما تحریم های هوشمندانه و فلج کننده ای علیه ایران تصویب کردیم جلب کند و بگوید نخست وزیر رژیم صهیونیستی خوششان آمد.
رئیس مجلس گفت: این طرز تفکر قدرتی است که بر جهان تسلط دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: غرب از تحریم به اصطلاح فلج‌کننده خود علیه ایران ناامید شد.
لاریجانی در مراسم بزرگداشت هفته قوه قضاییه افزود: غرب برای اهداف خود علیه کشورمان راه‌های دیگری و فعالیت‌های ستمکارانه‌ای در پیش گرفت.
وی گفت: آنها یک هدف داشتند و آن این بود که جمهوری اسلامی ایران غنی‌سازی را در ابعاد مختلف نداشته باشد.
لاریجانی با بیان اینکه وزیرخارجه سابق امریکا زمانی که بحث مذاکرات 1+5 مطرح شد اطلاعیه ای صادر و اعلام کرد که ایران باید غنی‌سازی را تعطیل کند، افزود: آنها بعد از آن نیز قطعنامه ای صادر کردند که جمهوری اسلامی ایران غنی سازی را تعطیل کند.
وی گفت: همه هدف آنان این بود که غنی سازی در ایران وجود نداشته باشد.
رئیس مجلس افزود: هدف آنها از فشار و تحریم های هوشمندانه این بود که کشورمان فناوری هسته ای را تعطیل کند و اکنون باید این سوال را کرد که آیا آنان موفق شدند و فناوری بعد و قبل از مذاکرات به تعطیلی کشیده شد.
لاریجانی گفت: آنان ناتوان بودند و نه تنها تحریم ها که به اصطلاح آنان فلج کننده بود تاثیری در پیشرفت کشورمان در فناوری هسته ای نداشت بلکه موجب شد آنها از تحریم ها ناامید شدند و به علت این ناامیدی از کانال های مختلف پیشنهاد مذاکره دادند.
وی افزود: تقاضای آنها برای مذاکره مربوط به این دولت نیست و در سال پایانی دولت دهم انجام شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ غربی ها مجبور به پذیرش تحقیق و توسعه و غنی سازی در ایران شدند.
لاریجانی در ادامه سخنان خود در همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه افزود: غربی ها به زعم خود تحریم های فلج کننده اعمال کردند تا در ایران تحقیق و توسعه و غنی سازی نباشد اما خودشان از ایده خود دست برداشتند چرا که ایران تسلیم فشارها نشد و آنان مجبور به پذیرش غنی سازی و تحقیق و توسعه در ایران شدند .
وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره پذیرش برخی محدودیت ها در زمینه هسته ای در مذاکرات گفت : این محدودیت ها ثلمه ای وارد نمی کند چراکه تاکتیکی است و از آن می توانیم استفاده کنیم اما به هر حال غنی سازی و تحقیق و توسعه مسائل محوری است که آنان پذیرفته اند و کارها پیش می رود .
لاریجانی درباره سخنان مقامات غربی در دور نهایی مذاکرات نیز تصریح کرد : اینکه وزرای خارجه برخی کشورها در مذاکرات ژست های مختلف می گیرند و فرمایش می کنند جنبه تبلیغاتی دارد و کاملا قابل درک است .
وی خطاب به آنان تاکیدکرد : شما  مجبور شده اید غنی سازی و تحقیق و توسعه را بپذیرید پس رفتار عاقلانه داشته باشید که این مهم نیز نیازمند پایبندی به حرفهای خودتان است.
رئیس مجلس افزود: آنان این سخنان را می گویند تا شاید در نهایت بتوانند با چانه زنی توقعات را بالا ببرند و سهم بیشتری ببرند که البته این روش آنها برملا شده است و همه می فهمند.
لاریجانی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در صیانت از دستاوردهای هسته ای گفت: یکی از  مهمترین محورهای این مصوبه این است که در مذاکرات، غنی سازی آسیب نبیند و حفظ شود و از سوی دیگر نیز در مسائل حاشیه ای ، دست مذاکره کنندگان بسته نشود و در خطوط کلی دستتشان باز باشد. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جریان های غربی یک بار دیگر در مذاکره با ایران اشتباه می کنند.
لاریجانی افزود: سال‌ها پیش که عراق اشغال شد چنین اشتباهی را مرتکب شدند و تصور کردند چون عراق را اشغال کرده اند می توانند زور بگویند.
دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: خاطرم هست که در زمان اشغال عراق آقای بلر نخست وزیر وقت انگلیس در جنوب عراق از نیروهای خود سان می دید و در آن زمان مذاکرات در تهران مطرح بود و بلر گفت میوه اشغال عراق را در تهران چیدیم.
وی افزود: البته اشتباه بود چرا که دیدیم نچیدند، ایران برگشت و کار خود را ادامه داد.
رئیس مجلس ادامه داد: تصور نکنید ایران نیازمند توافق است، ما از توافق استقبال می کنیم، اما فکر نکنید اگر فشار بیشتری بیاورید ایران تحمل می کند.
وی تصریح کرد: ایران را از مذاکره منصرف و مجبور نکنید ایران مسیر هسته ای را با شتاب بیشتری طی کند.
لاریجانی ادامه داد: ما به تحمل مصائب عادت کرده‌ایم، رفتار، رفتار سنجیده باشد و از گذشته پند بگیرید، امیدواریم مسیر مذاکره با دقت و هدایت رهبری به سرانجام مطلوب برسد.
رئیس مجلس در ادامه به مسئله مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مسائلی که سال گذشته در چنین مجلسی مطرح شد مبارزه با مفاسد اقتصادی است، البته یکی از مشکلات موضوع ساختاری است.
وی گفت: خوشبختانه در این مدت کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و قوه قضاییه طرحی را دنبال کردند و به یک نتیجه مطلوب رسیدند به طوری که توافق کردند سازمان مبارزه با مفاسد ایجاد شود تا پرونده ها را با سرعت و تخصصی بررسی کنند.
رئیس مجلس ادامه داد: کارها در مجلس انجام شده و بعد از تعطیلات کوتاه دو هفته ای، وارد بررسی این طرح در مجلس خواهیم شد و امیدواریم با سرعت به نتیجه برسد.
وی افزود: یکی از چالش های ما در قوه قضاییه که در بیانات رئیس محترم این قوه نیز بود تعداد زیاد پرونده ها در این قوه است به طوری که سالانه 15 میلیون پرونده مطرح شد، این رقم تکان‌دهنده است که به خاطر مشکلات این پرونده ها وجود دارد.


یک شنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن