تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803235735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکرات نماد توانمندی دیپلماسی ایران است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مذاکرات نماد توانمندی دیپلماسی ایران است
وزیر دادگستری مذاکرات هسته ای را نماد توانمندی جمهوری اسلامی در عرصه خارجی ذکر کرد و گفت: امروز به برکت فنون دیپلماسی دولت یازدهم و استفاده دیپلمات ها از همه توان ملی، دنیا ملت ایران را صاحب تمدن و فرهنگ می داند و پذیرفته است که جمهوری اسلامی حرف های زیادی برای گفتن دارد.
کد خبر: ۵۰۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰ - 14 June 2015




وزیر دادگستری مذاکرات هسته ای را نماد توانمندی جمهوری اسلامی در عرصه خارجی ذکر کرد و گفت: امروز به برکت فنون دیپلماسی دولت یازدهم و استفاده دیپلمات ها از همه توان ملی، دنیا ملت ایران را صاحب تمدن و فرهنگ می داند و پذیرفته است که جمهوری اسلامی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی عصر یکشنبه درمراسم بزرگداشت حماسه انتخابات 24 خرداد در سالن همایش های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: همه توان ما در دیپلماسی، همین پنج نفر دیپلماتی که در حال مذاکره هستند نیست، بلکه هدایتهای رهبر معظم انقلاب، حمایت و صبوری ملت توانهای ملی هستند.

وی اظهار داشت: هنر دیپلماسی به کارگیری این توان ها می باشد و ما امروز شاهد این اثربخشی هستیم، هیات های عالیرتبه جهان هر روز به ایران سفر می کنند و حجم گردشگری ما از 190 درصد هم گذشته است، این مسائل همین گونه اتفاق نمی افتد و محصول یک عملکرد و راهبرد هستند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: در گذشته ذهنیت بدی از کشور ما در اذهان جهانی ایجاد کرده بود، همه مکان های گردشگری ما که امروز مورد استقبال گردشگران جهانی است در گذشته هم بودند ولی هنر خوب رفتار کردن، ارائه نمودن و دفاع کردن است.



* خدمات دولت یازدهم در عرصه بین الملل

وزیر دادگستری با اشاره به خدمات دولت یازدهم در عرصه های بین الملل گفت: در دوره های گذشته کشور ما همواره از سوی دشمنان به بهانه های مختلف تهدید به هجوم و متهم به تروریسم، جنگ افروزی و خشونت می شد ولی امروز دیگر حنای دشمنان رنگ نداشته و فضای بین المللی علیه کشور مثبت و تیغ های برنده دشمنان نیز کند شده است.

وی اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی را مهمترین حربه های دشمنان نظام علیه جمهوری اسلامی در چند سال گذشته ذکر کرد و گفت: دشمنان با تبلیغات منفی جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داده بودند ولی با استدلال و منطق این فضا از بین رفته و سلاح اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی دشمنان نیز کند شده است.

پورمحمدی با انتقاد از برخی کینه توزی ها علیه دولت یازدهم گفت: عده ای فکر می کنند و گاهی بیان می کنند که دولت کارها را رها و دست ها را بالا برده و منتظر است که با پایان مذاکرات از بالا چه چیزی نازل شود و کسی در این دولت برای رفع مشکلات تدبیر وکار نمی کند و همه چیز را به مذاکرات هسته ای گره زدند.

وزیر دادگستری خطاب به این افراد گفت: چرا اینگونه فکر می کنید، کمی از خود برای شنیدن گزارشات دولت انگیزه نشان دهید و فرصت دهید گزارش ارائه شود، حاضر باشید گوش دهید و تفاوت ها با گذشته را ملاحظه کنید.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: موضع سیاسی و جناحی بنده مشخص و برای همه روشن است و در دولت های مختلف و ادوار مختلف با همه کار کردم حداقل به عنوان یک شاهد توصیه می کنیم، حرف های دولت را بشنوید و آنچه ارائه می شود گواهی بر آنچه در حال انجام و تلاش است.



* استفاده از توان ملی برای عزت انقلاب

وی ادامه داد: کدام یک از آرمان ها، ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامی کمرنگ و یا در حاشیه رفته است؟ در عرصه خارجی چند سال پیش ما را در مذاکرات صلح سوریه راه نمی دادند و جمهوری اسلامی را عامل توسعه تروریسم در منطقه می دانستند ولی امروز به برکت دولت یازدهم و به کارگیری توان ملی و کارشناسی در فنون دیپلماسی، دشمنان به این نتیجه رسیده اند که رفع مشکلات سوریه و مبارزه با داعش بدون حضور جمهوری اسلامی ایران مقدور نمی باشد.

وی یادآورشد: نحوه بیان و حرف زدن در عرصه بین الملل، طراحی روابط دیپلماتیک خود فنون، کارگشتگی و تخصص می خواهد و نتیجه گیری ما در عرصه های بین المللی محصول همین کار است، امروز آمریکا به صراحت اعلام و اعتراف می کند بدون ایران نمی تواند داعش را سرکوب کند این در حالی است که ما تا چندی پیش متهم به توسعه تروریسم بودیم و این تحول بزرگی است.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: عده ای تحمل نمی کنند و از اوج حسادت به خودزنی می رسند ودشمنی خود را با خودزنی مطرح می کنند و صداهای ضعیف اینگونه دچار خودزنی می شود.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: اگر ملیت ایران در سال گذشته 19 هزار میلیارد تومان از کاهش قیمت نفت آسیب دیده است، امریکا و عربستان صدها میلیارد آسیب دیدند واین خودزنی بزرگی است.



*دستاوردهای دولت در حوزه اجتماعی و سیاسی

وی گفت: دولت در حوزه سیاسی و اجتماعی صادقانه خود را زیر تیغ نقد و انتقاد منصفانه قرار می دهد و از این مسائل نمی رنجد و نقد و انتقاد پذیری را یک ارزش بزرگ برای خود می داند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم اگر کسی به مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی انتقاد داشته باشد متهم به سیاه نمایی نمی شود و صادقانه ضعف ها و کاستی ها را می پذیریم ولی انتظار نقد کارشناسی، صادقانه و مستند را داریم.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ما در دوره های قبل با آن مواجه بودیم سطحی نگری بوده اگر پشت سر خود را نگاه می کنیم می بینیم همت های زیادی صرف شده، برنامه های مختلفی در طول تاریخ انقلاب داشته ایم و هزینه های زیادی هم صرف شده ولی آنچه امروز داریم متناسب با سرمایه ملی، سرمایه گذاری و توان ملی ما نیست.

وی گفت: این گونه نیست که اگر ما زیاد کار کنیم، منابع را زیاد هدر دهیم و هزینه کنیم دستاوردهای مثبت داریم، راهکار مناسب داشتن برنامه صحیح، هدفدار، زمان بر و اجرای دقیق آن است.



*فضای اجتماعی آرام و بدون تنش است

وی ادامه داد: مردم ما امروز در یک فضای آرام، با اعتماد و امیدواری بیشتر زندگی می کنند، فضای جامعه متشنج، همراه با التهاب و همراه با اظهارات تند و تنش زا ، مورد سوء استفاده دشمنان است، دولت هم می تواند موج آفرینی، تنش زایی و اصطکاک آفرینی کند و هم ایجاد آرامش و اعتماد، فضای حاکم بر جامعه امروز فضای اعتمادف آرامش و بدور از تنش است.



*قانونمندی مجریان در دولت یازدهم

پورمحمدی قانونمندی و تمکین به قانون را از شاخصه های مثبت دولت یازدهم دانست و گفت: در فضای اجتماعی نظم و قانون تعیین کننده است و باید قانون به دست و زبان مجریان جاری شود تا در سطوح اجتماعی آن را مشاهده کنیم، در دولت یازدهم این فضا حاکم است.

وی به عنوان نمونه خاطرنشان کرد: در سال 91 بیش از 34 درصد مصوبات دولت توسط مجلس نقض شده است ولی در طول دو سال از دولت یازدهم در سال 92 تنها سه درصد و پایان سال 93کمتر از یک درصد را داشتیم.

پورمحمدی توسعه تامین اجتماعی و بیمه سلامت را از اقدامات موفق دولت در حوزه اجتماعی ذکر کرد و گفت: در این مدت 9 میلیون نفر از مردم تحت پوشش بیمه قرار گرفته و طرح سلامت نیز با شتاب در حال انجام و پیگیری است.



*اقدامات دولت در حوزه اداری

پورمحمدی با اشاره به اینکه گسترده شدن دولت به صلاح نیست، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند دولت را کوچک کنید، ولی دولت هر روز فربه تر شده است ما بیش از 500 هزار نفر کارمند داریم که به شکل غیررسمی در دولت حضور دارند و ما نیز باید آنهارا تامین کنیم در حالی که دولت به بخش های زیادی از آنان نیاز ندارد.

وی اظهار کرد: این افراد در سال های قبل به شکل قرارداری و شرکتی و ... به دولت تزریق شدند.

وی ادامه داد: در 22 ماه دولت یازدهم ما مجوز تشکیل یک شهرستان، شهر، بخش و یا روستای جدید را ندادیم چرا که اینها نیاز به خدمات و امکانات دارد، در یک شهرستان باید 40 اداره تاسیس شود.

پورمحمدی یادآورشد: ما حتی بسیاری از فشارها را تحمل و برخی اقدامات قبل در این حوزه را متوقف کردیم.

وی انضباط اداری را از اقدامات دولت یازدهم ذکر کرد و گفت:در آلوده ترین روزهای سال یک روز تعطیل نکردیم چرا که در یک روز تعطیل میلیادرها تومان زیان به کشور وارد می شود، ساعت کاری را حتی در ماه رمضان کاهش ندادیم و اهل بذل و بخشش به شیوه های گذشته هم نبودیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: در برخی سفرهای استانی، در استانی قبلا یک هزار و 500 میلیارد تومان مصوبه داشته ولی ما 200 میلیارد تومان در سفر خود به ان اختصاص دادیم و صادقانه گفتیم بیشتر از این پول نداریم.

وی همچنین اجرای طرح دولت الکترونیک در برخی مراکز گمرکی را مورد توجه قرار داد و گفت: با قرار گرفتن مراکز گمرکی و برخی اظهارات مالیاتی در زمره دولت الکترونیک بسیاری از تخلفات گرفته شده است، متاسفانه ما در این حوزه خوب کار نکردیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: بیش از 70 بانک اطلاعاتی در کشور داریم ولی به هم وصل نیستند فقط تجهیزات از خارج وارد کردیم، دولت الکترونیک باید خروجی داشته باشد و این دولت تمام سعی خود را انجام داده و به کار خواهد گرفت که از این تکنولوژی نهایت استفاده را ببرد.



* اقدامات دولت در حوزه فرهنگی و عملی

وزیر دادگستری همچنین به فعالیت های دولت در حوزه فرهنگ و علم اشاره کرد و گفت: ما در عرصه علمی در رقابت با دنیا نه تنها متوقف نشدیم بلکه رتبه 15 را از آن خود کردیم و گاهی سرعت بالایی هم در پیشرفت علم داشتیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: در کشور تعارضات حوزه های هنری و فرهنگی بسیار کم داریم، برخی افراد درکشور مانند ما تفکر ولایی و انقلابی ندارند ولی شهروندان این کشور هستند وهیچ آزاری هم به کسی نمی رسانند بگذاریم اینها کار خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: آیا همه متخصصان ولایتمدار ما، مثل هم فکر می کنند؟ چرا محیط ها را پرآشوب، التهاب آور و پر از سوء ظن کنیم، اگر ما از توانایی های علمی خود استفاده نکنیم دیگران استفاده می کنند.

پورمحمدی همچنین گفت: در حوزه فرهنگ عمومی چالش ها و دغدغه هایی داریم در حوزه فرهنگی عدم مدارا و تحمل همدیگر، برخی بی مبالاتی های دینی و بداخلاقی ها وجود دارد که همه اعم از دولت، حوزه، دانشگاه و دستگاه های فرهنگی تلاش کنند مشکلات این حوزه به حداقل برسد.



*دولت دلواپس اخلاق، دین و فرهنگ مردم است

وی یادآورشد: دولت دغدغه دین، اخلاق و فرهنگ جامعه و دلواپس آنان می باشد و دلواپسی صادقانه دارد و معتقد است دین، اخلاق و فرهنگ جامعه نباید آسیب ببیند، اگر بخواهیم دلواپس و نگرانی را دایر کنیم باید آنچه را اسلام در مورد آن هشدار داده و تاکید نموده است را معیار قرار دهیم.



*دولت و چالش های اقتصادی

وزیر دادگستری همچنین به چالش های اقتصادی فراروی دولت اشاره کرد و گفت: ضعف ساختار، فرهنگ تولید، مصرف و کار، نظام پولی و بانکی، حجم نقدینگی، مدیریت و برنامه ریزی، فساد اقتصادی، تحریم، چالش های فراروی اقتصاد کشور هستند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم همه را به دولت یازدهم نسبت بدهیم می گویند بی انصافی است واقعیت هم این است که این مشکلات در 22 ماه قبل ایجاد نشدند و از گذشته بوده است ، اگر بخواهیم بگویم منشاء ان گذشته است می گویند یک طرفه به قاضی می روید، اگر بگوییم تحریم، می گویند ساکت، دشمن جری تر می شود، پس باید سکوت کنیم!

پورمحمدی خاطرنشان کرد: ما در دولت پنهان کاری نمی کنیم می گوییم مشکل اقتصادی داریم، ولی عده ای می گویند دولت مشکلات اقتصادی را به تحریم ها گره زده و دست روی دست گذاشته منتظر نتیجه مذاکرات است، چه کسی چنین حرفی را زده؟ چرا اینگونه سخن گفته می شود.

وی ادامه داد: تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران باید برداشته شود، حقوق مردم ما نباید تضییع شود، ما باید حق صادرات و واردات کالاهای خود را داشته باشیم.

وی گفت: دشمنان ما افراد بی رحم، آدم کش و جنایتکار هستند در عراق 500 هزار نفر به خاطر تحریم دارو جان خود را از دست دادند، فکر می کنید دشمن به کسی رحم می کند؟ چرا اجازه دهیم آنها را ما را افرادی تندرو، التهاب آفرین و.. معرفی کنند؟ چرا اجازه دهیم جلو رشد ما را بگیرند؟ .

پورمحمدی گفت: این چه منطقی است که وقتی با دشمن جدال می کنیم که به دلیل عدم سرمایه گذاری حتی محیط زیست ما هم آسیب می رسانید ، عده ای سر و صدا می کنند؟ شاید یک تعبیر مبهم باشد چرا منطق را بر آن حمل نکنیم، و زمین و زمان را به هم می دوزیم و تا یک حرفی زده می شود علیه او فشار می آوریم این باعث حل مشکلات نمی شود.

وزیر دادگستری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند دولت از همان ابتدا لایحه خروج از رکود را داده و 15 جلسه را پشت سرهم برگزار کردیم و یک سال است که مجلس به ما جواب نداده است، حالا ما مطیع رهبر هستیم یا ...، دیگران را متهم نمی کنیم تصویب شاید کار سختی باشد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: خود ما در دولت در مورد این لایحه پیش بینی کردیم و طرح را با 180 سیاست و 865 برنامه عملیاتی برای زمان های مختلف مورد بحث قرار دادیم و به شدت پیگیر کار هستیم.

وی ادامه داد: این دولت به هیچ کدخدایی اعتماد ندارد بی خودی مجیزه گویی ، شعر و داستان سرایی نکنید، دست ما به درگاه خداوند متعال بلند، همت خود و مردم دراز است نه کدخدا و کسی دیگر.



* انتخابات سال 92

وی درادامه گفت: ملت ایران در 24 خرداد سال 92 با هوشیاری و هوشمندی خود پای صندوق های رای حاضر شده و از بین کاندیدا شایسته ترین فرد را انتخاب نمود، در این انتخابات، مردم در یک فضای آرام، با اعتماد پای صندوق های رای رفته و نماد پرفروغی از مردم سالاری با محتوا و غنای دینی را ارائه داده که می تواند به یک مدل و سبک زندگی سیاسی موفق در دنیای معاصر تبدیل شود.

پورمحمدی یادآورشد: دستگاه های اجرایی کشور در این انتخابات امانتداری و وفاداری به رای ملت را نشان داده و حماسه سیاسی مورد توجه رهبر معظم انقلاب محقق شد، دشمنان، مخالفین و کسانی که به فکر ناامنی و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی هستند و قبل از آنها افراد دیگر فضای مسمومی مبنی بر اینکه از رای مردم محافظت نمی شود راه انداخته بودند که بسیار آزار دهنده بود.

وی ادامه داد: در انتخابات به صورت شفاف و در میدانی استوار و رعایت حقوق و آراء برگزار و حماسه بزرگی را رقم زده است.

مراسم بزرگداشت حماسه 24 خرداد با حضور اقشار مختلف به همت همراهان دکتر روحانی درقم، در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه برگزار شد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن