تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798929042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در چشمان تو اسب می‌دود/ زنی عاشق ایستاده در میدان فردوسی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
در چشمان تو اسب می‌دود/ زنی عاشق ایستاده در میدان فردوسی

انگار در چشمان تو اسب می دود


شناسهٔ خبر: 2788947 - یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
هنر > تئاتر

نمایش «انگار در چشمان تو اسب می‌دود» به کارگردانی طاها ذاکر و بازی بهاره رهنما پیوند سرگذشت دو زن عاشق و منتظر است که تا ۱۰ تیرماه در مکتب تهران روی صحنه است. به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «انگار در چشمان تو اسب می دود» به کارگردانی طاها ذاکر و بازی بهاره رهنما این روزها در مکتب تهران میزبان علاقمندان به هنرهای نمایشی است. این نمایش که اجرای خود را از ۶ خرداد آغاز کرده است تا ۱۰ تیر ماه روی صحنه خواهد بود.
انگار در چشمان تو اسب می دود
«انگار در چشمان تو اسب می دود» نوشته سهراب حسینی شاعر و منتقد ادبی است و با طرحی از بهاره رهنما به نگارش درآمده است. این نمایش در واقع یک فیلم تئاتر محسوب می شود و بهاره رهنما تنها بازیگر آن است که به صورت زنده روی صحنه حضور دارد. بقیه بازیگران از طریق تصاویر ویدیویی با بازیگر نمایش که بهار نام دارد ارتباط برقرار می کنند.سیامک صفری، نسیم ادبی و سروش صحت بازیگرانی هستند که در این نمایش تصاویرشان از طریق ویدیو پروجکشن پخش شده و با کاراکتر اصلی اثر صحبت می کنند. البته صدای فرخ نعمتی به عنوان راوی اثر و سحر دولتشاهی به عنوان یکی از دوستان بهار که با او به صورت تلفنی صحبت می کند نیز در نمایش شنیده می شود.این نمایش داستان زنی عاشق و منتظر را به تصویر می کشد که سال هاست در انتظار عشقی است که او را ترک کرده. او در این راستا و برای فراموشی عشق از دست رفته اش راه های مختلفی را امتحان می کند اما خاطره این مرد هیچگاه از ذهنش پاک نمی شود. در بخش هایی از این نمایش روایت عشق و انتظار بهار با زندگی و روایت سرگشتگی های زن سرخ پوش خیابان فردوسی که مردم نام یاقوت را به او داده بودند و طبق روایت های شفاهی سال ها در انتظار دیدن معشوقی بوده که در میدان فردوسی با او قرار ملاقات داشته ولی هیچگاه نیامده است، پیوند می خورد.
انگار در چشمان تو اسب می دود
روایت سهراب حسینی از عشق و انتظار و وفاداری که زن داستان نسبت به خاطرات گذشته و یاد و حضور مردی که او را رها کرده در زندگی اش دارد شبیه دیگر آثاری است که یا نوشته بهاره رهنما بوده اند و یا با ایده ای از وی در طول چند سال گذشته به صحنه رفته اند. نمایش هایی چون «این تابستان فراموشت کردم»، «بادی که تو را خشک کرد مرا برد»، «چشم هایی که مال توست» و ... همه یادآور انتظار یک زن و یادآوری خاطراتی است که مدت ها قبل با مردی که سال هاست او را تنها گذاشته، تجربه کرده است.در حقیقت فرقی نمی کند که نمایشنامه را سهراب حسینی و علی نرگس نژاد به نگارش درآورده باشند یا خود بهاره رهنما و یا کارگردانی آن را هنرمندی به جز خود رهنما بر عهده داشته باشد چون در نهایت مخاطبی که آثار گذشته رهنما را دنبال کرده باشد ردپای او را در این نمایش ها احساس می کند.
نمایش انگار در چشمان تو اسب می‌دود
اما نکته جالب این اجرا علاوه بر ارتباطی که بازیگر نمایش به شکل مجازی با دیگر کاراکترهای حاضر در اثر برقرار می کند که تجربه متفاوتی هم به حساب می آید محور قرار دادن سرگذشت زنی واقعی است که سال ها با لباس قرمز رنگ در انتظار معشوقش به میدان فردوسی می رفت و در نهایت کسی از سرنوشتش خبردار نشد. حضور یاقوت و یادی که از او در این اثر نمایشی می شود ادای دینی است به این زن که به نظر می رسد روایت سرگذشتش با وجود داشتن جنبه های دراماتیک فراوان، جایش در آثار نمایشی ما خالی بود.نمایش «انگار در چشمان تو اسب می دود» تا ۱۰ تیرماه هر شب ساعت ۲۱ در مکتب تهران میزبان علاقمندان تئاتر است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن