تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820803443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه تکنیک مهم همسرداری در اسلام


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


همسرداری؛
سه تکنیک مهم همسرداری در اسلام
دین اسلام آموزه هایی دارد که برای کارایی و رشد خانواده ضروری است. عمل به این آموزه های به ظاهر جزیی می تواند در بهبود روابط اعضاء خانواده اثر گذار باشد.



قال امیرالمومنین علیه السلام: خداوند روزه را واجب کرد تا به وسیله آن اخلاص خلق را بیازماید.   به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، دین اسلام آموزه هایی دارد که برای کارایی و رشد خانواده ضروری است. عمل به این آموزه های به ظاهر جزیی می تواند در بهبود روابط اعضاء خانواده اثر گذار باشد، بسیاری از همسرانی که در زندگی دچار مشکل و اختلاف می شوند به خاطر رعایت نکردن همین آموزه ها و تکنیک هاست.
در اینجا به سه تکنیک مهم اسلام که در تحکیم روابط خانوادگی و کاستن از تنش های موجود در خانواده موثر است اشاره می شود.   چهره ای گشاده و خوش رو داشته باشید در روایات توصیه شده است که با مردم به ویژه خانواده با چهره گشاده و روی باز دیدار کنید[۱] زیرا روی خوش و چهره باز موجب جذب دلها[۲] و فزونی محبت می شود،[۳] شادی و نشاط می آورد و کینه را از دل ها می زداید[۴] همچنین نگاه مهربانانه زن و شوهر به یکدیگر موجب نشاط آنان می گردد. [۵]   با هم سر یک سفره بنشینید وجود امکانات زیاد از قبیل رایانه، موبایل،اینترنت، تلویزیون و… موجب فاصله میان اعضای خانواده ها شده و کم رنگ شدن صمیمیت ها و افزایش تنیدگی و دوری دلها را در پی داشته است. در آموزه های اسلام نسبت به این مسأله اهمیت ویژه ای داده شده است.
پیامبر(ص) نشستن نزد خانواده را از اعتکاف و عبادت در مسجد مدینه نزد خدا محبوب تر دانسته است،[۶] همچنین غذا خوردن در کنار خانواده و بر سر یک سفره مورد سفارش دین اسلام است؛ پیامبر اسلام(ص) فرمود: هر مردی که سفره غذا را بگستراند و زن و فرزندان خویش را بخواند و غذا را با نام خدا شروع کند و با شکر خدا به پایان برند هنگامی که هنوز سفره برداشته نشده خدا رحمت و آمرزش را بر آنان نازل فرماید. [۷]   به همسرتان هدیه دهید هدیه دادن در فرصت های مناسب و یا در بازگشت از سفر موجب جلب محبت همسر و فرزندان شده و دلها را به هم نزدیک تر می کند.
در روایتی پیامبر (ص) فرمودند: به یکدیگر هدیه دهید تا محبت ها افزوده گردد و غبار کینه ها از دلها برود[۸] و نیز سفارش شده است که هنگام بازگشت از سفر برای خانواده خویش هدیه ای در حد توان بیاورید. [۹]   سبک زندگی /2021



۰۴/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن