تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803361539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تب کریمه کنگو نگران کننده نیست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تب کریمه کنگو نگران کننده نیست


معاون مرکز مدیریت بیماری‌ های واگیردار وزارت بهداشت اعلام کرد: نگرانی از تب کریمه کنگو وجود ندارد و تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو از سال گذشته کمتر است و نگران کننده نیست . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر محمود نبوی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوسیما افزود : این بیماری هر ساله در کشور دیده می شود که روند آن رو به کاهش است . وی گفت: در حالی که سال های پیش تعداد 120 تا 150 نفر به این بیماری مبتلا می شدند در سال های اخیر و به عنوان نمونه سال گذشته 39 مورد ابتلا به این بیماری در کشور دیده شد . نبوی افزود : از این تعداد 6 مورد تلفات داشتیم. وی گفت : از ابتدای امسال نیز 9 مورد تب کریمه کنگو گزارش شده که یک مورد در استان کرمان ، یک مورد یزد ، یک مورد  خراسان رضوی ، یک مورد کرمانشاه ، دو مورد در مازندران و سه مورد در استان سیستان و بلوچستان بوده است . معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت افزود: تاکنون سه نفر به علت این بیماری در استان های مازندران ، کرمانشاه و خراسان رضوی جان خود را از دست داده اند . نبوی با بیان اینکه  تب و خونریزی زیر پوستی و خونریزی از بینی و دهان از علائم  این بیماری است گفت : افرادی که با دام و ذبح آن تماس دارند اگر به تب دچار شدند به مراکزی درمانی مراجعه کنند . وی افزود : تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو از سال گذشته کمتر است و نگران کننده نیست . نبوی با اشاره به اینکه عامل انتقال این بیماری کنه ها هستند گفت : در فصل سرما به دلیل کاهش کنه ها از میزان بیماری کاسته می شود اما ریشه کن نمی شود . در ادامه این برنامه داریوش جهان پیما نماینده سازمان دامپزشکی نیز گفت : به علت واقع شدن ایران در منطقه بروز تب کریمه کنگو این بیماری از گذشته در کشور وجود داشته است .
وی گفت: واکسنی برای مقابله با این بیماری وجود ندارد و دام ها هیچ علامت مشخصه ای در این زمینه ندارند وتنها راه پیشگیری از این بیماری آموزش است . جهان پیما افزود: شش ماه یکبار محل نگهداری دام ها در کشور سم پاشی می شود و دام های ذبح شده در کشتارگاههای صنعتی به مدت 24 ساعت در سردخانه ها نگهداری می شوند . وی گفت: نگهداری 24 ساعته گوشت در سردخانه و 48 ساعته جگر ، دل و قلوه در دمای صفر درجه از بروز این بیماری جلوگیری می کند .
جهان پیما افزود : دام های کشتار شده ای که مهر دامپزشکی دارند بدون این بیماری هستند . نماینده سازمان دامپزشکی ادامه داد : در مورد بیماری مِرس نیز نگرانی در کشور وجود ندارد و دوگله دامی که به صورت قاچاق وارد کشور شده بود کشف و ضبط شد.
عباس نخعی مدیر کل مبارزه با کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این برنامه گفت: واردات محدود دام زنده  در بازارچه های مرزی استان سیستان و بلوچستان زیر نظر سازمان دامپزشکی و مقررات قرنطینه ای انجام می شود که این دام ها در همان مکان کشتار می شوند . وی گفت: واردات گوشت به بقیه استان های کشور بصورت کشتار شده و فریز است . نخعی افزود : واردات  دام زنده به کشور نداریم و هماهنگی و کنترل خوبی در این زمینه میان دستگاههای مختلف وجود دارد . مدیر کل مبارزه با کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت : تلفات تب کریمه کنگو درسیستان و بلوچستان کمتر از سال گذشته بوده است .


پنج شنبه ۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن