تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833121985
نگاهی متفاوت به سریال محبوب «خانه پوشالی»
واضح آرشیو وب فارسی:سافتستان:
ماه آوریل گذشته فصل سوم سریال «خانه پوشالی» منتشر شد و لذت دیدن مناسبات پیچیده و جذاب سیاسی را دوباره برای طرفدارانش به ارمغان آورد. در این متن قصد لو دادن داستان قسمت سوم را نداریم. تنها به چند موضوع مرتبط با سریال خواهیم پرداخت و علت موفقیت آن را اجمالا بررسی کرده و چند مسئله گاه متضاد را پیش کشیده و اندیشه در باب آن ها را به خود خوانندگان وا می گذاریم.
شطرنج سیاست؛ تخصص انگلیسی! سریال بازهای حرفه ای احتمالا در اواخر دهه ۱۳۷۰ نسخه بریتانیایی سریال «خانه پوشالی» را از تلویزیون ایران دیده اند. این سریال در اوایل دهه ۹۰ میلادی با اقتباس از رمانی نوشته مایکل دابز که یکی از مشاوران مارگارت تاچر ، جان میجر و دیوید کامرون نخست وزیران پیشین بریتانیا و از مسئولان حزب محافظه کار بود، ساخته شد. دابز کتاب نخست از سه گانه «خانه پوشالی» را سال ۱۹۸۹ نوشت که کاراکتری به نام فرانسیس ارکارت شخصت اصلی آن بود. این کتاب با کتاب دوم با عنوان «بازی شاه» در سال ۱۹۹۲ و کتاب سوم با عنوان «حذف نهایی» در سال ۱۹۹۴ ادامه یافت. هریک از این سه کتاب در قالب یک مجموعه کوتاه تلویزیونی توسط شبکه تلویزیونی بی بی سی ساخته شدند و در مجموع ۱۴ نامزدی جایزه بفتا را دریافت کردند و دو جایزه را هم از آن خود کردند. اگرچه تا اندازه زیادی قصه نسخه آمریکایی متفاوت است، اما عناصر زیادی از جمله گفت و گوی کاراکتر اصلی با دوربین (شکستن دیوار چهارم) را از آن تقلید کرده است. نسخه انگلیسی تا اندازه ای تئاتریکال و در متن و میزانسن شدیدا از دنیای تئاتر متاثر است، کما این که جملات زیادی از شکسپیر در آن نقل می شد و بعضی داستان ها و شخصیت ها یادآور نمایشنامه های مکبث، ژولیوس سزار، ریچارد سوم، هانری پنجم و… است. فضا کاملا انگلیسی است، داستان نیز در دربار و دولت انگلستان می گذرد. اگر این سریال را ندیده اید، لحظه ای درنگ نکنید و حداقل یک فصل آن را حتما ببینید. اما فصل نخست اقتباس آمریکایی از این رمان سال ۲۰۱۳ در شبکه نتفیکس به نمایش در آمد و فصل دوم و سوم نیز به صورت آن لاین در دسترس دوست داران قرار گرفت. برای کسانی که هنوز این سریال را ندیده اند یا هنوز فصل تازه منتشر شده سوم را ندیده اند، باید گفت که برعکس نسخه انگلیسی که از فصل اول تا سوم اندک اندک افت کرده، به تکرار رسیده و جذابیت خود را از دست می دهد، نسخه آمریکایی به ترتیب در هر فصل جدید جذاب تر و تاثیرگذارتر شده است و می توان گفت فصل سوم یک سر و گردن از دو فصل گذشته هم در جذابیت دراماتیک داستان و رویدادها و شخصیت ها و هم در ساختار سینمایی (فرمال) سرتر است.
توانایی دیوید فینچر در شروع سریال قابل پیش بینی بود، اما از دو قسمتی که توسط جوئل شوماخر در فصل نخست ساخته شده، غافل نشوید. هم چنین کارگردانی فصل سوم دارای نکات آموزنده ای در فیلم برداری و تدوین است که باید خودتان دریابید. در دو فصل نخست با مردی مواجه هستیم که اندک اندک و با زیرکی و حقه های فراوان پله های ترقی(!) را در دولت آمریکا طی می کند. با توجه به موضوع و شیوه روایت از همان ابتدا پیش بینی می کنیم که فرانک در مسیر خود موفق خواهدبود. یعنی داستان از ابتدا معلوم است. تنها چیزی که ما را به دنبال خود می کشاند، جذابیت های روایی است که تحلیل های تخصصی زیادی را می طلبد و در این جا نمی گنجد. اما در فصل سوم هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست و از همه مهم تر تغییر جهت تمرکز داستان از شخصیت فرانک بر شخصیت کلیر (همسر فرانک) است. این زوج تا انتهای فصل دوم همه پله ها را تا نوک قله قدرت سیاسی آمریا با کمک هم طی می کنند. روابط ساده خانوادگی آن ها در نیمه اول فصل نخست جای خود را به روابط پرکشمکش در نیمه دوم فصل یک و سپس روابط بسیار پیچیده و غافل گیرانه فصل دوم می دهد. حال این روابط پیچیده در فصل سوم عملکرد بهتری در درگیری بیننده با کاراکترها و داستان خواهندداشت. بدون شک اساس شکل گیری چنین داستان هوشمندانه ای درباره زیرکی سیاستمداران می تواند به ذهن یک سیاستمدار انگلیسی که سال ها در دربار و دولت روباه پیر، فعالیت داشته خطور کند و به نظر می رسد آمریکایی ها مثل همیشه در این زمینه دنبال رو پدربزرگ های خود بوده اند، ولی در بازتولید همه چیز باز از نیاکان خود پیش تر و موفق تر هستند. ادامه اندیشیدن در باب بحث بماند برای خود خوانندگان عزیز.
حاشیه های سیاسی و یک جرقه پس از پخش فصل نخست سریال «خانه پوشالی» بسیاری از سیاستمداران درباره آن اظهارنظر کردند که در این میان نظر دو رئیس جمهور کنونی و پیشین آمریکا قابل توجه بوده است. باراک اوباما درباره آن گفته است: «آرزو می کنم واشنگتن واقعی بیشتر شبیه «خانه پوشالی» باشد. ای کاش همه چیز می توانست به همان اندازه بی رحمانه، اما تاثیرگذار باشد… حقیقت دارد. همین طور که به کوین اسپیسی نگاه می کردم، داشتم با خودم فکر می کردم این بابا باعث شده کلی کار انجام بشود.» کوین اسپیسی نیز در گفت و گویی که با نشریه گاتهام داشت، اعلام کرد بیل کلینتون به او گفته است: «۹۹درصد از کاری که در «خانه پوشالی» انجام می دهید، واقعی است. یک درصد باقی مانده ای را هم که به خطا رفته ای، آن جایی است که برای مثال هرگز نمی توان یک لایحه آموزشی را در چنین مدت کوتاهی که در سریال نشان داده شده است، در سنا تصویب کرد.» بیل کلینتون هم چنین در یک برنامه تلویزیونی به شوخی گفت دلش می خواست زمانی که رئیس جمهور بود، سریال «خانه پوشالی» را دیده بود و می دانست چطور باید آدم کشت! در اظهارات مختلف و هم چنین ارتباطی که رسانه ها از داستان دو شخصیت اصلی سریال یعنی فرانکی آندروود (کوین اسپیسی) و کلیر آندروود (رابین رایت) به دستان زندگی یل و هیلاری کلینتون نسبت داده اند، موضوع قابل توجهی پیدا نمی شود، بلکه تنها نکته مهم در اظهارنظر اوباما مبنی بر این که «ای کاش همه چیز به همین اندازه بی رحمانه اما تاثیرگذار می بود» نهفته است. این نکته نشان دهنده تفاوت عظیم جهان فیلم با دنیای واقعیت است. ایرادهایی که در تحلیل مربوط به سریال «بازی تاج و تخت» اشاره کرده بودم، دقیقا در مقایسه با این سریال خود را به رخ می کشد.
«خانه پوشالی» به همان اندازه «بازی تاج و تخت» وحشیانه و خشن است. به همان میزان نیز به بازی شطرنج سیاست و تلاش در تصاحب قدرت می پردازد. اما به همان میزان که «بازی تاج و تخت» در رسیدن به هدفش ناتوان است، «خانه پوشالی» موفق است! ما در سریال «خانه پوشالی» از هیچ کدام از جنایت های شخصیت ها چندشمان نمی شود.، نیازی به دیدن صحنه های وحشیانه و احمقانه خون ریزی و کشت و کشتار نداریم، به علت حضور مداوم در زندگی شخصی آدم ها و دنبال کردن مسیر طولانی و پرپیچ و خم آن ها کاملا با هرکدام از کاراکترها ارتباطی درونی پیدا کرده و در نهایت به نتایج اخلاقی مهمی می رسیم. هیچ شخصیت مهمی بدون دلیل وارد و از داستان خارج نمی شود. همه داستانک ها دارای مبنای علت و معلولی و مناسبات منطقی درست هستند. بنابراین به گفته اوباما بی رحمانه اما تاثیرگذار است. تاثیرگذاری «خانه پوشالی» نیز در باورپذیری و روشن بودن تکلیف ما با شخصیت ها و عملکرد آن هاست. به این معنی که ما از همان سکانس اول با مردی خشن و خطرناک مواجه می شویم. بنابراین می دانیم در ادامه قرار است جنایت ببینیم. مناسبات قدرت در تمامی ابعاد آن براساس خیانت، دروغ، فریب و خون ریزی شکل می گیرد. نویسندگان و سازندگان سریال از همه امکانات و تمهیدات و دسیسه های تکنیکی استفاده می کنند برای این که دنیای داستان از دنیای واقعی جدا شود و مخاطب خودش را در جایگاه بیننده بی طرف قرار دهد و در عین حال همه مناسبات دنیای خیالی فیلم را باور کند، البته با آگاهی از تفاوت با دنیای واقعی. این نکته دو کارکرد دارد. کارکرد اول مفید و در خدمت فیلم است و کارکرد دوم می تواند خطرناک بوده و ناشی از یک تئوری بنیادین توطئه رسانه ای باشد. طرح، توطئه، توهم در کارکرد اول مخاطب به درستی با داستان ارتباط برقرار کرده و به دنبال آن می رود. به درستی با داستان ارتباط برقرار کرده و به دنبال آن می رود. همه تمهیدات لازم برای جذب مخاطب اندیشیده شده اند؛ از داستان جذاب و پرتلاطم و نفس گیر و پرکشمکش تا کارگردانی حرفه ای و استاندارد و بازیگران قدرتمند و دیالوگ های تاثیرگذار و… تقریبا هیچ ایرادی به هیچ کدام از تمهیدات مذکور نمی شود گرفت. مگر با دقت فراوان که برای یک سریال تلویزیونی لازم نیست.
اما کارکرد دوم؛ برای مثال تکنیک شکستن دیوار چهارم (Fourth wall) که از همان سکانس نخست فیلم استفاده شده و تا انتها پیش می رود، به عنوان یک عنصر در روند به اصطلاح آشنایی زدایی عمل می کند. در این صورت مخاطب زمانی که با نگاه و دیالوگ های رو به دوربین کوی اسپیسی مواجه می شود، از همان لحظه نخست خود را هم زمان درون و بیرون از ماجرا می بیند. زمانی که دیوار چهارم می شکند، بیننده غرق در داستان نمی شود و خود را ناظر یک اثر هنری غیرواقعی می انگارد. به هیچ وجه دیگر امکان ندارد اثر هنری با واقعیت اختلال پیدا کند. مخاطب خود را شاهد یک نمایش مصنوعی می بیند که بر «نمایش» بودن خود تاکید دارد. این تمهید در کارکرد اول که دراماتیک است، موثر می افتد، اما در کارکرد دوم نیز شدیدا تاثیرگذار است. یعنی پس از دیدن فیلم با خود می گوییم: «وای! چه وحشتناک، دنیای سیاست چقدر خطرناک و زننده است! اما نگران نباشم، این فقط یک نمایش است و درواقعیت این چنین نیست. خیالم راحت باشد و هم چنان به سیاستمداران اعتماد کنم. ایرادی ندارد اگر جنایتی هم رخ دهد. گناهانش به گردن سیاستمداران است. ما را به خاطر رای هایی که می دهیم بازخواست نمی کنند!» خودمان هم خودمان را بازخواست نخواهیم کرد. چرا که هم زمان هم داستان فیلم را باور می کنیم و هم به نمایش بودن و غیرواقعی بودن آن آگاهیم. کارکرد دوم از این جهت خطرناک است که نمی دانیم به چه علت دولت آمریکا (مجاز از همه دولت ها) اجازه می دهد مناسباتش این گونه در دنیای ادبیات یا سیما و هنر به چالش کشیده شود و نقد شود یا به عبارتی افشا شود؟ آیا افشای مناسبات شدیدا بی رحمانه و شیطانی در دولت آمریکا به این میزان از بی پردگی، یک فریب و دسیسه توسط خود دولت است؟ آیا سیستم سازندگان فیلم ها به عنوان بخشی از سیستم کلی جامعه و سیاست آمریکا خود به خود در خدمت کل سیستم نیست؟ علت اظهارنظر سیاستمداران در رده اوباما درباره این سریال و امثال آن در سطح مردم عامه جامعه چیست؟ آیا زمانی که شکل بی پروا و افشاگرانه مناسبات قدرت را ملاحظه می کنیم، غیر از احساس انزجاری که بهمان دست می دهد، دچار یک حس حقارت عمیق نسبت به قدرت نمی شویم؟ این حس حقارت آیا ما را نسبت به قدرت و سیاستمداران ضعیف تر نمی کند؟ در عین حال افشاشدن روابط مملو از جنایت و خون در سیاست می تواند ما را به عنوان مردم، نسبت به قدرت آگاه کند. شاید هم هر دو اتفاق با هم می افتد؟ متفکران زیادی تلاش در پاسخ دادن به این پرسش ها کرده اند. یکی از توانمندی های «خانه پوشالی» در این است که به علت دقت فراوان و انتخاب عالی در فرم توانسته است هر دو کارکرد را به بهترین نحو عملی کند. کارکرد دوم اگرچه جزئی از فرم «خانه پوشالی» است و در راستای جهان اثر است، اما از منظر تئوری توطئه (حالا شما نامش را بگذارید توهم توطئه) می تواند خطرناک هم باشد. بسته به این که دیدگاه ما نسبت به مقوله سیاست، فلسفه آن و مناسبات آن چه باشد. این را به خود خواننده و دیدگاهش وامی گذاریم.
وقتی سینما دیگر رسانه ها را می بلعد سریال «خانه پوشالی» غیر از جنجال های سیاسی اش در شیوه پخش نیز جنجال برانگیز بوده است. انتشار یک باره همه ایپزودهای فصل سوم آن هم پیش از پخش تلویزیونی آن که به نظر عمدی می آمد، در ایجاد هیاهو و ترغیب مخاطبان آن قدر اثرگذار بود که سازندگان «بازی تاج و تخت» نیز شبیه به این کار را پیش از پخش فصل پنجم و به تقلید از «خانه پوشالی» انجام دادند. این هیاهوها غیر از تاثیرگذاری و ترغیب و جریان سازی رسانه ای به خصوص در رسانه های اجتماعی، یک جرقه دیگر نیز در ذهن بیمارگون امثال نگارنده که در هر رویداد رسانه ای به دنبال یک توطئه می گردند، می افروزد. آن هم این که گویی سینما به عنوان غول رسانه ای قرن بیستم اکنون درصدد است دیگر رسانه ها و بالاخص غول های قرن ۲۱ را نیز ببلعد. برای اندیشیدن در این باب می توان از این جا آغاز کرد که سینما از ابتدا به عنوان یک هنر/ صنعت/ رسانه کار خود را آغاز کرد و تاکنون نیز هر سه وجه را هم زمان داشته است. سپس تلویزیون از دل آن زاییده شد و رسانه ای متفاوت را شکل داد، اما همواره و به خصوص این روزها شدیدا متاثر از سینما بوده است و هم چنان از آن تغذیه کرده است. سینما در دوسوم ابتدای قرن بیستم توانست ادبیات تئاتر را با اقتباس و وام گیری تکنیکی ببلعد. هم چنین در یک سوم پایانی قرن گذشته تلویزیون و مطبوعات به عنوان دو رقیب بزرگ رسانه ای برای سینما مطرح بودند و گاه گاه می دیدم سینما با توانایی هنری بالقوه اش و ظهور هنرمندانه کارگردان ها و نویسندگان بزرگ و ساختن فیلم هایی هم چون «سگ را بجنبان»، «شبکه»، «همه مردان رئیس جمهور» و… هم تلویزیون و هم مطبوعات را بلعید. حال قرن بیست و یک قرن اینترنت، اسمارت فون و شبکه های اجتماعی است. امثال دیوید فینچر (با سابقه ساخت فیلم «شبکه اجتماعی») نیز این جهان را به خوبی درک کرده اند و با سینما به آن حمله ای اساسی کرده اند. اگرچه مدیوم سریال «تلویزیون» است، اما در سطح سریالی چون «خانه پوشالی» که یک تیم عظیم باسابقه سینمایی آن را می سازند، می توان مدیوم آن را اساسا سینما قلمداد کرد. ضمن این که حضور سینما در فضای مجازی از مقوله دانلود فیلم گرفته تا بحث و جنجال در شبکه های اجتماعی و هم چنین ظهور پدیده ویدیوها و کلیپ های موبایلی و تبلتی، خبر از یک جهان پیچیده سینمایی می دهد که هم چون سریال «آیینه سیاه» باید منتظر آن باشیم. این پراکنده گویی تنها طرح موضوع است و بهانه ای است برای اندیشیدن. بر می گردیم به سریال.
نکته مرتبط با سریال «خانه پوشالی» حضور همه رسانه های مهم دنیای مدرن از جمله تلویزیون، مطبوعات و اینترنت است. دنیای فیلم مملو از این حضور است و انبوه خبرنگاران، شومن های مشهور تلویزیونی، سایت های اجتماعی و اینترنتی، هکرهای سایبری همه و همه دست به دست هم می دهند تا یک جهان سینمایی مشرف بر همه این ها را بسازند. همه روزنامه نگاران، مجریان تلویزیون، شبکه های تلویزیونی و مجازی تنها بازیگر داستان زندگی پیچیده و در عین حال سطحی مدرن هستند و سینما همه آن ها را می بلعد تا در انتهای این زندگی سطحی یک سرگرمی مفرح تنها به منظور ایجاد آرامشی فریبنده برای مخاطب ایجاد کند که البته مخاطب آگاه با استفاده از کلیدهای خود آن سینما می تواند بیشتر بیندیشد و فریب آن سرگرمی آرامش بخش را نخورد. «خانه پوشالی» اگرچه نمایش یک دنیای خیالی است و بر غیرواقعی بودن خود تاکید دارد، ما آن را هم باور می کنیم و هم نمی کنیم، اگرچه داستان های آن در دنیای واقعی کاخ سفید و دیگر دولت های جهان و تاریخ دقیقا با همین شکل اتفاق نمی افتند، زمان در آن فشرده شده و روابط انسانی و سیاسی اندکی ساده شده اند، روزنامه نگاران آن قربانیان سیاست هستند، مردم عوام نقش گله های گوسفند را بازی می کنند، یک نفر آدم زرنگ سر همه را کلاه می گذارد و سیاست به معنای کلی همان جنایت و خیانت است و ما بینندگان خود را کاملا مبرا از همه تاریکی ها و تلخی های این جهان شیطانی می بینیم. اما یک خاصیت سینما جنبه هنر بودن آن است؛ هنری که احتمالا رسالت دارد و اتفاقا می خواهد ما بینندگان را دقیقا متهم ردیف اول این جهان شیطانی قرار دهد. ما مردم عوامی که اتفاقا ممکن است در دنیای واقعی نیز نقش گله های گوسفند را بازی کنیم، ما روزنامه نگارانی که اتفاقا بازیچه سیاست هستیم و دقیقا خود سیاستیم، ما همان یک نفر آدمی هستیم که به وقتش سر همه را کلاه خواهیم گذاشت و سیاست احتمالا دقیقا همان خیانت است و فریب و اتفاق های آن در کاخ سفید و دیگر دولت های جهان (دور از دولت هایمان) احتمالا به همین شکل رخ می دهند و بی خود نیست که امثال شبیه به واشنگتن «خانه پوشالی» می بود؛ احتمالا یعنی از خانه پوشالی هم کثیف تر و وحشتناک تر است! این ها همه نگاهی بدبینانه است که به خاطر تلنگرهای «خانه پوشالی» انجام می شود. پس «خانه پوشالی» در زدن این تلنگرها موفق بوده، چنان که در دیگر زمینه ها هم تاکنون موفق بوده است. یک موفقیت همه جانبه.
۳ تیر, ۱۳۹۴
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سافتستان]
[مشاهده در: www.softestan.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]
صفحات پیشنهادی
سریال های ماه مبارک رمضان میزبان خانه ها
سریال های ماه مبارک رمضان میزبان خانه ها مجموعه های تلویزیونی پایتخت ۴ دردسرهای عظیم ۲ و گاهی به پشت سر نگاه کن عنوان سریال های ماه رمضان امسال هستند که از شبکه های اول دوم و سوم سیما در ایام ماه مبارک رمضان پخش می شوند به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر سری دوم مجموعنگاهی مدرن، انتزاعی و شاعرانه در نمایشگاه ماه به خانه من میآید
نگاهی مدرن انتزاعی و شاعرانه در نمایشگاه ماه به خانه من میآید مجموعه آثار گروه سهند ماه به خانه من میآید که در آن هر یک از هنرمندان با سبک و نگاهی خاص فضای شاعرانه و انتزاعی را توصیف میکنند به نمایش گذاشته میشوند احمد نصراللهی نقاش پیشکسوت در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسریال های ماه مبارک رمضان میهمان خانه ها
سریال های ماه مبارک رمضان میهمان خانه ها مجموعه های تلویزیونی پایتخت ۴ دردسرهای عظیم ۲ و گاهی به پشت سر نگاه کن عنوان سریال های ماه رمضان امسال اند که از شبکه های اول دوم و سوم سیما در ایام ماه مبارک رمضان پخش می شوند به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر سری دوم مجموعهعکس های جدید و متفاوت الناز حبیبی بازیگر سریال دردسرهای عظیم 2
عکس های جدید الناز حبیبی الناز حبیبی بازیگر سریال دردسرهای عظیم 2 الناز حبیبی بازیگر سریال دردسرهای عظیم 2 الناز حبیبی بازیگر سریال دردسرهای عظیم 2اخبار مرتبط عکس های جدید الناز حبیبی بازیگ سریال دودکش و همسرش عکس های جدید و خاص الناز حبیبی در شبکه اجتماعی اشعکس جالب الناز حبیبیعکس های جدید و متفاوت ویدا جوان بازیگر سریال شمعدونی
عکس های جدید و متفاوت ویدا جوان بازیگر سریال شمعدونی عکس های ویدا جوان ویدا جوان ویدا جوان ویدا جوانویدا جواناخبار مرتبط ویدا جوان شمعدونی پر از استعاره استحاشیههای جالب ازدواج ویدا جوان و آیلا تهرانی عکستا به حال ویدا جوان را در حال نمایشنامه خوانی دیده اید تصاویرعکسهایتلویزیون سراغ یک سریال استرالیایی رفت / خانواده رابینسون به خانهی ایرانیها میآیند
تلویزیون سراغ یک سریال استرالیایی رفت خانواده رابینسون به خانهی ایرانیها میآیند فرهنگ > تلویزیون - سریال خانواده رابینسون محصول 1998 نیوزیلند از روز شنبه 30 خرداد هر شب ساعت 22 از شبکه نمایش پخش خواهد شد به گزارش روابط عمومی معاونت سیما این سریال که در 10امسال با رويکردي متفاوت در ماه رمضان مهيمان خانه هاي شهروندان هستيم
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ۲۳ ۴۱ب ظ مدير کل صدا و سيما خراسان رضوي امسال با رويکردي متفاوت در ماه رمضان مهيمان خانه هاي شهروندان هستيم موج - مدير کل صدا و سيماي خراسان رضوي از ويژه برنامه ها ماه مبارک رمضان و هم زماني پخش در شبکه يک سيما خبر داد به گزارش خبرگزاري موج از مشهد حجتالاسلامخانه جذاب و بسیار متفاوت جانی دپ + تصاویر
جانی دپ ملکش را میفروشد قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار جانی دپ ستاره هالیوود ملک شخصیاش در جنوب فرانسه را برای فروش آگهی کرده است بهای درخواستی برای این ملک ۳۷ جریبی حدود ۱۵ هکتار ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار تعیین شده است بنا بر آگهی بنگاه معاملات مسکن ساتبی این ملک که دراحتمالا دزد سریالی خانههای اصفهان متهم اصلی اسیدپاشی است
احتمالا دزد سریالی خانههای اصفهان متهم اصلی اسیدپاشی است وکیل پرونده قربانیان حادثه اسیدپاشی اصفهان گفت به ظن قوی مسئولان استانی و ملی فرد دستگیر شده که به عنوان سارق سریالی خانههای اصفهان معرفی شده بود متهم اصلی پرونده اسیدپاشی است به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران&نگاهی متفاوت به تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی
بیم ها و امیدهای سروقامتان نگاهی متفاوت به تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی شروع ناامید کننده مقابل آمریکا و لهستان و چهار شکست و یک امتیاز و حالا دو پیروزی شیرین مقابل روسیه همه را به تیم ملی والیبال ایران امیدوار کرده است اما بهتر است که چند نکته مهم هم یادآوری شود به گزارشمردسالاری، زن، پایتخت ۴ و.../ نگاهی به نقش اجتماعی زن در سریال پایتخت
مردسالاری زن پایتخت ۴ و نگاهی به نقش اجتماعی زن در سریال پایتخت جامعه > خانواده - حسین برکتی سریال پایتخت که این شبها به مناسبت ماه مبارک رمضان از شبکه اول سیما پخش میشود چهارمين سری از این مجموعه تلويزيوني است که با ساختاری طنز به بیان تلخ و شیرینتصاویر/ خانه هایی با معماری عجیب و متفاوت
تصاویر خانه هایی با معماری عجیب و متفاوت ۲۳ ۰۳ ۱۳۹۴ - ۰۹ ۵۲سارق سریالی خانههای اصفهان به ظن قوی متهم اصلی اسیدپاشی است
وکیل پرونده قربانیان حادثه اسید پاشی اصفهان اعلام کرد سارق سریالی خانههای اصفهان به ظن قوی متهم اصلی اسیدپاشی است شناسهٔ خبر 2782303 - پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸ ۴۲ استانها > اصفهان اصفهان - وکیل پرونده قربانیان حادثه اسیدپاشی اصفهان گفت به ظن قوی مسئولان استانی و ملی فردگزارش فارس از سریالهای رمضانی در کشورهای عربی ـ 2 سریالهای رمضانی مصریها علیه اسلامگرایی/تولید سریالهای ا
گزارش فارس از سریالهای رمضانی در کشورهای عربی ـ 2سریالهای رمضانی مصریها علیه اسلامگرایی تولید سریالهای انیمشن قرآنیسریالهای رمضانی مصریها امسال بیشتر علیه جریانات اسلامگرای سیاسی و انقلاب 25 ژانویه مصر است و سریالهای رمضانی خلیجیها نیز به محاق رفته است خبرگزاری فارس ـخانه موسیقی مثل همه نهادها حساب و کتاب پس میدهد
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۰۴ رییس کمیته هنر شورای شهر تهران گفت خانه موسیقی برای رفع ابهامات باید گزارشهایی درخصوص فعالیتش بدهد و در واقع مثل همه نهادها حساب و کتاب پس میدهد به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا عبدالحسین مختاباد گفت خانه موسیقی نهادفرمایش امام علی(ع) درباره خانه همیشگی
فرمایش امام علی ع درباره خانه همیشگی حضرت امام علی علیهالسلام میفرمایند در شگفتم از آن کس که مردگان را مىبیند و مرگ را از یاد برده است به گزارش فرهنگ نیوز امیرالمومنین امام علی علیهالسلام فرمودند در شگفتم از بخیل به سوى فقرى مىشتابد که از آن مى&rبرگزاری سمپوزیوم مجسمهسازی تهران با دو متریال متفاوت
یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۳۳ مشاور هنری سازمان زیباسازی شهرداری تهران از برگزاری هفتمین سمپوزیوم بینالمللی مجسمهسازی تهران با دو متریال متفاوت خبر داد و گفت بخش اصلی سمپوزیوم هفتم شامل دو کارگاه سنگ و آهن است که از اول تا 24 مهرماه برگزار میشود به گزارش ایسنا سیدمجتبی موسوی-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها