تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820490709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رشد 35درصدي توليد علم در ايران‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رشد 35درصدي توليد علم در ايران‌
جام جم آنلاين: براساس آخرين آمار شوراي عالي انقلاب فرهنگي، توليد علم در ايران 35 درصد رشد داشته است. در برنامه چهارم توسعه و برنامه‌هاي دولت كه براساس دانايي محوري است، اولويت‌هاي علمي كشور لحاظ شده، به طوري كه ميزان بودجه اختصاص يافته به بخش پژوهش نسبت به سال گذشته دو برابر افزايش يافته است.


ديناروند، معاون غذا و داروي وزارت بهداشت و رئيس مركز نانوتكنولوژي دانشگاه علوم پزشكي ايران در همايش نانوتكنولوژي در علوم بهداشتي كه صبح ديروز با حضور استادان، محققان و دانشمندان اين حوزه در تالار ابن‌سينا برگزار شد، با اشاره به اين مطلب گفت: توليد علم در كشور ما با سرعت خوبي پيش مي‌رود و ايران در ميان كشورهاي اسلامي بعد از تركيه مقام اول را دارد كه اين شيب رشد، روز به روز بيشتر شده و فاصله آن هر سال از كشورهاي پيشرفته كمتر مي‌شود. مصداق بارز اين موضوع چاپ مقالات علمي دانشمندان و محققان ايراني در نشريات علمي معتبر دنياست كه توجه به اين مقوله را در برنامه‌هاي توسعه دوچندان كرده است.

وي با بيان اين كه ميزان بودجه پژوهش اختصاص يافته براي دانشگاه‌ها از ميزان بودجه پژوهشي وزارت علوم بيشتر است، افزود: در برنامه چهارم توسعه و برنامه‌هاي دولت كه براساس دانايي محوري است، اولويت‌هاي علمي كشور لحاظ شده، به طوري كه ميزان بودجه اختصاص يافته به بخش پژوهش نسبت به سال گذشته دو برابر افزايش يافته است.

وي تاكيد كرد: در چشم‌اندازي كه در تدوين نقشه جامع علمي كشور از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و وزارت بهداشت طراحي شده و بزودي منتشر مي‌شود، به فناوري نانو فقط به عنوان رشته تحقيقاتي نگاه نشده، بلكه به عنوان وسيله‌اي براي توليد محصول و ثروت و توسعه كشور توجه شده است كه امكان رسيدن به سطح جهاني را ميسر مي‌سازد.

ديناروند با اشاره به اين كه رشته جديد نانوفناوري دارويي از سال آينده در دانشگاه‌هاي كشور تاسيس مي‌شود، خاطرنشان كرد: با ايجاد زيرساخت‌هاي كاربردي در زمينه فناوري نانو كه يكي از مهم‌ترين رشته‌هاي علمي دنياست، مي‌توانيم عقب‌ماندگي ايران را در اين شاخه جبران كنيم كه يكي از راه‌هاي آن تقويت رشته‌هاي مرتبط با اين حوزه است.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 432]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن