تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820491408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو هيات علمي دانشگاه امام حسين (ع) در گفت‌وگو با ايسنا: واگن‌هاي مترو با كمتر از 35درصد داخلي‌سازي مي‌شوند ظرفيت توليد واگن در كشور اشباع شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عضو هيات علمي دانشگاه امام حسين (ع) در گفت‌وگو با ايسنا: واگن‌هاي مترو با كمتر از 35درصد داخلي‌سازي مي‌شوند ظرفيت توليد واگن در كشور اشباع شده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنعت و معدن

در حال حاضر واگن‌هاي مترو در ايران با كمتر از 35درصد داخلي‌سازي مي‌شوند.

دكتر اردشير احمدي ـ عضو هيات علمي دانشگاه امام حسين (ع) ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود: بر اساس قرارداد بين ايران و چين قرار است كه 455 واگن مترو به ايران تحويل داده شود كه بخشي از اين واگن‌ها نيز در داخل كشور توليد خواهند شد.

وي گفت: در مجموع ساخت حدود 200 واگن به شركت‌هاي واگن پارس، واگن تهران و پلور سبز كرمان سپرده شده است كه با كمتر از 35 درصد داخلي‌سازي مي‌شوند.

او با بيان اين‌كه در اين قرارداد هر قطار شامل 7 واگن است، اضافه كرد: با تحويل تنها همين تعداد سفارش، كل ظرفيت توليد واگن در كشور هم‌اكنون اشباع شده و جا براي سفارش‌هاي ديگر وجود ندارد كه اين نشان‌دهنده پايين بودن ميزان ظرفيت توليد واگن مترو در كشور است.

احمدي اعلام كرد: قرار است، در اسفند ماه سال جاري نخستين محموله از واگن‌هاي مترو براساس قرار داد امضا شده به شركت مترو شهر تهران تحول داده شود.

***ساخت مترو كرمانشاه در دست مطالعه است

عضو هيات علمي دانشگاه امام حسين (ع) درباره خط متروي شهر كرمانشاه نيز توضيح داد: 12 ارديبهشت سال 1386 احداث خط ريلي كرمانشاه به طول حدود 14كيلومتر شامل 12.7 كيلومتر مسير مستقيم و 1.3 كيلومتر نيز مسير مربوط به اتصالات جانبي، در شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور به تصويب رسيد.

وي اضافه كرد: در تاريخ 15 تيرماه سال 1387 نيز با ابلاغ اساس‌نامه، سازمان قطار شهري كرمانشاه تاسيس شد.

به گفته احمدي در حال حاضر اين پروژه در دست مطالعه قرار داشته و گزينه‌هاي سه‌گانه زيرميني، روزميني و هوايي استخراج شده و در دست بررسي و مقايسه هستند.

وي همچنين توضيح داد: مجموع سرمايه‌گذاري لازم براي اين پروژه نيز 900 ميليارد تومان برآورد شده است و طي 5 سال از زمان شروع پروژه كه اواخر امسال باشد، به طول مي‌انجامد. اشتغال‌زايي پيش‌بيني شده در اين پروژه نيز در بخش‌هاي پيمانكاري و غيره دست‌كم دو تا سه هزار نفر است. همچنين براي متروي شهر كرمانشاه قطارهاي داراي پنج واگن پيش‌بيني شده است و حداقل 21 قطار براي شروع كار لازم است.

وي يادآور شد: كرمانشاه از نظر جمعيت نهمين شهر كشور محسوب مي‌شود كه با جمعيت حومه جمعيت كل آن به حدود 1.2 ميليون نفر مي‌رسد. كرمانشاه همچنين جزو هشت كلان شهر كشور به شمار رفته كه بايد داراي حمل و نقل ريلي شوند.

بر اساس قانون، مطالعه حمل و نقل ريلي در شهرهاي با بيش از يك ميليون نفر جمعيت، الزامي است كه به اين ترتيب انجام اين مطالعه در شهرهاي تهران، مشهد، تبريز، اصفهان، شيراز، كرج، اهواز، كرمانشاه و قم اجباري است.

به گفته احمدي قرار است، 65 درصد از كل ميزان حمل و نقل عمومي در كرمانشاه به مترو اختصاص يابد.

انتهاي پيام
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن