تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833702583
"عاشقانهها"یی که "ناآرام" است
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: سهشنبه ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کانون کارگردانان خانه تئاتر در یک بیانیهای اعتراضی نسبت به اجرای نمایش «عاشقانههای ناآرام» به عنوان اولین تجربه مستقل یک کارگردان در تئاتر انتقاد دارد اما از سوی کارگردان این نمایش از تماشاگرانش میخواهد که وقتی به تالار وحدت میآیند "با یک رویکرد منصفانه و نه مغرضانه روی صندلیها بنشینند." به گزارش خبرنگار تئاتر ایسنا، پس از تمام حاشیههایی که برسر اجرای یک نمایش پرستاره در تالار وحدت به پا شد، سرانجام صدای کانون کارگردانان خانه تئاتر هم درآمد و از «به بارنشستن فاجعهای به نام «عاشقانههای ناآرام»» انتقاد کردند. اوایل خردادماه که خبر همکاری نیکی کریمی و محمدرضا فروتن در نمایشی با نام «عاشقانههای ناآرام» و بعد از آن حضور بازیگرانی همچون فریبرز عربنیا، پانتهآ بهرام، سیامک صفری و... به کارگردانی و تهیهکنندگی مریم جلالیان منتشر شد، بیش از هرچیز نام کارگردان به چشم آمد که مشخص شد قرار است اولین کارگردانی خود را در تالار وحدت تجربه کند. پس از آن کم کم صدای اعتراضها و انتقادها به صورت کمتر رسمی و بیشتر غیررسمی بلند شد که چطور یک کارگردان اولی در تالاری همچون وحدت اجازه اجرا پیدا میکند، که اینجا جای بزرگان است و باید شأن آن حفظ شود و.... در این بین اعتراضهایی هم به مدیریت تالار وحدت وارد شد که سالن را بخاطر پول به هربرنامهای واگذار میکند، اما رضا سعیدیپور در گفتوگویی که با ایسنا داشت تاکید کرد که این نمایش در تایم 20 روزه خالی ماه رمضان و شبهای احیا به صحنه میرود و اینکه با مجوز شورایی که توسط مدیر کل هنرهای نمایشی معرفی شده، اجرا میشود. او همچنین با تأکید بر اینکه کارگردان یک نمایش را مدیریت تالار انتخاب نمیکند بلکه مرکز هنرهای نمایشی تایید آن را برعهده دارد، یادآور شد: در درخواست مریم جلالیان برای اجرای «عاشقانههای ناآرام» از سوپراستارهای مطرحی همچون مهران مدیری و نیکی کریمی نام برده شده بود که این موضوع هم به نحوی لحاظ شد که با توجه به حضور این هنرمندان، نمایش میتواند تماشاگران زیادی را وارد تالار کند و اتفاقی که گاهی پیش از این رخ داده و تعداد تماشاگران بسیار کم بوده، رخ ندهد. بعد از این اظهارات مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در تالارهای بزرگی همچون وحدت باید آثاری اجرا شوند که از نظر متن، کارگردانی و گروه بازیگری شأن حضور در آن مکان را داشته باشند، دباره پروسه مشورتدهی به برخی تالارها سخن گفت و توضیح داد که برای این نمایش ابتدا فقط یک مجوز برای تبلیغات صادر شده بود. با این حال با وجود حرف و حدیثهایی که درباره این نمایش و کیفیت آن مطرح بود، بالاخره اداره کل هنرهای نمایشی مجوز اجرای این نمایش را صادر کرد تا شاید به این طریق مسئولیت خود را به تماشاگران واگذار کند. حال که چند روزی از اجرای «عاشقانههای ناآرام» که با فروش بلیتهای 40 هزار تا 100 هزار تومانی به صحنه میرود، کانون کارگردانان خانه تئاتر در بیانیهای نسبت به اجرای این نمایش اعتراض شدیدی کرده است. در بخشهایی از این بیانیه آمده است: «بالاخره مدیریت ناکارآمد، غیر کارشناسانه و گمراه کنندهی فرهنگی در حوزهی تئاتر و غفلت چند سالهی خانهی تئاتر در تعریف و ایجاد جایگاه واقعی هنر تئاتر و ضرورتهای واقعی آن پرده از روی این خلاء دهشتناک کنار زد و فاجعهای به بار نشست که نامش عاشقانههای ناآرام است. از زمانی که سهم و حق تئاتر از حمایتهای فرهنگی دولت از دفترحساب و کتاب دستگاه عریض و طویل وزارتخانهها و نهادهای مرتبط پاک شد، تالارهای دولتی و نیمه دولتی و متعلق به سازمانهای شهری بنابر ادعای مدیرانشان مجبور شدند مخارج سنگین ادارهی خود را از برنامههای اجرایی درآورند و بار این مخارج را که حتی حقوق کارمندانشان را نیز شامل میشود به اجبار بر دوش نحیف تئاتر بگذارند. امری که چند نتیجهی پیش بینی شده و فاجعه بار خواهد داشت.» دفاع کارگردان نمایش «عاشقانهآرام» به گزارش ایسنا، مریم جلالیان دربارهی سوابقاش در گفتوگویی توضیح داد: سال 84 به دانشگاه وارد شدم و شروع کردم به خواندن ادبیات نمایشی.از سال 85 شروع به کار کردم و تا سال گذشته در سمت دستیار کارگردان مشغول بودم. از دوستانی که در کنار آنان بودم با افتخار اسم میبرم اما میخواهم تأکید کنم اجرای «عاشقانههای نا آرام» یک تلاش مستقل است و نه کاری که زیر سایه آن عزیزان انجام شده باشد. من تنها از تجربیاتی که از آنان یاد گرفته بودم استفاده کردم. آنچه امروز روی صحنه رفته حاصل آموختههای من در دانشگاه است و همچنین مهارتهایی که در طول این سالهای تنفس در هوای تئاتر به دست آوردم. او از تجربهاش در این نمایش با چهرههای مطرح اینگونه سخن گفت: کار کردن با کسی که هنرمند است همیشه یک اتفاق درجه یک است. من برای هم نسلانم آرزو دارم آنان هم اگر قصد شروع کار حرفهای در تئاتر را دارند با هنرمندان درجه یک کار کنند. جوان بودن یک کارگردان تنها از این نظر یک امتیاز محسوب میشود که تو دارای انعطاف بیشتری هستی، در نتیجه راحتتر نظرات را میشنوی و نوع تعامل تو کیفیت بهتری دارد. دوستان حاضر در این نمایش مانند یک خواهر، برادر یا پدر همراهیام کردند. جلالیان در عین حال خاطرنشان کرد: ای کاش همیشه تئاترها را با نگاه عادلانهای قضاوت کنیم. در چند سال اخیر تعداد نمایشهای خوب زیاد نبوده و آثاری که از نظر حرفهای و تکنیکی قابل اعتنا باشند شاهد نبودهایم. من دوست دارم آدمها با نگاه منصفانهای به تماشای نمایشمان بنشینند و اولین ذهنیت آنان این نباشد که «عاشقانههای نا آرام» محصول تلاش یک کارگردان کار اولی است. ای کاش ایراداتی را که به هر انسانی وارد است از شخصیت حقوقی و حرفهای او جدا کنیم و صرفا حاصل زحماتش را بنگریم. من تلاش کردم به عنوان یک کارگردان جوان، ضریب اشتباهاتم را کم کنم. کارگردان «عاشقانهای ناآرام» درباره نویسندگان این اثر هم توضیح داد: طرح را من به نیما باغبانی و خسرو نقیبی دادم و آنان زحمت نگارش آن را بر عهده گرفتند. این انتخابها به دلیل شناختی که من از هر دو داشتم صورت گرفت. آقای باغبانی شناخت خوبی روی آثار کلاسیک سینمای جهان دارد و آقای نقیبی هم اشراف خوبی بر سینمای خودمان. من میخواستم مرور درستی بر سکانسهای عاشقانه سینمای جهان داشته باشم. او در پاسخ به اینکه آنچه امروز روی صحنه میبینیم تا چه حد به ایدههای کارگردانی وابسته بوده و تا چه حد به جذابیتهای موجود در متن؟ گفت:نمیتوانم ایدههای کارگردانی را از نقطه نظرات خودم و آنچه در متن آمده جدا کنم. خودم موقع نوشته شدن متن در کنار نویسندگان حضور داشتم. آن چیزی که الان روی صحنه است براساس آن اتفاق کلی شکل گرفته که ما باید به درستی روایتش میکردیم. ما سعی کردیم تا جایی که میتوانیم صحنههای عاشقانه در سینمای ایران و جهان را بازسازی کنیم. من روی این بازسازی شدن تأکید دارم و میخواهم تماشاگر بداند قرار است با تماشای این نمایش یک سری خاطرات برای او زنده شود و اگر با این دید وارد سالن شود قطعا با حال خوبی از آن بیرون میرود. خود من تلاشم در این جهت بود که به دریافتهای خودم از چند سال حضور در عرصه تئاتر اعتماد کنم. یک کارگردان نباید فرصت خوب شنیدن حرفهای دیگران را از خود دریغ کند. من در تمام این مدت سعی کردم همه بچهها را بشنوم و در صورت امکان از نقطهنظرات آنان استفاده کنم، زیرا میخواستم خودمو همه اعضای گروهم از کاری که به آن مشغول شدهایم لذت ببریم. من میدانم که رضایت مردم از نمایش در گرو رضایت بازیگران کار از آن است. جلالیان درباره ترکیب بازیگرانش هم توضیح داد: در این سینما بازیگرانی به عنوان زوجهای عاشقانه شناخته شدهاند و شاید معروفترین آنان نیکی کریمی و محمدرضا فروتن باشند. آقای عربنیا نیز در فیلمهای درجه یکی مثل «شوکران» بازی کرده که تصویر آنها همچنان در ذهن من باقی مانده است. حالا که کار به مرحله اجرا رسیده گمان میکنم به سراغ بهترین بازیگرانی رفتهام که میتوانستند به ایدهآلترین شکل به من کمک کنند. با توجه به ویژگیهای متن و قصه، این دوستان مناسبترین انتخاب های من بودند. او درباره روند تمرینات نمایش هم توضیح داد: تمرین ما تقریبا از یک ماه قبلتر از شروع اجرا، آغاز شد. لازم است در اینجا توضیحی را عنوان کنم، به این دلیل که در رسانهها به شکل عجیبی اینطور انعکاس داده شده که بازیگران ما یک روزه به کار پیوستهاند. این در حالی است که ما از یک ماه قبل تمرینات خود را با این دوستان شروع کردیم و فرصت محدود تمرین تنها برای آن بازیگرانی وجود داشت که از گروه رفتند و کسی جایگزین آنان شد. شرایط ویژه «عاشقانههای نا آرام» به گونهای بود که به تمرین بیشتری نیاز نداشت و افراد باید در لحظه با نقش شان مواجه بشوند. من نمی خواستم تمرینات زیاد باعث شود بازیگران من به اصل آن فیلمها برگردند. میخواستم به اندازه کافی تمرین کنند و نه بیشتر. جلالیان درباره مقطعی که علی سرابی به این نمایش پیوسته است، گفت: از روزی که با او صحبت کردیم بر سر فیلمبرداری «خشکسالی و دروغ» بود و قرار بود فیلمبرداریاش به موقع تمام شود، اما چهار روز فیلمبرداری او با اجرای ما تداخل پیدا کرد اما از روز پنجم علی سرابی به گروه بر میگردد. در این چهار روز مهرداد صدیقیان علاوه بر نقش خودش نقش او را هم بازی کرد. او در پایان این گفتوگو مطرح کرد: یک کارگردان باهوش که من سعی میکنم شبیه او باشم، همیشه از افرادی استفاده میکند که قبلا امتحان خود را پس داده باشند. سعید ملکان را در گریم به شدت قبول دارم و از اینکه او در کنار من است خوشحالم. کامیاب امین عشایری که کار خوب او را در فیلم سینمایی «مرگ ماهی» دیده بودم برای ما نیز عملکرد فوق العاده خوبی داشت. خانم گلشن به عنوان طراح لباس نیز، همینطور. من در پایان از همه کسانی که برای تماشا به این سالن میآیند درخواست میکنم با یک رویکرد منصفانه و نه مغرضانه روی آن صندلیها بنشینند.
عاشقانههای ناآرام
عاشقانههای ناآرام
انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]
صفحات پیشنهادی
"در بار انداز" در تدارک اجرای تالار «حافظ»
یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۱۶ نمایش در بارانداز نوشته باد شولبرگ به کارگردانی امیرکاوه آهنین جان در تالار حافظ روی صحنه خواهد رفت به گزارش ایسنا امیرکاوه آهنین جان از بازیگران جوان که در عرصه تئاتر و تلویزیون فعال است این بار در مقام کارگردان نمایش در بارانداز را که برداشاجرای طرح " علمداران حماسه "
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵ ۲۳ نماینده ولیفقیه در گیلان گفت جانبازان افراد مقاومی هستند که با صبر و شکیبایی و قبول شرایط سخت جسمانی دستاوردهای انقلاب و ارزشهای اسلامی را صیانت میکنند به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه گیلان آیتالله زینالعابدین قربانی نمایندهتبلیغ آژانسها در "Last Second" ممنوع شد
یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳ ۱۶ مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران تبلیغ در سایت تورهای لحظه آخری last second ir را ممنوع اعلام کرد به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا فروش تورها و بلیتهای لحظه آخری که در همه جای دنیا به یک رسم تبدیل شده چند سالی میشود به ایران هم سرایت کرتهران به کامِ "روشنفکران لیبرالیسم" و "خاطرات روزولت" | خبرگزاری ایلنا
تهران به کامِ "روشنفکران لیبرالیسم" و "خاطرات روزولت" آثار حوزههای تاریخی-اجتماعی مثل چرا روشنفکران لیبرالیسم را دوست ندارند و کودتا خاطرات کرومیت روزولت از کودتای بیستوهشت مرداد در روزهای آخر خردادماه مورد توجه کتابخوانها قرار گرفتند و به لیست کتابهعلی جنتی "دو کارته" شد | خبرگزاری ایلنا
با گرفتن کارت دوم از مجلس علی جنتی "دو کارته" شد ایلنا نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند به گزارش خبرنگار ایلنا صبح امروز سهشنبه 19 خرداد در جریان رسیدگی به سوال مسعود میرکاظمی از علی جنتی نماینده تهران ازجدیدترین اثر علمدار سینمای دفاع مقدس/ "بادیگارد" به روایت حاتمی کیا
تراز فیلمنامهای که امروز در سال ۱۳۹۴ و به زودی مقابل دوربین ابراهیم حاتمیکیا خواهد رفت ماحصل یک تلاش حدوداً ۵ ساله مطالعه و تحقیق و نگارش حاتمیکیا بر اساس یک دغدغه و طرح شخصی است به گزارش تراز ابراهیم حاتمی کیا کارگردان مطرح سینمای ایران که تاکنون فیلم های بسیار ارزشمندی رتهدید خانواده شهید "علی خلیلی"
تهدید خانواده شهید "علی خلیلی" یکی از نزدیکان خانواده شهید علی خلیلی از تهدید خانواده شهید امر به معروف توسط اراذل و اوباش و برخی از دوستان قاتل شهید خلیلی خبر داد به گزارش فرهنگ نیوز یکی از نزدیکان خانواده شهید علی خلیلی از تهدید خانواده شهید امر به معروف توسط اراذلسکوت یاسین رامین شکست/به همسرم "مهناز افشار" تهمت نزنید!
متن زیر را یاسین رامین پسر معاون مطبوعاتی دوران احمدی نژاد در مورد حواشی مهناز افشار و تولد فرزندش ارسال کرده که در ادامه می خوانید مینویسم نه چون نوشته ها و نویسندگان اهمیتی دارند بلکه به پاسداشت حرمت وشعور خوانندگان خوشحال هستم که بلاخره برای گردانندگان سایتهای مشرق و الفحضور مردم در تیتراژ برنامه "ماه عسل"
علیخانی از حضور دوباره مردم در تیتراژ امسال خبر داد و گفت امسال نیز مانند سال گذشته از حضور مردم در تیتراژمان استفاده خواهیم کرد و تیتراژ با حضور آنها ضبط خواهد شد احسان علیخانی که شب گذشته مهمان تلفنی برنامه تلویزیونی گلخانه بود در گفت و گوییی کوتاه درباره استقبال مردم از اآنونس فیلم "از رئیس جمهور پاداش نگیرید" در پایان 6 سال ممنوعیت+فیلم | خبرگزاری ایلنا
آنونس فیلم "از رئیس جمهور پاداش نگیرید" در پایان 6 سال ممنوعیت فیلم آنونس فیلم "از رئیسجمهور پاداش نگیرید" با نام قبلی "پاداش" به کارگردانی کمال تبریزی منتشر شد به گزارش خبرنگار ایلنا آنونس این فیلم توسط محراب مشهد بان ساخته شده است اکران فصدرِ گیشه در دستِ "نهنگ عنبر" / عبورِ "در دنیای تو ساعت چند است؟" از مرز نیم میلیارد | خبر
در هفتهای که گذشت صدرِ گیشه در دستِ "نهنگ عنبر" عبورِ "در دنیای تو ساعت چند است " از مرز نیم میلیارد ایلنا فروش فیلم "نهنگ عنبر" ساخته سامان مقدم پس از سه هفته اکران به یک میلیارد و 400 میلیون تومان رسید همچنین "در دنیای تو ساعت چند است &qفیلم کوتاه ایرانی در "چین" برگزیده شد
دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲ ۱۶ فیلم زیر پرچم ساخته اسماعیل منصف موفق به کسب عنوان بهترین فیلم از جشنواره هفته بلند فیلم کوتاه LWSF 2015 در شهر شانگهای چین شد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در این جشنواره که از 22 تا 31 ماه می برگزار شد علاوه بر فیلم زیر پرچم که عکنسرت "همای" خواننده جنجالی لغو شد!!
کنسرت پرواز همای که قرار بود پس از هشت سال به مدت پنج شب در تهران روی صحنه برود لغو شدطبق اعلام شرکت برگزارکننده این کنسرت بنا به دستور مقام قضایی لغو شده است همچنین توسط شرکتی که اقدام به بلیتفروشی این کنسرت کرده اعلام شده که مبالغ بلیت خریداران تا هفت روز کاری به حساپیش تولید "آتی ساز" آغاز شد
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷ ۰۷ پیشتولید آتی ساز- اپیزود دوم به کارگردانی آروند دشت آرای آغاز شد به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا پیش تولید فیلم کوتاه آتی ساز - اپیزود دوم که قسمت دوم از مجموعه ده فیلم کوتاه آتی ساز است به کارگردانی آروند دشت آرای آغاز شد اپیزود اول این مجموعه را نی"دو سرباز"، مسئول حفاظت از بافت تاریخی شیراز!
سهشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰ ۰۱ معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دو نیروی یگان حفاظت در بافت تاریخی شیراز مستقر کرده و به استانداری شیراز هم نامه نوشته تا از تخریبهای بیشتر در بافت تاریخی اسکندریه جلوگیری شود به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا گفته میشود ضلعتوضیح علیخانی درمورد تغییر دکور "ماه عسل"
توضیح علیخانی درمورد تغییر دکور "ماه عسل" مجری برنامه تلویزیونی ماه عسل گفت دکور امسال این برنامه نسبت به سالهای گذشته ساده تر شده است به گزارش فرهنگ نیوز «احسان علیخانی» که شب گذشته مهمان تلفنی برنامه تلویزیونی گلخانه بود در گفت و گوییی کوتاه دربارهپوشاک "تاناکورا" بهداشتی است؟
تانوکارا به لباس های دست چندم خارجی گفته می شودکه متخصصین پوست و بیماری های عفونی معتقدند نمی توان از بهداشت این لباس ها مطمئن بود لباس های تانوکارا با یک شستشوی نصف و نیمه سر از فروشگاه های داخلی در می آورد و چهره غیر بهداشتی آن پشت نقاب خارجی مخفی می ماند فروشندگان این لباس-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها