تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798691851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبکه قرآن «به رنگ خانواده» می‌شود/ معرفی برنامه‌های گروه آموزش


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر مطرح شد:
شبکه قرآن «به رنگ خانواده» می‌شود/ معرفی برنامه‌های گروه آموزش

گروه آموزش قرآن شبکه قرآن


شناسهٔ خبر: 2784959 - سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
هنر > رادیو و تلویزیون

مدیر گروه آموزش شبکه قرآن ویژه برنامه‌های رمضانی این گروه را معرفی کرد و درباره برنامه‌هایی که تا نیمه دوم سال روی آنتن خواهند رفت، توضیح داد. محمد امین مهدوی مدیر گروه آموزش شبکه قرآن سیما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت‌های این گروه تازه تأسیس توضیح داد: در ساختار جدید شبکه قرآن چهار گروه برنامه‌ساز وجود دارد که یکی از آنها گروه آموزش است و ما برای گروه‌های سنی مختلف اعم از خردسال، کودک و نوجوان، بزرگسال و خانواده برنامه‌سازی می‌کنیم.وی در معرفی ویژه برنامه‌های رمضانی این گروه گفت: برنامه «قصه‌های قرآنی» برای مخاطب خردسال در قالب انیمیشن هر روز ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۰:۳۰ روی آنتن می‌رود. برنامه دیگرمان «زیباخوانی» نیز به آموزش صوت و لحن برای مخاطبان نوجوان می‌پردازد. کارشناسی که در این برنامه حضور دارد علی اصغر شعاعی است که هر بار مفاهیم، شیوه‌های روخوانی و زیباخوانی را با محوریت سوره‌های جزء ۳۰ آموزش می‌دهد و روش آموزشی او نیز روش برتر کشور شده است.
گروه آموزش قرآن شبکه قرآن
مهدوی یادآور شد: ما تلاش می‌کنیم به صورتی قابل فهم صوت و لحن را به مخاطب آموزش دهیم و در این راستا از مسابقه استفاده می‌کنیم. کودکانی که در این مسابقه شرکت می‌کنند به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و در پایان نفر برگزیده معرفی می‌شود. دوچرخه‌ای که در دکور برنامه قرار دارد نیز در نهایت به برگزیده تعلق پیدا می‌کند.مدیر گروه آموزش شبکه قرآن تأکید کرد: برنامه «باغ رویایی» نیز برای مخاطب کودک با محوریت سوره مبارکه یاسین تولید می‌شود و فضایی شاد، جذاب و بانشاط دارد. این برنامه به شیوه عروسکی نمایشی است و هر روز ساعت ۱۶ روی آنتن می‌رود. «به وقت نوجوانی» نیز معادل «باغ رویایی» برای مخاطب نوجوان است و هر دو برنامه تکمیل کننده طرح ۱۴۴۹ برای کودکان و نوجوانان به حساب می‌آید.
گروه آموزش قرآن شبکه قرآن
وی افزود: برنامه سحرگاهی ما «خلوت انس» نام دارد و یکی از قاریان بین المللی و مداحان معروف به عنوان کارشناس در برنامه به صورت زنده حاضر می‌شوند. دهه اول حجت الاسلام کلباسی، دهه دوم حجت الاسلام پورسیدآقایی و دهه سوم حجت الاسلام اسکندری در برنامه حضور دارند. محوریت «خلوت انس» دعای ابوحمزه ثمالی است و کارشناس تفسیر قرآن این دعا را در حالی برای مخاطبان شرح می‌دهد که یک نفر دعاخوان روحانی نیز نشسته و همزمان با توضیحات او دعا را می‌خواند. این برنامه ۲:۳۰ تا ۴:۳۰ بامداد روی آنتن می‌رود.پخش برنامه نمایشی «به وقت خانواده» پس از رمضانمهدوی درباره برنامه‌هایی که پس از ماه مبارک رمضان پخش خواهند شد نیز توضیح داد: کارهای خیلی خوب ترکیبی برای ماه آینده در نظر گرفته‌ایم که یکی از آن‌ها «به وقت خانواده» به تهیه کنندگی نوید محمودی است که کارشناسی آن را حجت الاسلام حسینی برعهده دارد و بعد از ماه مبارک رمضان در ۹۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای پخش می‌شود. ساختار برنامه به این شکل است که ۲۵ دقیقه ابتدایی یک بخش نمایشی روی آنتن می‌رود که در آن اتفاقات و مسائلی بین زن و شوهر یا کودک و والدین رخ می‌دهد و در ۲۰ دقیقه بعدی کارشناس با توجه به بخش قبلی به ارائه راهکار درست برای برخورد با مسائل می‌پردازد.
گروه آموزش قرآن شبکه قرآن
مدیر گروه آموزش شبکه قرآن ادامه داد: «ستاره باران» برنامه‌ای برای مخاطب کودک با محوریت آیات موضوعی قرآن کریم است و در قالب مسابقه پخش می‌شود. اینگونه که ابتدا یک آیه محور قرار می‌گیرد، سپس کارشناس پیام‌های آن را می‌گوید و بر اساس همین اطلاعات، مسابقه برگزار می‌شود. دو گروه شرکت‌کننده دختر یا پسر نیز هر بار به برنامه می‌آیند.وی یادآور شد: برای کارشناسان این برنامه از شاگردان حجت الاسلام راستگو استفاده کرده‌ایم و هر بار یکی از آنها برنامه را با توجه به تکنیک خاصی که بلد است همچون قصه گویی، کاغذ رنگی و قیچی، کاردستی، پانتومیم و نمایش و صحنه اجرا می‌کند. «ستاره باران» در ۲۶ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به تهیه کننده مهدی نیک روش در قم تولید می‌شود.آموزش تمام هوشمند قرآن در «مهمونی»مهدوی اضافه کرد: «مهمونی» برنامه در دست تولید دیگری است که به آموزش قرآن کریم ویژه کودکان به صورت تمام هوشمند اختصاص دارد و در آن برای اولین بار بچه‌ها با استفاده از تبلت و صرفا در فضای هوشمند به یادگیری می‌پردازند. هر قسمت از این برنامه به تهیه‌کنندگی حجت الاسلام قمری۱۵ دقیقه است.این مدیر رسانه ملی درباره برنامه‌های نیمه دوم سال گروه آموزش شبکه قرآن گفت: برنامه زنده «حریر» از مهر ماه جایگزین «به رنگ خانواده» می‌شود و به حفظ آسان قرآن برای مخاطب بزرگسال و زنگ قرآن با محوریت کتاب‌های درسی قرآن می‌پردازد.ساخت مستند «روش‌ها و منش‌ها» برای نیمه دوم سالوی ادامه داد: جشنواره «تدریس برتر» نیز به شناسایی و بررسی روش‌های تدریس قرآن کریم اختصاص دارد. همچنین «روش‌ها و منش‌ها» مستندی در خصوص اساتید صاحب سبک در حوزه آموزش قرآن کریم است. تولید این برنامه در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی سیدحسین موسوی آغاز شده و پخش آن از نیمه دوم سال شروع می‌شود.
گروه آموزش قرآن شبکه قرآن
مهدوی اظهار کرد: برنامه‌ دیگری داریم که به صورت نمایشی روی آنتن می‌رود و در ۱۳ قسمت ۲ دقیقه‌ای در راستای آموزش آداب تلاوت قرآن کریم به صورت نمایشی تولید خواهد شد. «برایم از خدا بگو» نیز شیوه تربیت قرآنی کودک را به پدر و مادر آموزش می‌دهد و سوالات معرفتی را که کودکان می‌پرسند و گاه والدین از پاسخ دادن به آنها عاجز هستند مطرح می‌کند. این برنامه به تهیه‌کنندگی علی سلطانیان در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای نیمه دوم سال پخش خواهد شد.مدیر گروه آموزش شبکه قرآن افزود: «العروة الوثقی» نیز برنامه‌ای مختص آموزش احکام است که به کارشناسی حجت الاسلام فلاح‌زاده و تهیه کنندگی ابوالفضل صالحی در ۱۰۰ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای آماده تولید خواهد شد.از صحیح خوانی به جای سریع خوانی تا آموزش جامع قرآنوی در پایان درباره رویکردهای گروه تحت مدیریتش گفت: تلاش برای ترویج صحیح خوانی به جای سریع خوانی نخستین رویکرد ما است. رویکرد دوممان نیز تلاش برای استانداردسازی برنامه‌های آموزشی قرآن است. همچنین رویکرد سوم ما آموزش جامع قرآن کریم با محوریت حفظ قرآن طبق فرمایشات رهبری است و از همین رو ما به صورت همزمان روخوانی، تجویز، مفاهیم قرآنی و حفظ آن را آموزش می‌دهیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن