تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821193959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علل ناکامی در کسب کامل درآمدهای مالیاتی چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: علل ناکامی در کسب کامل درآمدهای مالیاتی چیست؟


در بسیاری از کشور ها پرداخت مالیات یکی از ویژگی های شهروندی است، اما در کشور ما فرار مالیاتی ارزش شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مالیات از منابع مهم درآمد دولت هاست؛ ثبات و تداوم وصول مالیات زمینه ساز ثبات در برنامه ریزی دولت برای ارائه خدمات مورد نیاز کشور در زمینه های گوناگون می شود.   با حرکت اقتصاد ایران به سمت اقتصاد مقاومتی و نیز کاهش اتکا به درآمدهای نفتی به نظر می رسد «درآمدهای مالیاتی» نقش پررنگ تری در آینده اقتصاد ایران ایفا کند. اما باید دید این ایفای نقش با چه چالش ها و موانعی رو به روست؟    تیتر امشب با حضور آقای «علی عسگری»، رئیس «سازمان امور مالیاتی کشور» و آقای «غلامرضا حیدری کرد زنگنه»، اقتصاددان به این موضوع می پردازد.
کرد زنگنه


کرد زنگنه:
* در کشورهایی مانند آمریکا که خوداظهاری مالیاتی می شود، نظام (مالیاتی) طوری طراحی شده و ترس از نظام موجب راستی آزمایی شده است؛ چون اگر کسی خلاف بگوید از زندگی ساقط می شود. می گویند در آمریکا قتل آسان تر از فرار مالیاتی است.
* در کشور ما دهک های پائین و بالا مشخص نیست و راستی آزمایی مشخص است و ما مجبور هستیم این اظهارنامه ها را قبول کنیم تا زمانی که نظام ما کامل نشود، این مشکل در کشور وجود دارد.
علی عسگری
* در قانون اگر اثبات شود که کسی دروغ مالیاتی داشته باشد محرومیت اجتماعی دارد و از برخی تسهیلات اجتماعی محروم می شود.
* در قانون سیاست های تشویقی هم در نظر گرفته شده است.  
کرد زنگنه:
عدالت اجتماعی و اقتصادی ریشه اش در مالیات است و توزیع عادلانه ثروت اتفاق می افتد. دانه درشت ها نشان دهنده این است که نظام مالیاتی ما درست اجرا نشده است. در ژاپن تفاوت طبقاتی 4/5 برابر است.
عسگری:
بیمه ها و بورس برخی از اطلاعات را به ما نمی دهند، چون می گویند قانون این مجوز را به شما نداده است.
عسگری

کرد زنگنه:
در کشورهای غربی پلیس مالیاتی بسیار قوی عمل می کند. مشکلات ما بیشتر برمی گردد به بخش دولتی. در این نظام دولتی زیان مشکلی ایجاد نمی کند.
عسگری:
 بخشی از فرار مالیاتی قاچاق است. بخشی از صنوف مالیات می گیرند و به اندازه ای که می گیرند (و درآمد دارند) پس نمی دهند. باید برویم به سمتی که هرگونه فعالیت اقتصادی مودّی مالیاتی بایستی جایی ثبت شود. اصلاح قانون، صندوق فروش، اظهارنامه مناطق آزاد می تواند بخش زیادی از مشکلات را حل کند.
 


یک شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن