تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1837252421
موسیقی تلفیقی یا اینجا همه چی درهمه!
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
موسیقی تلفیقی یا اینجا همه چی درهمه!
با وجود اینکه بعضی از جوان های امروز آدم های قالب پذیری نیستند، اما می توان اوج گرفتن موسیقی تلفیقی را با سلیقه متفاوت این نسل مرتبط دانست.
مجله همشهری جوان - سید سینا ناصری: یک روزهایی، در زمان کودکی هایمان، موسیقی سنتی برای خودش سلطنتی داشت و سبک های دیگری که آن روز بودند، آنچنان توانی نداشتند که مقابل این سبک اصیل بایستند. اما در سال های پایانی دهه 60 و اوایل دهه 70، ظهور چهره هایی مثل علیرضا افتخاری و عبدالحسین مختاباد، موسیقی اصیل ایرانی هم دچار دگرگونی هایی شد و از آن ساختار خشک و رسمی خود بیرون آمد. از همان سال ها کم کم چهره های جدیدی با سبک و سیاقی جدید وارد بازار موسیقی شدند.
بعد از مدتی موسیقی پاپ جان گرفت و به موزیک اول رادیو و تلویزیون تبدیل شد. در دهه 80 بروبچه های پاپ فضای موسیقی را قرق کردند و ستاره ها یکی یکی سربرآوردند و آلبوم های پاپ عنوان پرفروش ترین های هر سال را از ان خود کردند. اما این روند هم زیاد دوام نیاورد و در کمتر از یک دهه مخاطب تنوع طلب موسیقی به دنبال سبک نو و تازه تری برای شنیدن می گشت. همین نیاز باعث شد جوان هایی که تا چند سال قبل صادقی، یگانه و چاووشی گوش می دادند، مجذوب سبک عجیب و جذاب، اوهام، دنگ شو، پالت و چارتار شوند.
نسل چهارمی ها موسیقی محبوب خودشان را انتخاب کردند؛ سبکی که به آن موسیقی تلفیقی می گفتند. این انتخاب و تمایل جوان ترها به سبک جدید به حدی تاثیرگذار بود که سنتی خوان هایی مثل همایون شجریان هم تصمیم گرفتند تجربه هایی در این فضا داشته باشند (که از قضا تجربه موفقی هم بود). البته می توان نسل چهارمی هایی را که دنباله رو موسیقی های زیرزمینی هستند، درنظر نگرفت، اما همین عده که شاید در مقابل موسیقی سنتی گارد می گیرند، خیلی وقت ها از شنیدن قطعات این گروه های مجاز تلفیقی لذت می برند.
در کل با وجود اینکه بعضی از جوان های امروز آدم های قالب پذیری نیستند، اما می توان اوج گرفتن موسیقی تلفیقی را با سلیقه متفاوت این نسل مرتبط دانست. از آنجا که ما کلا ارتباط خوبی با نسل چهارمی ها داریم! به سراغ زیر و بم سبک محبوب شان رفتیم، تاریخچه آن را مرور کردیم و با چهره های قدیمی و جدید این سبک هم کلام شدیم.
«دو درز یا دو سخن را به هم آوردن» و این تعریفی است که در لغت نامه دهخدا، رو به روی واژه «تلفیق» آورده شده. اگر بخواهید با سرچ کردن به تعریف دقیق تری در مورد موسیقی تلفیقی برسید از این تیپ جملات هم به چشمتان خواهد خورد «گونه ای از موسیقی است که حاصل تلفیق دو یا چند فرهنگ موسیقایی است.» این تعریفی ساده از پدیده ای خاص و نه چندان نوظهور در موسیقی ایران است که توانسته به خوبی خودش را بالا بکشد و برای خود مخاطبان میلیونی دست و پا کند.
در اینجا می خواهیم ببینیم موسیقی تلفیقی دقیقا روی چه قاعده و چهارچوبی حرکت می کند؟ این سبک چقدر توانسته در جذب مخاطب و افزایش سطح کیفی موسیقی موفق باشد؟ این سوالات در کنار دوجین سوال بی جواب دیگر، انگیزه ما شد تا ته و توی ماجرا را در بیاوریم و این پدیده موسیقایی را مورد بررسی قرار بدهیم.
گروه پالت
مثل بسیاری از جریان های هنری که وارداتی هستند، این سبک هم در خارج از مرزهای ما به دنیا آمد. ماجرا از دهه شصت میلادی شروع شد و موسیقی تلفیقی از ترکیب سبک جز با سایر ژانرهای موسیقی به وجود آمد. همان طور که پیش بینی می شد، طرفداران جز کلاسیک در مقابل این تغییر و اکنش نشان دادند و بسیاری از منتقدان، این سبک را نوعی موسیقی سبک، ساده شده و بی محتوا دانستند که توسط موسیقیدان های بی استعداد تولید شده است.
با این حال تلفیقی سازان! ناامید نشدند و سبک «فیوژن» را به پایه جز محدود نکردند، خیلی زود حیطه فعالیت شان را گسترش دادند و به دیگر سبک ها نیز ورود کردند، این طور شد که بسیاری از سبک های شناخته شده موسیقی درگیری تلفیق شدند. بنیان گذاران سبک تلفیقی از دلزدگی مخاطبان موسیقی های مرسوم نهایت استفاده را بردند و تصمیم گرفتند با جراحی موسیقی کلاسیک، ساختار شنوایی مخاطبان را تغییر دهند تا مخاطب رخوت آلود کنسرت های باشکوه را به سمت خود جذب کنند.
نتیجه این جراحی، تولد موسیقی تلفیقی و محبوبیت اش در میان موزیک بازها بود. مخاطبان موسیقی از صداهای تکراری اشباع شده بودند و تشنه تجربه یک فضای جدید و یک سنت شکنی بودند، پس از این اتفاق استقبال کردند. این محبوبیت آن قدر چشمگیر شد که دیگر نمی شود فیوژن را از سبک های موفق مسیقی جدا دانست.
در سال های میانی دهه 70 خودمان، قبل از اینکه گروه های مختلف موسیقی امروزی بخواهند سری در سرها دربیاورند و سبک تلفیقی با مختصات امروزی شناخته شود، تعداد انگشت شمار خوانندگانی بودند که کارهای نو انجام می دادند. این هنرمندان خودشان را درگیر چهارچوب های خاص سبک های روز (سنتی، کلاسیک، پاپ و...) نمی کردند و اصطلاحا ساز خودشان را می زدند. با ورود موسیقی تلفیقی به کشورمان، تقریبا تمام سبک ها تحت تاثیر آن قرار گرفتند و بیشترین تغییر هم نصیب موسیقی پاپ شد.
آزادی نزدیک به مطلق
با اینکه چهارچوب و قاعده خاص و دقیقی برای موسیقی تلفیق تعریف نشده است، اما اکثرا این سبک را نتیجه ادغام دو نوع مدل متفاوت موسیقایی با سازهای مختلف می دانند. از طرفی بعضی از کارشناسان موسیقی بر این عقیده اند که اثر تلفیقی فارغ از نوع سازها و سبک های مختلف، باید تلفیق دو فرهنگ موسیقایی باشد؛ مثل آلبوم کلاسیک و سنتی «مولوی و باخ» اثر داوود آزاد که به معنای واقعی کلمه، نام اثر تلفیقی مناسب آن است.
استاد داوود آزاد
خیلی های دیگر تلفیق را نه در نوع موسیقی که در استفاده از شعر و ترانه متفاوت با فضای اثر می دانند؛ یعنی آن اثر، از نظر موسیقی پاپ باشد، اما در آن از شعرهای اصیل استفاده شود؛ مثل اکثر آلبوم های علیرضا عصار یا آلبوم «من خود آن سیزدهم» محسن چاووشی که هم در نوع موسیقی، تلفیقی است و هم در استفاده از اشعار کهن. البته همه موزیسین ها سر این موضوع اتفاق نظر دارند که یک اثر تلفیقی حتما نباید از دو سبک مختلف درست شود، بلکه آهنگساز می تواند هر تعداد سبک را که خواست به کار خودش اضافه کند و اثر را محدود به ضوابط و قاعده های نانوشته نکند.
چه کسی بود صدا زد تلفیقی؟
می توان گفت کسی که برای اولین بار موسیقی را به شیوه تلفیقی تولید و این نام را برایش انتخاب کرد، عباس مهرپویا، خواننده و نوازنده دهه 49 بود. مهرپویا، با بهره گیری از دستاورد سفرهایش به دیگر کشورها و آشنایی با فرهنگ و موسیقی های مختلف، آهنگ هایی را با سبکی خاص و نو ساخت. او آهنگ های بسیار متفاوتی را با نوای ساز سیتار (با شباهت ظاهری به سه تار و تفاوت در نوع کاسه و تعداد سیم) با صدا و سبک خاص خویش ارائه کرد.
بعد از او، فرهاد مهراد بود که با جنس صدای خاصش و با استفاده از پیانو و گیتار، آهنگ هایی در سبک تلفیقی منتشر کرد. مسعودشعاری هم از چهره های شناخته شده این سبک است، کسی که در سه تارنوازی خیلی چیره دست بود و از شاگردان خلف محمدرضا لطفی به حساب می آید. شعاری در 10 سال گذشته چهار البوم تلفیقی به بازار فرستاده که هرکدام حاصل ترکیب سه تار و سازهای مختلف غربی است.
فرهاد مهراد
امروزه تعداد زیادی از گروه های موسیقی که بعضا شمار طرفدارانشان از برخی ستاره های پاپ نیز بیشتر است، با تکیه بر اصل تلفیق تشکیل شده اند، اما سابقه حضور گروه های تلفیقی به سال های میانی دهه 70 (1375) بر می گردد، نظیر گروه آویژه که رامین بهنا و پدرام درخشانی موسسان آن بودند. کنسرت هایی که آویژه در آن سال ها برگزار می کرد به نوعی نخستین اجراهای گروه های تلفیقی کشور بودند، اما این روزها، دور دور گروه های موسیقی است، موفق ترین این گروه ها، همان هایی هستند که این روزها اسم شان را زیاد می شنویم.
دنگ شو، پالت، چارتار، اوهام، بُمرانی، دارکوب و... که توانسته اند، با موفقیت در سبک تلفیقی، طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کنند. از میان این گروه ها چارتار با تلفیق موسیق پاپ، اوهام راک و سنتی، دارکوب پاپ سنتی و بمرانی با تلفیق موسیقی بلوز و راک فعالیت می کنند.
سبک های محبوب موسیقی تلفیقی بین هنرمندان ایرانی
ساز از من، آواز از تو
موسیقی تلفیقی تعداد غیرقابل شمارشی زیرمجموعه و سبک های مختلف دارد و از فضاهای جدید در سبک های مختلف موسیقی نشات گرفته. تعدادی از آنها در ایران خیلی موفق بوده اند (مثل پاپ سنتی) و بعضی دیگر هم آمده اند، شنیده شده اند، اما زیاد موفق نبوده و ماندگار نشده اند. در اینجا سراغ محبوب ترین های ایرانیزه موسیقی تلفیقی رفته ایم. البته سعی کرده ایم نمونه هایی که می آوریم. غیر از گروه هایی باشد که در این پرونده راجع به آنها زیاد صحبت کرده ایم.
پاپ+سنتی
پرکاربردترین، محبوب ترین، عامه پسندترین و خیلی ترین های دیگر، از ویژگی های مثبت همین سبک از موسیقی تلفیقی است. این روزها اگر هر آلبومی از هر خواننده ای را گوش کنید، حداقل یک تراک از این نوع سبک موسیقی به گوشتان می خورد. سبک پاپ/ سنتی از تلفیق یکی از سبک های پاپ با ریتم ها یا نحوه خوانش سنتی یا استفاده از اشعار سنتی ایرانی در کنار سازهایی مثل گیتار ساخته می شود.
نمونه: من خود آن سیزدهم- محسن چاووشی
موسیقی الکترونیک + سنتی
یکسری صداهای جدید و آدم فضایی طور (!) را تجسم کنید. صدای رعد و برق و باد و باران را هم اضافه کنید. حالا به میزان لازم، آواز اصیل ایرانی را وارد کنید. شک نکنید که محصول فوق العاده نشاط آوری خواهدشد. موسیقی الکترونیک خود به تنهایی حاصل ذوق و خلاقیت و پیوند انسان با تکنولوژی است که در کنار سازوآوازهای سنتی دلنشین ایرانی می تواند موزیک بازها را حسابی سر ذوق بیاورد. آهنگ های این سبک معمولا حالت ریتمیک دارند و از لحاظ الکترونیک بودن، آهنگساز می تواند بسته به شعر صداهای مختلف را در آهنگ بیاورد و فضاهای مختلفی را بسازد. آدم از شنیدن این آهنگ ها سیر نمی شود.
نمونه: با من صنما- همایون شجریان
راک+ سنتی
قدیمی ترین نوع موسیقی تلفیقی در ایران که اوایل دهه 40 به گوش مخاطبان موسیقی خورد، تلفیق از موسیقی راک کلاسیک با موسیقی سنتی ایران بود. این سبک که در زیرمجموعه آلترناتیو راک قرار می گیرد، مثل اکثر سبک های راک، گیتار کلاسیک و بیس از سازهای اصلی آن است. اما دلیل اینکه در دسته موسیقی تلفیقی و باعنوان راک ایرانی شناخته می شود، استفاده هنرمندان ایرانی از ریتم های سنتی در این آهنگ هاست.
نمونه: آثار کوروش یغمایی/ آلوبم رومی 3- پدرام درخشانی
پاپ+ راک
بیشتر کسانی که در ایران، به عنوان خواننده راک یا گروه راک شناخته می شوند، درواقع در این سبک، یعنی پاپ راک ایرانی فعالیت می کنند. پاپ راک هم یکی دیگر از انواع موسیقی هایی است که از ترانه های ملایم و گیرای سبک پاپ و آهنگ هایی که مبتنی بر گیتار هستند، تلفیق شده. استفاده از ریتم های تند و بعضا فضاهای لایت قسمت پاپ این سبک را تشکیل می دهد و از طرف دیگر، سازبندی غیرایرانی در آثار این سبک بخش راک ماجرا را در خود دارد. کسانی که در ایران در این سبک آهنگ می سازند، بیشتر به سمت راک تمایل دارند تا پاپ.
نمونه: کلاشینکف- رضا یزدانی/ یک لحظه عاشق شو- حمید حامی
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۷
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]
صفحات پیشنهادی
صداپیشه جناب خان در گفتوگو با فارس همه چیز در «خندوانه» بداهه است/ امیدوارم جناب خان به تکرار نیافت
صداپیشه جناب خان در گفتوگو با فارسهمه چیز در خندوانه بداهه است امیدوارم جناب خان به تکرار نیافتد موسیقیهای جنوبی کار خودم استمحمد بحرانی صداپیشه عروسک جناب خان گفت برای حضور مقابل دوربین خندوانه متنی در دست نداریم و اغلب اوقات همه چیز به صورت بداهه پیش میرود این موضوع از هدومین فستیوال موسیقی نواحی آینه دار به کار خود پایان داد درویشی: موسیقی نواحی را رها کردهایم/ مرادخانی: همه ک
دومین فستیوال موسیقی نواحی آینه دار به کار خود پایان داددرویشی موسیقی نواحی را رها کردهایم مرادخانی همه کارها را نباید دولت انجام دهدمحمدرضا درویشی در بسیاری از کشورها مدارسی برای پرورش و آموزش موسیقی قومی راه اندازی شده که این نوع موسیقی را به نسل جوانشان آموزش دهند اما ماخانه موسیقی مثل همه نهادها حساب پس میدهد
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۰۴ رییس کمیته هنر شورای شهر تهران گفت خانه موسیقی برای رفع ابهامات باید گزارشهایی درخصوص فعالیتش بدهد و در واقع مثل همه نهادها حساب و کتاب پس میدهد به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا عبدالحسین مختاباد گفت خانه موسیقی نهادخانه موسیقی مثل همه نهادها حساب و کتاب پس میدهد
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۰۴ رییس کمیته هنر شورای شهر تهران گفت خانه موسیقی برای رفع ابهامات باید گزارشهایی درخصوص فعالیتش بدهد و در واقع مثل همه نهادها حساب و کتاب پس میدهد به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا عبدالحسین مختاباد گفت خانه موسیقی نهادخودسر اینجا، خودسرآنجا، خودسر همه جا!
خودسر اینجا خودسرآنجا خودسر همه جا روز نو بیان دیدگاه ها و نقد اعمال و اندیشه ها از ملزومات پیشرفت یک جامعه متمدن محسوب می شود اما بهره برداری از احساسات مردم و تحریک آنان در جهت رسیدن به اهداف و منافع گروهی خاص از پلیدی های یک جامعه محسوب می شود از ابتدای اتقلاب تا کنون باینجا همه مشغول به کارند/ روستای کرد آباد بیگانه با بیکاری!
همدان اینجا همه مشغول به کارند روستای کرد آباد بیگانه با بیکاری بخشدار مرکزی کبودراهنگ گفت بیش از 200 کارگاه تولیدی در روستای کردآباد فعال است به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از همدان محمود نوروزی گفت کردآباد با جمعیتی افزون بر 2 هزار و 600 نفر یکی ازلذت واقعی شنیدن موسیقی را اینجا تجربه کنید
لذت واقعی شنیدن موسیقی را اینجا تجربه کنید در این گزارش از گجتی خواهیم گفت که با توجه به سیستم شنیداری منحصر به فرد هرکس طعم واقعی شنیدن موسیقی را به شما هدیه می دهد به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران بسیاری از کاربران از بی کیفیت بودن آرام بودن و یا صدای بسیار بلند و گوشروسیچکی: در جریان انتقال چک به آرسنال هستم/همه بازیکنان دوست دارند اینجا بازی کنند
روسیچکی در جریان انتقال چک به آرسنال هستم همه بازیکنان دوست دارند اینجا بازی کنندهافبک چکی تیم آرسنال انگلیس امیدوار است گلر هموطنش که بازیکن چلسی است به عضویت توپچیها درآید به گزارش خبرگزاری فارس توماس روسیچکی امیدوار است شایعات در مورد انتقال پیتر چک از استمفوردبریج به آرهنرمندان لهستانی «موسیقی دستگاهی ایرانی» می نوازند
در کنسرت قلب ها براساس اشعارمولانا هنرمندان لهستانی موسیقی دستگاهی ایرانی می نوازند کنسرت قلب ها براساس اشعار مولانا با حضور هنرمندان لهستانی توسط سفارت جمهوری لهستان در تهران جمعه 22خرداد ساعت 17 در فرهنگ سرای ارسباران برگزارمی شود به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگهمسو شدن موسیقی و کلام مهمترین راز آهنگسازی فیلمها است
فرهاد فخرالدینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران همسو شدن موسیقی و کلام مهمترین راز آهنگسازی فیلمها است رهبر ارکستر موسیقی ملی ایران گفت شناخت راز و رمزهای سینما و تصویر به موفقیت موسیقی و سازندهی اثر کمک شایانی میکند فرهاد فخرالدینی رهبر ارکستر موسیقی ملی ایران در خصوص ارتباطلغو کنسرت ها راه را برای موسیقی زیرزمینی باز میکند/ امیدواریم نیروی انتظامی حافظ حرمت مجوزهای صادره باشد
حسام آشنا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران لغو کنسرت ها راه را برای موسیقی زیرزمینی باز میکند امیدواریم نیروی انتظامی حافظ حرمت مجوزهای صادره باشد مشاور امور فرهنگی ریاست جمهوری نسبت به حفظ حرمت مجوزهای وزارت ارشاد توسط نیروی انتظامی ابراز امیدواری کرد حسام الدين آشنا مشاور امورپرویز طاهری از دلایل کم کاریاش در موسیقی گفت
پرویز طاهری از دلایل کم کاریاش در موسیقی گفت موسیقی امروز در جایگاه اصلی اش قرار ندارد و جوان جویای خوانندگی برای انتخاب سبک هنریاش بلاتکلیف است پرویز طاهری خواننده موسیقی پاپ در گفتگو با خبرنگار موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران از دلایل کم کاریاش در عرصهی موسیقی گفت امرواکنش ظریف به لغو کنسرت های موسیقی
واکنش ظریف به لغو کنسرت های موسیقیوزیر امور خارجه گفت ما مسئول صدور ویزا برای هنرمندان خارجی هستیم اما برنامه های داخلی براساس مقررات ارشاد و دیگر دستگاه ها برگزار میشودتاریخ انتشار پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲ ۳۰ ارکستر ملی ایران پس از دو سال تعطیلی شب گذشته 20 خرداد 1394دور جدید «هزار صدای موسیقی» آغاز میشود
سهشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰ ۳۳ دور جدید برنامه هزار صدای موسیقی در سال 94 از شنبه 23 خردادماه در فرهنگسرای نیاوران آغاز میشود به گزارش ایسنا در این برنامه که در ژانر موسیقی پاپ برگزار میشود و اولین برنامه از سال سوم آن است نیما مسیحا بهعنوان کارشناس خوانندگی رضا تاجبخش بهشور و شوق موسیقی جنوب در پایتخت
درباره جشنواره موسیقی نواحی آینهدار شور و شوق موسیقی جنوب در پایتخت تاریخ انتشار جمعه 22 خرداد 1394 ساعت 14 26 | شماره خبر 1971080136536857675 تعداد بازدید 1 پ پ اینبار هم نخستین شعله را محمدرضا درویشی برافروخت دو سال پیش بود سال 1392 که بخش خصوصی بر آن شد تا جشنی را در«ستارگان ایرانی» موسیقی ایرانی دارد/ انیمیشنی درباره دانشمندان
در گفتگو با مهر مطرح شد ستارگان ایرانی موسیقی ایرانی دارد انیمیشنی درباره دانشمندان شناسهٔ خبر 2770815 - چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸ ۴۷ هنر > رادیو و تلویزیون آهنگساز ستارگان ایرانی با ابراز گلایه از برخورد سطحی با موسیقی انیمیشن اعلام کرد در آهنگسازی این انیمیشن از موخانه موسیقی حاضر به دفاع از عملکردش نشد نشست مسئولان خانه موسیقی در پردیس قلهک کنسل شد/ موضوع بعدی گفتمان
خانه موسیقی حاضر به دفاع از عملکردش نشدنشست مسئولان خانه موسیقی در پردیس قلهک کنسل شد موضوع بعدی گفتمان بررسی مشکلات کنسرتهادومین جلسه از سلسله نشستهایگفتمان ضرب اصول که قرار بود روز یکشنبه 24 خرداد در پردیس سینمایی قلهک به بررسی عملکرد 15 ساله خانه موسیقی با حضور دست اندرکاران-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها