تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 18 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799741728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرخ بیکاری در بین فارغ‌ التحصیلان‌ کشور


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
نرخ بیکاری در بین فارغ‌ التحصیلان‌ کشور




رئیس فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در کشور ۱۸.۹ درصد است که ۱۲ درصد به مردان و ۳۳ درصد به زنان اختصاص‌ دارد.





خبرگزاری تسنیم: کوروش پرند رئیس فنی و حرفه‌ای کشور در حاشیه جلسه شورای اداری که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط تحریم‌ها کشور با رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد مواجه بود که الان رشد اقتصاد صعودی و مثبت شده است.

وی افزود: اگر بخواهیم رویکردی که با آن مواجه هستیم مرتفع شود به رشد اقتصادی هفت‌تا هشت‌درصدی نیاز است که به‌وسیله اقتصاددانان بررسی می‌شود و با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که شده الآن نمی‌توانیم به‌سرعت به این رشد برسیم.

رئیس فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: دو استراتژی می‌تواند در برنامه استاندار باشد، یکی از استراتژی‌ها این است که استاندار می‌تواند سرمایه‌گذاران را به استان بیاورد تا سرمایه‌گذاری کنند.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که به استان می‌آیند ارزش‌افزوده بالایی دارند اما اشتغال‌زایی پایین است بنابراین نیاز به یک استراتژی بلندمدت است چراکه در کوتاه‌مدت نمی‌تواند خود را نشان دهد.

پرند تصریح کرد: یک استراتژی دیگر که می‌توان استاندار را در کنار استراتژی اول موفق کند استفاده از اشتغال‌های خانگی، خرد و متوسط است که می‌تواند اشتغال فراوانی را ایجاد کند.

وی بابیان اینکه مدل اشتغال‌های بزرگ از طریق بنگاه‌های کوچک در لرستان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای متولی اشتغال نیست بلکه می‌توانیم مدلی ایجاد کنیم و دیگران تکثیر و از آن استفاده کنند.

رئیس فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای، صندوق کارآفرینی امید، سازمان بهزیستی، معاونت توسعه و اشتغال، معاونت تعاون و بانک توسعه تعاون می‌توانند با همگرایی طرح‌هایی را انجام دهند.

وی بابیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای فقط تسهیل‌گر است، اظهار داشت: به‌ هیچ‌ عنوان سازمان فنی و حرفه‌ای به‌عنوان سازمانی دولتی وارد بحث‌های اجرایی اشتغال نمی‌شود چراکه اگر بخش دولتی خودش این کار را انجام دهد قطعاً شکست می‌خورد.

پرند افزود: کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، خیرین، نخبگان، آموزشگاه‌های آزاد، تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها را به این مدل می‌آوریم، یکی از اقداماتی که در لرستان انجام‌شده این است کارآفرینان را شناسایی و امکاناتی در اختیارشان می‌گذاریم تا کار را انجام دهند.

وی عنوان کرد: در حوزه مشاغل خرد و خانگی به‌طور متوسط حدود 20تا 25 میلیون تومان هزینه می‌شود و افراد به اشتغال پایدار می‌رسند.

رئیس فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: در مراحل قبل به حوزه تولید و مواد اولیه به‌طور حرفه‌ای توجه نکرده‌ایم  برای همین جنسی که تولید می‌شود کیفیت پایین و قیمت بالایی دارد بنابراین مهم‌ترین قسمتی که می‌تواند یک جنس را تولید کند و قابل‌ رقابت باشد تهیه منابع و مواد اولیه است.

وی تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید به کارآفرینی که وارد این حوزه می‌شود 100 میلیون تومان بابت پروژه پرداخت می‌کند و به کسانی هم که وارد تولید می‌شوند مبلغی پرداخت می‌کند.

پرند خاطرنشان کرد: می‌توانیم در حوزه کشت گیاهان دارویی، تراشی فرآوری سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، بافت تابلو فرش، صنایع‌دستی، کیف و کفش چرب و پوشاک، صنعتی نو ایجاد و کار را جلو ببریم.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان جزء چهار استانی است که بالاترین نرخ بیکاری را دارد، گفت: یک معضلی که کشور با آن مواجه است بحث فارغ‌التحصیلان بیکار است، نرخ بیکاری این افراد در کشور 18.9 درصد است که 12 به مردان و 33 درصد به زنان اختصاص‌ دارد.

رئیس فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: بیشترین نرخ بیکاری در رشته‌های علوم کامپیوتر با 27.2 درصد و رشته کشاورزی، محیط‌زیست و شیلات با 27 درصد است.

وی افزود: چهار و نیم میلیون دانشجو در سطح کشور داریم که یک و نیم میلیون فقط در 21 رشته متمرکز هستند که این آمار نشان می‌دهد رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز کشور نیست و گروه‌های آموزشی و نوع دانشگاه دچار مشکل است.

پرند عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم عدم وجود تکنسین حرفه‌ای است، هدف اصلی تأمین نیروی انسانی ماهر موردنیاز بازار کار است که با طرح تمرکز بر دانشجو و تمرکز بر فارغ‌التحصیلان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از نکات مهم که باید به آن توجه داشته باشیم بحث کارورزی است که باید فارغ‌التحصیلان بتوانند به صنعت و خدمات کشاورزی کشور وصل شوند، در این زمینه آئین‌نامه‌ای انجام شد و پیش‌بینی می‌شود 60 درصد از کسانی که وارد حوزه کارآفرینی می‌شوند وارد بازار کار صنعت و کشاورزی شوند.

رئیس فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: با ایجاد کارآموزی نوین برای دانشجویان طی هشت ترم، دانشجویان می‌توانند از امکانات آموزشی فنی و حرفه‌ای در مراکز دولتی استفاده کنند و آموز ش های خاصی را ببینند.

وی تصریح کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی خوبی انجام‌شده و پژوهش‌هایی به شکل میدانی صورت گرفته که می‌تواند در موفقیت این طرح مؤثر باشد.

پرند خاطرنشان کرد: با ایجاد دوره‌های عملی کامپیوتر و آموزش‌های مهارتی در زمینهٔ کسب‌وکار، قوانین تأمین اجتماعی  و  آموزش‌های تخصصی، افراد به‌راحتی می‌توانند وارد بازار کار شوند.







تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن